2015-11-27 GP Abu Zabi - #1 trening 10:00 - 11:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:43.754 | 28 |
2 | N.Rosberg | Mercedes | 1:43.895 | 32 |
3 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:44.500 | 27 |
4 | D.Kwiat | Red Bull | 1:44.702 | 23 |
5 | S.Vettel | Ferrari | 1:44.742 | 23 |
6 | N.Hulkenberg | Force India | 1:44.751 | 22 |
7 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:44.893 | 26 |
8 | S.Perez | Force India | 1:44.934 | 27 |
9 | P.Maldonado | Lotus | 1:45.314 | 29 |
10 | F.Massa | Williams | 1:45.433 | 20 |
11 | V.Bottas | Williams | 1:45.603 | 22 |
12 | M.Verstappen | Toro Rosso | 1:45.718 | 32 |
13 | J.Button | McLaren | 1:45.773 | 15 |
14 | F.Alonso | McLaren | 1:45.865 | 20 |
15 | F.Nasr | Sauber | 1:46.115 | 20 |
16 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:46.220 | 21 |
17 | M.Ericsson | Sauber | 1:46.407 | 29 |
18 | J.Palmer | Lotus | 1:46.501 | 9 |
19 | W.Stevens | Manor | 1:48.836 | 19 |
20 | R.Merhi | Manor | 1:49.888 | 20 |
Hamilton nieco szybszy od Rosberga po #1 treningu
Kierowcy Mercedesa w Abu Zabi kontynuują swoją tegoroczną przewagę. Na torze Yas Marina po pierwszym treningu nieznaczną przewagą dysponuje Lewis Hamilton. Najszybszy rywal Mercedesa, reprezentujący barwy Ferrari Kimi Raikkonen, po pierwszych 90 minutach przygotowań traci do lidera przeszło 0,7 sekundy.Pierwsza i trzecia sesja treningowa na torze Yas Marina z reguły jest mało miarodajna dla zespołów, gdyż rozgrywana jest w pełnym słońcu, podczas gdy sesja kwalifikacyjna i sam wyścig rozegrane zostaną o zachodzie, gdy temperatura toru będzie spadać.
Mimo to w pierwszym treningu kierowcy od razu dość aktywnie rozpoczęli testy swoich bolidów. Kierowcy Mercedesa ponownie dominują na torze. Nico Rosberg na początku treningu dysponował nieznaczną przewagą nad Lewisem Hamiltonem, jednak sesję zakończył ze stratą nieco ponad 0,1 sekundy do Brytyjczyka, który w ten weekend chce przerwać dobrą passę swojego kolegi.
W pierwszym treningu tradycyjnie kierowcy sprawdzali tylko twardszą z dostępnych mieszanek opon, którą w ten weekend będzie oznaczona kolorem żółtym miękka opona P Zero. Oprócz miękkiej opony Pirelli do Abu Zabi przywiozło czerwoną, super-miękką oponę, której sprawdzanie rozpocznie się dopiero w drugim treningu.
Za kierowcami Mercedesa ze stratą przeszło 0,7 sekundy znalazł się Kimi Raikkonen z Ferrari, który wyprzedził Daniiła Kwiata i Sebastiana Vettela.
Z szóstym czasem pierwszy trening w Abu Zabi kończył Nico Hulkenberg, który okazał się szybszy od Daniela Ricciardo i Sergio Pereza.
Czołową dziesiątkę „rano” w Abu Zabi zamykali Pastor Maldonado i Felipe Massa, który nieznacznie wyprzedził swojego kolegę z zespołu, Valtteriego Bottasa. Fin w ten weekend ma cel utrzymania czwartej lokaty w klasyfikacji mistrzostw świata kierowców F1, a na chwilę obecną posiada skromny punkt przewagi na Kimim Raikkonenem, z którym w ostatnich wyścigach toczył bratobójcze pojedynki.
Ponownie w pierwszym piątkowym treningu relatywnie dobrze wypadli kierowcy McLarena. Jenson Button zakończył go za Maxem Verstappenem z 13 czasem, podczas gdy Fernando Alonso finiszował z 14 wynikiem przed Felipe Nasrem i Carlosem Sainzem. Hiszpan w samej końcówce sesji poinformował jednak swój zespół o utracie mocy, co może wiązać się z koniecznością przeprowadzenia kolejnej wymiany jego silnika.
Stawkę oprócz kierowców Manora, za którego stery na ostatni wyścig sezonu powrócił Roberto Merhi zamykali Jolyon Palmer i Marcus Ericsson. Kierowca Lotusa zastępujący w pierwszym treningu Romaina Grosjeana nie zaliczył jednak zbyt aktywnej sesji, gdyż na tor wyjechał dopiero pod sam koniec, wykręcając w sumie skromne 9 okrążeń.
komentarze
1. madeo123
Masakra komentatorzy a szczególnie ten jeden jak sie go słucha to uszy bolą. komentuję jakby siedział na kiblu i srał...
2. fan_formula1
A kto komentował? Nie miałem przyjemności oglądania
3. zug
Grzesiek Jędrzejewski i Krystian Sobierajski. kempa, Vettel skończył na piątym miejscu.
4. kempa007
Sobierajski z Jedrzejewskim
5. fan_formula1
Ok dzięki
6. KowalAMG
Sobierajski minął się z powołaniem nie pasuje do tego studia jak V6 do F1 :p zamula , zanudza ... itp itd
7. adams_123
@6 dokładnie, gada od rzeczy i non stop pseudo trudne słówka wielki profesor f1. Ciężko wytrzymać
8. wobz
maclaren przyspieszył albo inni zwolnili
9. frog
Obaj komentatorzy sa siebie warci, m.in. Gdy przez pól sezonu w Gp2 nazwisko francuza normana nato czytali jako Nejto :D Jędrzejewski podnieca sie wszystkim co dziwi, ciągle robiąc Ajj aahh itd. Ja nigdy nie zapomnę 2013 i jego Lewisa Masse... I we wszystkim widzi porównanie do" wyściguf mtcklwych "... A za każdym razem gdy zobaczy kamerę onboard to jest przekonany ze "doszlo do kontaktu". I on nazywa się "hardcorowym fanem f1". To mnie obraza.
10. Skoczek130
Sobierajski ma fatalny głos, natomiast Jedrzejczyk jest po prostu głupi. ;)
11. Skoczek130
Sobierajski wa wade wymowy - taki ktoś nie powinien być komentatorem. ;)
12. dexter
Hamilton, Rosberg bardzo blisko siebie, za nimi Raikkonen... Duzych niespodzianek nie ma. Vettel wykrecal dosc duzo okrazen ktorych celem byly aerodynamiczne testy, czyli testy porownawcze. Takze tutaj nie ma wiekszego nacisku na czas okrazenia. Dlatego do wynikow trzeba podejsc z duza ostroznoscia.
Nico Rosberg z trzydziestoma wykreconymi okrazeniami - dosc sporo uwzgledniajac fakt, ze na caly weekend wyscigowy (wszystkie treningi, kwalifikacje i wyscig) zostal mu tylko jeden silnik. A to jest silnik ktory w Singapurze mial swoja premiere (do tej pory w sobote zaczynal on swoja prace ). Teraz, bedzie musial wytrzymac az do zakonczenia wyscigu, czyli musi wytrzymac ok. 700 kilometrow. A juz pare tysiecy ma przejechane. Przewaznie w piatkowych treningach zespoly uzywaja starsze jednostki napedowe ktore maja juz troche wiecej przebiegu. No, ale patrzac w przeciagu roku Mercedes mial z silnikiem w poprownaniu do innych zespolow najmniejsze problemy. Widocznie w Mercedesie wszyscy musza byc pewni, ze ta jednostka wytrzyma do konca wyscigu.
To jest tor na ktorym zuzycie paliwa jest dosc wysokie, zuzycie hamulcow jest tez wysokie. Takze, zobaczymy... Tor ma duzo powolnych i srednioszybkich zakretow, ogolnie podobny jest do Melbourne albo Soczi. Tutaj nie ma wysokich kraweznikow, takze auto moze byc nisko ustawione i wytrymowane na duza sile docisku. I znowu waznym slowem bedzie „kompromis“ aby na wyjsciu z ciasnych zakretow kierowca mial odpowiednio dobra trakcje.
Ciekawe co bedzie z oponami? Abu Dhabi czyli + 3 godziny do czasu naszego. Teraz z pewnoscia asfalt ma inna temperature niz podczas wieczornego wyscigu pod sztucznym swiatlem. Temperatura spada, ale... slonce o tej porze roku w tej czesci swiata wisi brutalnie nisko. Nawet o godzinie 12:00 nie jest kompletnie wysoko na niebie, tylko jest relatywnie nisko. Mamy w koncu zime. A to dla toru oznacza ze asfalt nie bedzie tak ekstremalnie nagrzany jak w miesiacach letnich w Europie czy miesiacach letnich w Abu Dhabi. Gdy slonce zajdzie temperatura spada o moze 10°C, ale to nie jest nic az tak dramatycznego.
Oczywiscie, kazda zmiana temperatury, oznacza zmiane zachowania opony, albo inaczej nie zmiane zachowania tylko zmiane obciazenia opony. Zmienia sie takze cisnienie w oponie („zimne“ i „cieple“ cisnienie) ktore trzeba odpowiednio dopasowac, takze z pewnoscia takie warunki sa bardziej wymagajace niz powiedzmy wyscig w niezmiennych warunkach pogodowych, czy trening za dnia. Zreszta, zespoly maja zebrane pewne doswiadczenie z ostatnich lat w Abu Dhabi.
Na mysli mam zmiane temperatury powiedzmy z 35°C na 25 °C. Takze, zobaczymy co teraz drugi trenig ktory jest juz bardziej wazniejszy przyniesie...
13. FanRosbergaBC
Niech zgadnę, znowu awaria Nico Rosberga? Ahh tak albo duże skręcenie silnika. A potem wszyscy będą mówić że dopiero teraz zespół nie wstrzymuje Hamiltona.
14. maras78
no widzę, że marnujecie się ludzie pisząc tutaj zamiast komentować F1, zarzucanie komuś, że jest głupi albo że podnieca się akcją jest nie dorzeczne,a okazywanie emocji w komentarzu jest bardzo na plus :)
15. dexter
@ FanRosbergaBC
Nie tak "calkowicie" awaria. Ale, po GP Brazylii okazalo sie ze jednostka napedowa gdzies traci wode. Dlatego tez taki, a nie inny krok.
16. jaga23
Proponuje żeby panowie madeo123 , KowalAMG ,adams_123 ,frog i Skoczek130 zgłosili się do Polsatu żeby komentować F1 bo widzę ze lepiej to zrobią a nawet jednej trzeciej nie wiedzą o tym sporcie co Sobierajski z Jędrzejewskim
17. madeo123
Jaga23 niech ci będzie dobra ciesz sie ale na pewno bym to lepiej komentował a nie co drugie słowo yyyy.yyy.yyy jak by nie mógł.
18. jaga23
madeo123 Ja się nie mam z czego cieszyć po prostu denerwują mnie takie komentarze jak ktoś kogoś krytykuje mi się też ten komentarz się nie podoba ale nie będę ich krytykował bo oni wykonują swoja pracę , osobiście wolał bym żeby komentował Sokół i Borowczyk
19. frog
Jaga23 proszę nie zarzucać mi, osobie ktora polowe swojego zycia poświęciła formule 1 ze znam się na niej mniej niż ten Jendżejo
20. jaga23
frog skoro znasz się nie mniej niż Jendżejo to zgłoś się do komentowania F1 kibice polscy posłuchają twojego komentarza , a jak będą ciebie krytykować to zobaczysz czy tak miło jak ktoś wylewa na ciebie wiadro pomyj
21. frog
Nie wylewam na niego żadnego wiadra pomyj, sadze ze moze jest dobrym człowiekiem z jakimiś ambicjami, ale jest BEZNADZIEJNYM komentatorem. Przed chwila : "Verstappen ukończył GP Chin na 17 miejscu". Na pewno ukończył? ... Albo tego językopląsy Carslasosa Carlosa Sainza
22. narya
Jak komuś nie pasuje, to nikt nikogo nie zmusza, aby oglądać transmisje w Polsacie. Oglądajcie sobie na zagranicznych kanałach. Tylko nie narzekajcie, jak w przyszłym roku Polsat już nie wykupi praw do F1.
23. marek007
Ja liczę na Eurosport od sezonu 2016...Polsat zniszczył F1 przez ostatnie lata i musi przyjść nowe.Elektryczna F kupił Eurosport to pewnie i w królową uderzą.
24. Sasilton
23. marek007
Będziesz miał reklamy co 20minut, to szybko zmienisz zdanie. Mimo że Le Mans świetnie się słucha na ES, to te reklamy dobijają.
25. KowalAMG
Kochanski i Jędrzejewski okey ale junior Sobieraj smęcie :p dzwonilem do polsatu i mam za wysokie IQ wiec niestety Wam nie pokomentuje :p z innej beczki na wp przez przypadek przeczytalem o dyskwalifikacji Hamiltona za jednoste napedowa ktora nie zostala jeszcze skontrolowana czy ktos cos wie na ten temat bo grozi mu utrata Tytułu .. Vettela tez to dotyczy ..
26. EryQ
@25 mówili na drugim treningu,że oba silniki (niestety niedosłyszałem z których GP) zostaną rozebrane na części pierwsze i poddane testom. Ma to trwać 3 dni. ale kiedy to nie wiadomo. Także coś w tym jest.
27. KowalAMG
Dzięki EryQ ;) ciekawe co z tego wyjdzie .. Afera na koniec sezonu .. hmm pozyjemy zobaczymy czas pokaze
28. dexter
@ KowalAMG
Afere to robia media. FIA ma swoich technikow ktorzy czasami sprawdzaja takie czy inne rzeczy. Dopiero za 2 tygodnie silnik na ktorym Hamilton w Austin zdobyl tytul MS ma zostac rozebrany. Znowu w przypadku Vettela bedzie to PU z Singapuru. Jesli Hamilton albo Vettel wygra teraz w Abu Dhabi, moze byc to tez ten agregat. To bedzie rutynowy check, jak co roku No, ale tak jak pisze @EryQ silnik musi zostac rozebrany na drobne czesci. Na takiej kontroli np. sprawdza sie czy wszystkie tokeny zostaly prawidlowo wykorzystane. Po zakonczeniu eksploatacji (zywotnosci) kazdy silnik i tak jest zaplabowany.
29. dexter
* zaplombowany
30. Skoczek130
@jaga23 - wiedze można posiąść, ale przygłupawy Grześ z sepleniaczem Krystkiem to para nienadająca sie do komentowania. ;)
31. Skoczek130
Problem w tym, że do Polsatu (jak i wiekszość do TV ogólnopolskiej) dostają sie najcześciej ludzie z plecami. Ci pożal sie Boże komentatorzy nei dostali tej pracy za umiejetności. Potwierdzają to na każdym kroku.
32. jaga23
Skoczek130 skoro ci się nie podoba ich komentarz to idź lepiej to zrób albo oglądaj na innym kanale i nie będziesz miał problemu
33. KowalAMG
Dexter dziękówa za info reszte mozna domyslec sie samemu ;) pozdrowionka
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz