komentarze
  • 1. czuczo
    • 2017-07-24 13:28:18
    • *.tktelekom.pl

    Silniki miały być mniej paliwożerne, a okazały się olejożerne, ot ekologia.

  • 2. TomPo
    • 2017-07-24 14:41:30
    • *.emea.ibm.com

    Jak elektryki czy hybrydy. Wyprodukowanie tych baterii tworzy ponoc tyle syfu i ich utylizacja ile auto spalinowe by nie wyprodukowalo przez 100 lat jezdzenia 24/7. Ot ekologia.

  • 3. marco35
    • 2017-07-24 16:50:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @2 jedna mięsna krowa wydziela podczas swojego krótkiego życia tyle gazów cieplarnianych ( metan, który jest 20 krotnie gorszy niż CO2 ) co dwa silniki V12 przez całe swoje życie.

  • 4. esbek2
    • 2017-07-24 18:08:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Patrząc na spalanie oleju, mam pytanie, czy oni stosują silniku dwusuwowe? :)

  • 5. Duke_
    • 2017-07-24 18:49:31
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @4.esbek2
    "Lepiej smarujesz - Dalej zajedziesz"
    ;)

  • 6. rsobczuk
    • 2017-07-25 10:18:51
    • *.play-internet.pl

    Oby to mocno uderzyło w Mercedesa. Ich dominacja jest już nudna...

  • 7. TomPo
    • 2017-07-25 11:07:27
    • *.emea.ibm.com

    @6 ciagle ktos dominuje. Jak nie silnikiem, to aero, to dmuchanym dyfuzorem. Musialby byc jeden bolid taki sam dla wszystkich, by nie bylo dominacji. Ale wtedy to juz nie bylaby F1 tylko [nazwa firmy] cup.

  • 8. dykov
    • 2017-07-25 13:12:29
    • *.ilm.warszawa.sint.pl

    Oo to widzę że technologia TSI jest żywcem wyciągnięta z F1: spalanie oleju jak dwusów, a wszystko w ramach normy. Ten typ tak ma, nawet nie ma co reklamować u producenta.

  • 9. TomPo
    • 2017-07-25 15:47:05
    • *.dynamic.chello.pl

    @8 oni wszystko falszuja. Normy spalania, testy niezawodnosci, produkty drugiej kategorii, UE tez sfalszowana (wszystko dla nich i pod nich) - co zrobic, maja to widocznie w genach.

  • 10. pz0
    • 2017-07-25 20:26:55
    • *.170.246.94.jerzostrada.pl

    Po ograniczeniach 9 litrów na 1000km? To są jakieś jaja?

  • 11. PrezesArQ
    • 2017-07-26 00:04:32
    • *.135.175.46.static.kolnet.eu

    @10 pz0
    Czemu "jaja" ? To są układy napędowe z turbosprężarkami, taka konstrukcja w zasadzie wiąże się z większym poborem oleju. A biorąc pod uwagę, że to nie silnik o mocy 130KM a ponad 600KM (sama jednostka spalinowa) i prędkość obrotowa średnio o 3x wyższa i to nie chwilowo bo praktycznie obroty są trzymane ciągle w przedziale 10-11 tys RPM - to nie ma czemu się dziwić, że chłonie olej szybciej niż samochody które znamy.

  • 12. Figor
    • 2017-07-26 16:45:26
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @pz0
    nie 9 litrów tylko 0,9 litra niecały litr na 100 km. Niektóre "bezwypadkowe" "nienaprawiane diesle palą.

  • 13. ascorp
    • 2017-07-27 06:22:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @12 nie opowiadaj bzdur, nawet najbardziej rozklektany diesel nie spali Ci litra oleju na 100km...

  • 14. pz0
    • 2017-07-27 20:28:59
    • *.170.246.94.jerzostrada.pl

    @12. Figor
    Może i o matematyce nie mam pojęcia, ale nadal mi wychodzi że 0,9 litra na 100 to jest 9 litrów na 1000

    @11. PrezesArQ
    Mimo wszystko. To jest jednak również zupełnie inne wykonanie silnika, inne materiały, inna precyzja, ale i zupełnie inne przebiegi i nadal 9 litrów oleju na 1000 wydaje mi się mocno zawyżoną normą.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo