Zespoły chcą zmian w kwalifikacjach
Pat Symonds z zespołu Renault przyznał, że zespoły Formuły 1 starają się rozwiązać problem trzeciej części kwalifikacji, w której wszyscy kierowcy, aby osiągnąć jak najlepszą dla siebie strategię, wypalają nadaremnie benzynę.„Myślę, ze musimy rozwiązać problem wypalania benzyny, który jest zupełnym przeciwieństwem do stworzenia serii wyścigowej przyjaznej środowisku.”
Pat Symonds przyznał także, że już w najbliższy czwartek przedstawiciele zespołów spotkają się na torze Monza, aby przedyskutować możliwe zmiany formatu kwalifikacji na przyszły sezon.
”Tak zwane wypalanie paliwa nie jest dobre, a o tym jak się tego zjawiska pozbyć w sezonie 2008 porozmawiamy jutro.”
komentarze
1. jan5
powinni zrobić kwalifikacje takie jak przed dwoma laty były dwie części czasy sumowane, żadnego zajeżdzania itp. i tak zawsze to ostatnie okrązenie jest decdujące wię cpo co jeżdzą tyle
2. pawełek
dobre jan 5.też jestem twojego zdania.to wypalanie paliwa na początku 3 sesji sie robi nudne
3. Stash
lub powinni wyzejdzac na oparach paliwa jak w 2Q
4. walerus
niech paliwa tyle ile na wyścig i niech każdy tylko po dwa kółka pojedzie i tyle - po co tyle minut Q3?
5. barteks3
Zgadzam się! I powinni jeździć na biopaliwie! :)
6. Piotrek15
kilka lat temu było ok, jeden przejazd miał kazdy i nie było mowy marnowaniu paliwa
7. Gall
Sprawa jest prosta. Skoro na torze podczas wyścigu nic się nie dzieje - nikt nikogo nie wyprzedzi bo nie ma warunków i udaje się to tylko w pit-stopach - to trzeba rozszerzyć widowisko na sobotę gdzie dzieje sie więcej. Czysty marketing. Jak się uda to wymyślą małe punkty zdobywane w piątek podczas treningów;). Skoro więc kwalifikacje są już transmitowane to żadnego powrotu do wcześniejszych pomysłów nie będzie. Najwyżej Q3 skrócą do 5 minut.
8. tomk7
Moim zdaniem kwalifikacje sprzed kilku lat nie były sprawiedliwe gdyż podczas jednego okrążenia łatwo o błąd i wypada się z zabawy a tak to przynajmniej teoretycznie jest jest większa szansa na dobry czas, poza tym ci co wyjeżdżali na końcu mieli najłatwiej gdyż wyjeżdżali na rozgrzanym torze. Najlepiej byłoby zostawić ten system lecz albo dać mniej czasu (np 5 min ) tak jak mówi walerus i gall albo niech biorą paliwa tyle ile chcą na kwalifikacje i na wyścig też niech dolewają tyle ile im się podoba
9. Kazik
Jeszcze wcześniej każdy miał 1godz. czasu (tyle trwała sesja).Jeżdziło się z dowolną ilością paliwa i nie miało to potem nic wspólnego ze strategią na wyścig.Chyba najbardziej sprawiedliwie.Problemy zaczynały się tylko wtedy gdy w trakcie sesji zaczął padać deszcz a niektórzy nie zdążyli jeszcze zrobić "szybkiego kółka".
10. Reniu
wg. mnie powinno zostać tak jak jest z mała różnicą że w 3 sesji nie trzeba lać tyle paliwa ile na starcie, taktyka zawsze powinna być ukrywana do ostatniego momentu ia nie było by tego wypalania paliwa na początku napewno było by ciekawiej
11. Kazik
No Reniu,gdyby dane byłoby mi głosować to byłbym za oczywiście.
12. boxster
no... ja tez ja tez:P
13. qTeCk
Nic dodac nic ując. Knock-out system jest emocjonuący, ale rzeczywiście lepiej będzie jeśli w Q3 bolidy pojadą na dowolnej ilości paliwa a w park ferme będzie można dotankowac wedlug uznania. Co prawda przez to Q3 niewiele różnic sie będzie od Q1 i Q2 ale odmiennośc Q3 czyli głównie kolejka na pit lane i kilka nudnych kółek nie należą do pozytywów
14. lolek29
a ja myślę że ciekawie by się przedstawiało jakby do całych kwalifikacji począwszy od Q1 bolidy startowały z taką ilością paliwa jak do wyścigu tylko żeby nie można było dotankowywać pomiedzy Q1,Q2 i Q3...
15. walerus
wymyślił lolek 29 - to dopiero byłoby wypalanie paliwa - cysterny na starcie przed q1 i kolejni na pitlane - no Reniu dała dobry pomysl na kwalifikacje - popieram....;-)
16. lolek29
walerus - nie koniecznie... pomyśl, że jeśli całe kwalifikacje na jednym tankowaniu to też różnie to można rozplanować... jedni zatankują tylko tyle żeby zrobić 3 szybkie kółka i wygrać całe Q a inni będą wiecej lać patrząc na srategie całego wyścigu... pozattym emocje w Q1 były by dużo większe bo wiadomo że teoretycznie słabsze zespoły tankując opary mogły by sie zbliżyć do czołówki i na odwrót...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz