Pirelli przedstawiło kolorystykę mieszanek na sezon 2019
Firma Pirelli na torze w Austin odsłoniła nową kolorystykę swoich opon, która od sezonu 2019 zostanie ograniczona do tylko trzech oznaczeń.Od sezonu 2019 opony będą oznaczane tylko trzema kolorami- białym będą oznaczone opony twarde, żółtym średnie, a czerwonym miękkie.
Poszczególne mieszanki będą jednak różnić się stopniem twardości w zależności od wyścigu mniej więcej tak jak jest obecnie.
"Chcieliśmy wyeliminować tęczę, gdyż mieliśmy zbyt dużo kolorów- chcieliśmy pozostawić tylko trzy oznaczenia" mówił Mario Isola z Pirelli.
Isola potwierdził, że zespoły i media z wyprzedzeniem otrzymają informację jakiej twardości są mieszanki twarde, średnie i miękkie przed każdym wyścigiem.
Stare nazewnictwo opon takie jak supermiękka, ultramiękka zostanie jednak zastąpione kodem, a obecnie trwają dyskusje czy ma to być kod cyfrowy, czy literowy.
"Mamy pomysł, aby nadawać mieszankom kody liczbowe" mówił. "Obecnie dyskutujemy nad tym, gdyż inżynierowie twierdzą, że wolą system literowy. Chodzi jednak o to, aby jasno odróżniać każdą mieszankę."
"Jeżeli homologujemy pięć mieszanek [na sezon], będą to numery jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, a my przed wyścigiem przekażemy informację, tak aby wszyscy wiedzieli, że na danym wyścigu mieszanka twarda to numer dwa, średnia trzy, a miękka cztery. Można więc będzie można je porównywać między torami. Dla widzów będą jednak widoczne tylko trzy kolory."
komentarze
1. TomPo
No nareszcie, widac w Pirelli management potrafi przemowic glosem rozsadku :)
Ci kotrzy w F1 siedza glebiej i tak doskonale beda wiedziec, jakie to sa dokladnie mieszanki.
Natomiast dla samego przebiegu wyscigu i "Kowalskiego" bedzie jasny i czytelny przekaz, kto na jakich oponach jedzie.
Kolejny krok - zniesc przymus jezdzenia na roznych mieszankach. Niech kazdy cisnie na tym, na czym jego bolid i jego styl jazdy czuja sie najlepiej.
Juz widze jak Kimmi jedzie generalnie wolniej na 1 pit-stop na 2x twarde, a taki Max zapier....la na 2-3 pitstopy ale na najmiekszej mieszance. Mogloby byc ciekawie.
Problemem staje sie czas przejazdu przez aleje, jakos nalezaloby to skrocic, pytanie jak?
W sumie podczas wyscigu to teoretycznie aleja moglaby byc polowe krotsza, bo stanowisk zmiany opon jest 2x mniej niz garazy, ale srednio wyobrazam sobie, jak mozna by to zorganizowac.
2. champ21
Termin typowania wyścigu nie będzie wydłużony?
3. jaromlody
@2 z tego co pisane było w innym temacie to nie będzie wydłużony trzeba będzie typować przed zakończeniem Q3.
Odnośnie tematu to w końcu Pirelli dobrze zrobi bo czasami to sam realizator gubił się w pokazywaniu na jakich oponach kto jedzie.
@1 Niestety nie da się skrócić alei serwisowej, ja jednych torach jest krótsza na innych jest dłuższa tak samo z prędkościami przez nie na jednych torach jest 80 a na niektórych 60.
4. wheelman
O ile w newsach będą dokładne dane na temat opon to kolory mam gdzieś.
A tak z innej beczki, zastanawiam się po co Pirelli inwestowało w superhardy, skoro nie były i nie będą użyte w 2018, a stopień niższe hardy tylko raz :D
5. mafico
@4 "na zaś". Lepiej być przygotowanym :). Teraz pewnie będzie podobnie. Ogólnie dobra decyzja, wracamy do tego co było kiedyś. Bez 7 kolorków i nazw typu super hiper duper.
6. kempa007
4. wheelman Pireli od początku mówiło, że na wszelki wypadek homologuje w FIA bardzo twardą oponę, gdyby coś poszło nie tak z nowymi oponami i od początku mówiło, że prawdopodobnie nie będzie ona nigdy wykorzystana.
7. Fanvettel
Bez sensu . Jest przecież dobrze powinno byc tak jak jest teraz .
8. Jen
Jak dla mnie to będzie jeszcze większe zamieszanie niż jest obecnie. Niby trzy kolory, ale dojdą jeszcze dodatkowe numery oznaczające rzeczywiste mieszanki.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz