Wszystkie tory otrzymają wytyczne od FIA
Według symulacji dostarczonych Międzynarodowej Federacji Samochodowej przez zespoły bolidy Formuły 1 niektóre zakręty w tym roku będą pokonywały o 40 km/h szybciej niż dotychczas.Tor Albert Park jako gospodarz inaugurującego sezon GP Australii otrzymał już od FIA wytyczne do poprawy standardów bezpieczeństwa, które sprostają wymogom szybszych bolidów.
Zastępca dyrektora wyścigów FIA, Laurent Mekies przyznaje jednak, że większość torów w tegorocznym cyklu Formuły 1 otrzyma podobne zalecenia.
„Każdy zespół został poproszony przez nas o dostarczenie symulacji dla swoich bolidów na sezon 2017” mówił. „Wykorzystaliśmy te symulacje jako dane wejściowe do naszego oprogramowania.”
„Przeprowadziliśmy symulacje na każdym torze z kalendarza na sezon 2017 i prędkości w zakrętach są znacznie wyższe. W szybkich partiach jest to różnica rzędu 40 km/h.”
„Każdy tor otrzymuje od FIA wytyczne do poprawy bazując na tych symulacjach. Ten proces trwa cały czas; szczerze, wydajemy zalecenia zgodnie z harmonogramem mistrzostw.”
„Z tego powodu nie wszystkie tory otrzymały jeszcze te wytyczne, ale na pewno je otrzymają. Melbourne jest już załatwione.”
komentarze
1. Greek
Jeżeli opory aero mają się znacznie zwiększyć to czarno to widzę...
2. Sasilton
Dlaczego? Przez to ze bolidy będą wolniejsze, to bolid z tyłu zyska jeszcze większą prędkość względem poprzedzającego samochodu niż w ubiegłych latach, do tego będą hamować 20-30 metrów później.
Nie raz były sytuacje gdzie te 30 metrów zdecydowało by o wyprzedzeniu przeciwnika.
Już Australii będzie to widać, gdzie pierwsze zakręt będą pokonywać z pełnym gazem i będą mogły skuteczniej zaatakować na do hamowaniu do 3 zakrętu.
3. rokosowski
Żeby w Australii pokonać pierwszy zakręt z pełnym gazem prędkości musiałyby wzrosnąć nie o 40 km/h (co dotyczy przecież tylko najszybszych zakrętów) a o ok 150 km/h xD
4. St Devote
Takie wytyczne jak na kursie dla weterynarzy przed kastrowaniem kotów. Nein, danke!
5. Sasilton
3. rokosowski
Pierwszy zakręt nie jest taki wolny, do tego na końcu prostej będzie z 20km/h mniej, wiec jeszcze łatwiej będzie można pokonać ten zakręt.
6. rokosowski
W kwalifikacjach w 2015 roku mieli na wejściu ok 130 km/h, prędkość na prostej będzie wynosić pewnie ok 300 km/h, niewyobrażalne żeby cokolwiek przejechało ten zakręt z taką prędkością.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz