komentarze
  • 1. Michael Schumi
    • 2017-08-28 08:38:00
    • *.ip.euro.net.pl

    Przynajmniej puszki mogą walczyć o większe punkty, nie to co McLaren :D

  • 2. Manonfire
    • 2017-08-28 09:04:29
    • *.227.108.252

    No, to pojechał trochę po Renault. Natomiast w tym, czym może niebawem nadejdzie bardzo będę kibicował renówce.

  • 3. TrollMan
    • 2017-08-28 09:23:36
    • *.icpnet.pl

    A ja mam wrażenie, że Max po prostu zarzyna te silniki. Wydaje się wręcz nieprawdopodobne, żeby tak częste awarie spotykały tylko jednego kierowcę.

  • 4. pz0
    • 2017-08-28 09:48:53
    • *.170.246.94.jerzostrada.pl

    Co on się tak przejmuje? Niech odda te silniki na naprawy gwarancyjne i po kłopocie :)

  • 5. RB2017
    • 2017-08-28 10:05:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @3 Też myślę że silniki wykorzystuje do granic możliwości , RIC jakoś jeździ na 3 miejsca

  • 6. Sasilton
    • 2017-08-28 10:11:35
    • *.dynamic-ww-10.vectranet.pl

    3. TrollMan
    Czyli sprzęt który dysponuje jest po prostu za słaby, tak samo jak silnik hondy który nie ogarniał zakręty gdzie Alonso nie zwolnił.

  • 7. murzynu
    • 2017-08-28 10:21:02
    • *.16.194.122.tmi.telenormobil.no

    Ale co on od Renault chce jak oni przecież na taghauer jeżdżą :) nie wiem po co na nich psiocza jak Renault się na nich wypnie to tylko Honda im by została, bo nikt im nie są swojego silnika.

  • 8. Levski
    • 2017-08-28 10:21:18
    • *.netservis.com.pl

    Jak mozna zarzynac silnik F1... Zapominac o zmianie biegow ? A moze MAX powinien hamowac silnikiem czy zmieniac biegi zanim w ogole sie rozpedzi?

  • 9. TomPo
    • 2017-08-28 11:21:25
    • *.dynamic.chello.pl

    Na tyle jednostek Renault w stawce tylko Ver jakos je rozwala. Pech? A moze cos robi nie tak?
    Bo statystycznie to wrecz niemozliwe, by tyle razy rozwalic jednostke gdy inni spokojnie koncza wyscigi.
    Mamy takiego w stawce co nie potrafi obslugiwac hamulcow i wiecznie nie dzialaja, moze Ver ma problem ze zrozumieniem silnika?

  • 10. TrollMan
    • 2017-08-28 11:29:25
    • *.icpnet.pl

    8. Levski - naprawdę nie wiem jak to się dzieje, ale z matematycznego punktu widzenia taka sytuacja jest po prostu mało prawdopodobna. Mając ten sam sprzęt, jednemu kierowcy działa bez problemów, a drugiemu się wali w co drugiej rundzie.

  • 11. Levski
    • 2017-08-28 11:47:12
    • *.wolomin.net

    Wydaje sie jednak ze w F1 kazdy silnik dziala na limicie i jesli kierowca nie moze dac z bolidu 100% to bedzie odstawac od reszty VER to daje, ale nagle mu sie konczy silnik... Przeciez to nie jego wina ze poszla swieca, niby jak on podczas wyscigu ma o nia zadbac, albo tym bardziej o czujnik...

  • 12. sylwek1106
    • 2017-08-28 12:15:45
    • *.centertel.pl

    Te silniki są tak skomplikowane, że na pewno trzeba się z nimi obchodzić w specjalny sposób. Oddzielny tryb pracy do wszystkiego, na postój na start, na samochód bezpieczeństwa, na pit stóp i kto wie na co jeszcze. Wystarczy pociągnąć trochę ponad limit i będą konsekwencje. A jak poszła świecą czy czujnik to tag hauer niech wymieni.

  • 13. sliwa007
    • 2017-08-28 12:55:05
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Żeby na takim torze jak Spa wywalczyć podium to jednak trzeba mieć trochę koni "pod maską". Sam bolid też kuleje o czym Horner sam kiedyś mówił, nie osiągnęli poziomu jaki prezentują dwie najlepsze ekipy.
    Co do niezawodności tutaj można się zgodzić - jest kiepska, ale straty czasowe wynikające z braku mocy nie są ogromne, to może być 0,2-0,4s na okrążeniu w zależności od specyfikacji toru. Przy czym sami kiedyś domagali się niwelacji różnicy w osiągach (wynikającej z braku mocy) do 0,3s uważając taką różnicę za rozsądną i sprawiedliwą.

    Marko kiedyś przewidywał, że jeśli Renault ograniczy stratę do 0,3s na okrążeniu to będą w stanie walczyć o tytuły bo stratę nadrobią nadwoziem. Jak widać nie miał racji.

  • 14. bbrbutch
    • 2017-08-28 18:13:40
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Te silniki mogą kręcić się do 20000obr/m,tymczasem z powodu chorych przepisów paliwowych kręcą około 12000,więc raczej kierowca ich nie może zajechać.
    Zwyczajnie Ferka i Merc poradziły sobie lepiej z tematem i Horner ma ból d..y,że nigdy nie będą mieli ich top specyfikacji.

  • 15. sliwa007
    • 2017-08-28 19:06:58
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    14. bbrbutch

    To, że kręcą się wolniej niż dopuszcza regulamin nie oznacza, że są w stanie wytrzymywać większe obciążenia.
    Podwyższenie limitu przepływu paliwa oraz zwiększenie ilości paliwa na wyścig nie oznacza, że silniki nagle zaczną kręcić się szybciej. Wyższe obroty to większe obciążenia i zupełnie inny system oddawania ciepła. Te silniki wymagałyby przeprojektowania w zasadzie wszystkich części z uwzględnieniem wyższych obciążeń. To byłaby kolejna bardzo kosztowna zmiana i to jest jeden z ważniejszych powodów dla których FIA nic z tym nie zrobi.

    Coś takiego jak zajechanie silnika w motosporcie na tym poziomie nie istnieje, ale faktem jest, że silnik można oszczędzać (jak to na obecne standardy F1 przystało) bardziej lub mniej.

  • 16. bbrbutch
    • 2017-08-28 21:04:20
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Źle mnie zrozumiałeś sliwa007,właśnie próbowałem wyjaśnić koledze Trollman na przykładzie limitu obrotów silnika,że zarżnąć taką jednostkę byłoby trudnym zadaniem.Gdyby takie ograniczenia ,o których wspomniałeś zostały zniesione,to już można by było spekulować w ten sposób,ale póki co,to kierowca nie ma na to wpływu.Może za to zarzynać hamulce i opony,tylko,że Max w tej dziedzinie daje sobie radę :-).

  • 17. Radek68
    • 2017-08-28 23:41:27
    • *.61.41.139

    Ale co oni czepili się Renault, przecież silniki kupują od TAG Heuer. W ubiegłym sezonie narzekali na Renault, psioczyli na nich, to w tym roku Renault przecież już im silników nie sprzedaje. Wszelkie pretensje powinni kierować do TAG Heuer... ;)
    A jak się Renault wkurzy, to jeszcze im wytoczy proces o pomówienie.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo