2018-10-05 GP Japonii - #1 trening 03:00 - 04:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:28.691 | 25 |
2 | V.Bottas | Mercedes | 1:29.137 | 26 |
3 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:29.373 | 32 |
4 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:29.627 | 20 |
5 | S.Vettel | Ferrari | 1:29.685 | 20 |
6 | M.Verstappen | Red Bull | 1:29.841 | 30 |
7 | E.Ocon | Racing Point Force India | 1:30.591 | 28 |
8 | R.Grosjean | Haas | 1:30.814 | 22 |
9 | C.Leclerc | Sauber | 1:30.929 | 27 |
10 | M.Ericsson | Sauber | 1:31.073 | 29 |
11 | P.Gasly | Toro Rosso | 1:31.073 | 20 |
12 | C.Sainz | Renault | 1:31.100 | 23 |
13 | S.Perez | Racing Point Force India | 1:31.272 | 29 |
14 | K.Magnussen | Haas | 1:31.274 | 28 |
15 | N.Hulkenberg | Renault | 1:31.418 | 18 |
16 | L.Stroll | Williams | 1:31.508 | 27 |
17 | B.Hartley | Toro Rosso | 1:31.908 | 23 |
18 | F.Alonso | McLaren | 1:32.034 | 21 |
19 | S.Sirotkin | Williams | 1:32.513 | 26 |
20 | L.Norris | McLaren | 1:32.683 | 30 |
Mercedes najszybszy, Ferrari traci sekundę po pierwszym treningu
Zespół Mercedesa na torze Suzuka wydaje się robić swoje i świetnie mu to wychodzi. Lewis Hamilton nie miał problemu, aby na twardszych oponach wykręcić najlepszy czas, wyprzedzająco blisko pół sekundy Valtteriego Bottasa.Lewis Hamilton i Valtteri Bottas przez cały pierwszy trening skupiali się na pracy z dwom najtwardszymi mieszankami opon, robiąc co do nich należy i nie oglądając się na konkurencję.
Kierowcy Ferrari, którzy agresywnie dobierają ogumienie na weekendy wyścigowe cały pierwszy trening poświęcili na pracę z supermiekką oponą, czyli najbardziej miękką jaką Pirelli dostarczyło na Suzukę.
Mimo przewagi przyczepności ani Vettel, ani Raikkonen nie zdołali zagrozić czasom kierowców Mercedesa. Co więcej obaj dali się jeszcze wyprzedzić Danielowi Ricciardo z Red Bulla.
Po pierwszym treningu najlepszym czasem mógł więc pochwalić się Lewis Hamilton, który o blisko pół sekundy wyprzedził Valtteriego Bottasa i 0,7 sekundy Daniela Ricciardo. Kierowcy Ferrari do Brytyjczyka tracili już blisko sekundę.
Za duetem Ferrari pierwszy trening zakończył Max Verstappen, a tytuł best of the rest przypadł w udziale Estebanowi Oconwi z Force India. Francuz wyprzedził Romaina Grosjeana, Charlesa Leclerca i zamykającego czołową dziesiątkę Marcusa Ericssona.
Suzuka to jeden z najbardziej wymagających torów w całym kalendarzu Formuły 1, a przy okazji jeden z najbardziej lubianych przez kierowców. Już w pierwszym treningu dał on się we znaki kilku kierowcom.
Niecodzienny widok miał miejsce w zakręcie Degner, gdzie na żwirowe pobocze wyleciał Fernando Alonso. Do niebezpiecznej sytuacji doszło również między Lewisem Hamiltonem i Pierem Gasly na dojeździe do ostatniej szykany. Francuz jadąc powolnym tempem zaskoczył szybo zbliżającego się mistrza świata, który musiał ratować się ucieczką poza tor.
Kierowcy Williamsa tym razem nie zamykali stawki. Lance Stroll uzyskał niezły jak na możliwości bolidu 16 czas, a Siergiej Sirotkin był przedostatni, jedynie przed Lando Norrisem, który w McLarnie zastępował w pierwszym treningu Stoffela Vandoorne'a.
komentarze
1. dody
Forza Mercedes
2. Fanvettel
Jeśli do kwalifikacji nic sie nie zmieni to ja nie wiem czy warto wstawac w niedziele rano ....
3. Blazer
@2 To zależy kto komu kibicuje, ale dla fanów czerwonych rzeczywiście nie wygląda to na razie najlepiej.
4. sliwa007
2. Fanvettel
Z takim nickiem to rzeczywiście lepiej zapaść w sen zimowy i obudzić się w marcu.
5. weres
W q3 w 2017 roku vettel mial czas 1.27.791 co się stało że teraz czas byl taki slaby?
6. saint77
@4. sliwa007
Nie wiem czy to coś da, od marca w Ferrari obok Vettela będzie jeździł Leclerc, Seb nie będzię miał łatwo.
7. berko
@5. weres
Hmmmmm...
.
.
.
Już wiem! To dopiero drugi trening :)
8. weres
@7
W sochi seb sie poprawil o 2.5 sek tutaj daloby to niskie 1.27. A aja sie spodziewalem w q3 1.25. Dlatego jestem zdziwiony.
9. berko
@8
Trzeba czekać do Q3 i się wszystkiego dowiemy, jestem pewien że czasy polepszą się jeszcze o minimum 1-1,5 sek. A ile poprawi się Ferrari, to się okaże.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz