komentarze
  • 8. jareks88
    • 2015-11-02 18:23:06
    • *.230.245.58

    Ciekaw jestem co będzie jak Mateschitz odejdzie z F1 (oba zespoły) i nie sprzeda zespołów i ich zaplecza. Stać go na to.
    Wtedy Berni i inni będą chodzić za nim, bo F1 stanie się malutka i prawdopodobnie sponsorzy będą się zastanawiać, a co będzie z akcjami na giełdzie?

  • 9. belzebub
    • 2015-11-02 18:54:12
    • *.centertel.pl

    Z tego co mi wiadomo, wypadł by tylko RBR, bo TR podobno dogadało się z Ferrari - chyba że coś się znowu zmieniło. Gdyby nie było od przyszłego sezonu tylko jednego zespołu, to po przyjściu Hassa, bilans się nie zmieni. Jedyną różnicą, że Mercowi i Scuderii odpadnie konkurent. Niemniej jestem ciekawy, jak to się skończy.

  • 10. ewerti
    • 2015-11-02 18:54:52
    • *.11.94.1

    Mercedes oferował silnik o ok 20KM słabszy od swojej jednostki, ale dużo żywotniejszy i tańszy. Skoro nie chcieli ich jednostek to niech się bujają osły. Niech sobie Hornera i Dietricha podczepią do bolidów.

  • 11. ewerti
    • 2015-11-02 18:59:19
    • *.11.94.1

    @8
    Malutka F1? Za FI wchodzi Aston Martin, Za chwilę będzie Haas F1, na horyzoncie kolejny zespół z USA, do F1 wraca Renault prawdopodobnie. Myślisz, że F1 upadnie z powodu braku 2 zespołów? Nawet nie żartuj...Odchodziły wielkie zespoły i F1 trwała...RBR to Nie Ferrari czy Mercedes, że F1 straci swoje ikony. Czytałem nawet, że Toyota za jakiś czas rozważy powrót. Nie powiedziane, że jak tak dalej pójdzie to Honda nie kupi własnego zespołu. McLaren może ich troszkę zdenerwować swoim zachowaniem.

  • 12. Nowicjusz
    • 2015-11-02 19:04:33
    • *.204.251.8

    @10
    Z ich pakietem mieliby szansę walczyć z Mercami, ale jak nie to nie...
    Dostaną Hondę i 80 KM mniej niż Mercedes i będą walczyli z Falonso i Przyciskiem o miejsca 19-22.

  • 13. robher
    • 2015-11-02 19:15:43
    • *.dynamic.chello.pl

    ale jeździcie po redbullu aż przykro , ciekawe jakby kubica jeździł zamiast vettela i 4 razy majstrem był, co byście powiedzieli. oni też są ikoną f1 , tak jak merc i ferrari

  • 14. R4F1
    • 2015-11-02 20:11:33
    • *.static.ip.netia.com.pl

    Jeszcze nie tak dawno Red Bull pasował bardziej do wódki niż do F1 - taka to z nich ikona sportów wyścigowych. Mieli swoją erę, teraz jest era Mercedesa, zaraz pałeczkę przejmie kto inny, naturalna kolej rzeczy. Problem w tym, że oni się z tym nie godzą, bo Red Bull ma w marketingu tylko wygrywanie.
    A co do tematu to okazuje się, że jest jednak coś czego Mateschitz nie jest w stanie dostać za swoje miliardy i bardzo go to boli.

  • 15. sholder
    • 2015-11-02 20:12:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @13 - gdzie im do Ferrari czy Merca. Wyniki same w sobie nie wystarczą, żeby być ikoną. Potrzebna jest historia, a tu bogatszą ma choćby Williams czy McLaren.

  • 16. Skoczek130
    • 2015-11-02 20:33:22
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @sholder - Mercedes z lat 50. do obecnego to jak porównanie starego Fiata 500 do nowego. ;)

  • 17. robher
    • 2015-11-02 20:33:52
    • *.dynamic.chello.pl

    zgadnijcie kto byłby mistrzem gdyby wszystkie zespoły jeździła na tych samych silnikach ??? kto chciałby jeździć redbullem ??? niech FIA zniosą ilość paliwa na wyścig dlaczego przepisy są pod merca ???

  • 18. robher
    • 2015-11-02 20:36:51
    • *.dynamic.chello.pl

    niech jednostka napędowa ma 1000 KM ,nie ważne czy hybrydowa czy tylko spalinowa !!!
    i w tedy LETS RACE

  • 19. ewerti
    • 2015-11-02 22:06:17
    • *.11.94.1

    @18 Przepisy byly ustalone dla wszystkich takie same. Wszyscy musieli wyrazić na nie zgodę. To nie Mercedes chciał tego tamtego owamtego. Nie rozumiem podejścia żeby zmieniać, dodawać nowe silniki bo RBR beczy, że nie ma silnika. Nie rzucasz pracy jeśli nie masz innej prawda?

  • 20. robher
    • 2015-11-02 22:18:24
    • *.dynamic.chello.pl

    @19 a słyszałeś że to mercedes groził wyjściem z F1 gdyby nie wprowadzili hybryd turbo , reszta nie spodziewała się że mają taką technologię , i co 2 lata dominowali i koniec , czy myślisz że wszyscy z silnikami merca mają takie seme silniki ??? myśle że uczciwie by było ograniczyć tylko moc i ścigać się ( chcą np. diesla proszę bardzo )

  • 21. ewerti
    • 2015-11-02 22:32:52
    • *.11.94.1

    @20
    Mercedes nie groził odejściem z F1. Nie było nawet o tym mowy gdy chciano wprowadzić do F1 nowy silnik. Mercedes protestował gdy Christian Hrner proponował wprowadzenie kolejnej zmiany na inne silniki w F1. Zwyczajnie koszty związane z zaprojektowaniem i wytworzeniem nowych jednostek byłyby zbyt wielkie. A już przy V6 się zaczynało walić z powodu kasy. Jesteś jednym z tych którzy krzyczą, że w F1 koszty są takie wielkie i niesprawiedliwie dzieli się kasę, ale jak przychodzi co do czego to niech zespoły wykładają setki milionów na projekty silników.

  • 22. lazik111
    • 2015-11-02 22:34:28
    • *.nidzica.vectranet.pl

    Sami sobie winni, Reno napewno poprawi się w tym roku. Każdy cięzko pracuje mercedes ferrari teraz honda a co oni myśleli że oni frajerzy i dadzą im to co najlepsze, zbyt dużo poświęcili na to z reno by dużo zdziałali jeszcze ale lepiej bylo obrażać ich mają to na co zaśłużyli

  • 23. Jabba1979
    • 2015-11-02 22:41:31
    • *.146.0.159.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Silnik Merca jest o dwa sezony przed resztą. Oni specjalnie nie wprowadzają modyfikacji bo by dublowali wszystkich w połowie wyścigu. Trochę to przykre i niestety nudne. Nie zastanawiamy się kto wygra tylko czy Merce będą miały jakieś przygody.

  • 24. robher
    • 2015-11-02 23:12:31
    • *.dynamic.chello.pl

    @21 niech mercedes sprzeda redbullowi za 30 mnl. $ najnowszy silnik taki jak dla siebie ,
    zgodzi się ??? redbull ma kasy jak lodu , da nawet 50 mln. jak merol taki mocny prosze bardzo, ale to tchórze ,

  • 25. Grzesiu10
    • 2015-11-02 23:35:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @24
    Nie masz pojęcia o czym piszesz. Merol wydał na stworzenie v6 prawdopodobnie ok 500 mln, przy tym te 30 czy 50 mln to marne grosze. Nic dziwnego, że nie chcą dzielić się technologią, która pozwala im wygrywać skoro wydali taką kupę szmalu. RBR chciałoby przyjść na gotowe i jeszcze żąda równego traktowania z zespołem fabrycznym, nonsens. Merc i Ferrari pokazały puszkom miejsce w szeregu.

  • 26. Grzesiu10
    • 2015-11-02 23:37:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oczywiście mówimy o 500 mln Euro a nie dolarów.

  • 27. lazik111
    • 2015-11-02 23:37:57
    • *.nidzica.vectranet.pl

    Jabba1979 nie wiem co ty palisz:D ale podziel się ehhe . Tak na poważnie to Ferrari ma coś ekstra dlatego nie chca teraz pokazać nowej specyfikacji a co do rozwoju to coraz bliżej są mercha, zobaczycie że utrą nosa merchom za rok

  • 28. greku
    • 2015-11-03 09:31:10
    • *.20.54.141

    Skoro RBR taki wyszczekany itd. to dlaczego ich sponsor INFINITY nie zrobi dla nich silnika? Merc jak i Ferrari mają prawo do tego żeby nie sprzedawać swoich silników, to oni jak producent wybierają sobie komu sprzedać a komu nie swój produkt. To skoro wszyscy tak krzyczą że Merc i Ferrari takie złe bo nie chce sprzedać RBR silników to może niech RBR da im w zamian swoje podwozi, nadwozia i pakiet aero i wtedy będzie cała F1 na aero RBR i silnikach Merc lub SF. Skoro RBR jest taką "ikoną" F1 to niech sami produkują sobie silniki, lecz dla nich lepiej jest kupić gotowe i potem płakać przez cały sezon że słaby silnik, szkoda by było jak by RBR zabrakło w 2016 roku ale mówi się trudno, jak będą to fajnie będzie ale jak nie to nic się nie stanie.

  • 29. ipkuser
    • 2015-11-03 12:41:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 2,8,13,20,24.. RBR sam jest sobie winny. Nie mając podpisanych kontraktów z nowym dostawcą olali Renault i postawili się na przegranej pozycji w negocjacjach z innymi dostawcami..

  • 30. ForzaFerrari F1
    • 2015-11-03 14:53:48
    • *.centertel.pl

    Płaczą że nikt nie chce sie z nimi dzielić tym co ma najlepsze a sami ukrywali wszystkie nowinki w aero przed innymi.punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.jak jesteśmy na top to mamy innych gdzieś a jak się posypało to szukaja jak ty się na kimś podnieś..niech robią własne silniki i będzie dobrze.

  • 31. Kryniczanin
    • 2015-11-03 15:43:14
    • *.play-internet.pl

    Mam nadzieję, że Renault jeszcze się odegra i da wersję tylko 2015 silnika.

  • 32. robher
    • 2015-11-03 15:51:09
    • *.dynamic.chello.pl

    może i macie racje, szkoda tylko że słaby silnik RENAULT nie był z winy redbulla, wiecie co zależało od redbulla zrobili wzorowo a silnik sami widzicie . Teraz postawcie się w ich położeniu przecierz nie mogą skonstruować swojego motoru bo za kilka lat znowu będą duże zmiany ,za mało czasu , żal patrzeć na wyścig i zastanawiać się że ciekawy będzie wtedy gdy popsuje się merc lub będzie miał wypadek , NUDA , apropos KUBICA ZAMIAST RAIKONENA

  • 33. Kryniczanin
    • 2015-11-03 15:58:08
    • *.play-internet.pl

    @32

    Renault miało potężny wkład w 4 mistrze z rzędu poprzednio taką siłą było tylko Ferrari. Wystarczyło 1 sezon z kawałkiem by puszki o tym nie pamiętały.

    McLaren zdobył ostatniego mistrza w 2008 potem do sezonu 2014 korzystał z silnika Merca - czy było takie wylewanie pomyj?

  • 34. ascorp
    • 2015-11-03 19:49:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 14. R4F1

    Święte słowa " jest jednak coś czego Mateschitz nie jest w stanie dostać za swoje miliardy i bardzo go to boli."
    Bo jednak w życiu wszystkiego nie można kupić :) Dlaczego przez tyle lat nie wpadli na pomysł produkcji własnych jednostek napędowych ? Dlaczego jak mieli swój patent na wygrywanie (aero,dyfuzory) to nie podzielili się tym z nikim ???

    Dlaczego inne ekipy nie płaczą "dajcie nam" ?

    Puszki to tylko puszki a nie ikona, czy tradycja F1, nie mają za grosz honoru ! Na przestrzeni tylu lat były różne zespoły, raz wygrywali Ci a raz inni i jakoś nigdy nikt tak nie narzekał, nie wymuszał i nie płakał

    Jak nawet dwa zespoły znikną z F1 to co z tego ? Po pierwszym wyścigu w nowym sezonie nikt o tym już nie będzie pamiętać, będą inne zespoły i tyle, a co może MB i Ferrari zdominują F1 ? A może Williams się poprawi i nawiąże walkę, a może nowy Aston Martin ? A kto wie co Renault szykuje na nowy sezon, jak widać silnik jest tylko troszkę słabszy, a dla takiego koncernu poprawić taki szczegół jest w zasięgu ich możliwości.

  • 35. Grzesiu10
    • 2015-11-03 20:05:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @34
    Na Williamsa i Astona nie ma co liczyć. Właśnie w celu obrony przed Williamsem Merc zgodził się na rozwój silników a co do Astona, przecież nie będą producentem silników, to będzie tylko sponsoring i zmiana brandu tak jak Martini z Williamsem. Pod maska nadal będzie ten sam silnik Merca ofc w starszej specyfikacji niż zespołu fabrycznego.
    Co do "będą inne zespoły i tyle"
    No właśnie FIA tak samo gadała jak odchodziło BMW, Toyota i Honda i jak to się skończyło? Żaden nowy zespół przez 5 lat istnienia nie wbił się nawet do środka stawki, Haas ma szansę dzięki wsparciu Ferrari ale inne nowe zespoły bez wsparcia dużego koncernu skończą tak samo jak trójca która zaczynała w 2010.

  • 36. rewiblack
    • 2015-11-03 20:30:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    1. Nie przepadam za RBR
    2. Ci, którzy twierdzą, że za pieniądze RBR nie może kupić wszystkiego (w tym ja) mogą się zdziwić.

  • 37. rewiblack
    • 2015-11-03 20:35:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ale bez jaj. Śmiejecie się, że to "puszki" a fabryki przed nimi z przerażenia trzesą portkami.
    Firmy, które są w F1 praktycznie od zawsze a RBR cały czas ma od nich lepsze auto, Na szczęście nie mają choćby dobrego silnika bo to dopiero byłaby hegemonia , która przyćmiłaby najlepsze czasy Ferrari


  • 38. ewerti
    • 2015-11-03 22:03:14
    • *.11.94.1

    @37
    Nikt nie trzęsie przed nikim portkami. To jest sport, tutaj nie ma miejsca na grę pod inną bramkę. Myślisz, że Usain Bolt zabiera innych na swoje treningi? No nie. Myślisz, że RBR dałoby Mercedesowi swoje aero? Nigdy. Po prostu pilnują swoich atutów. RBR jest w tej samej lidze co Mercedes czy Ferrari, więc tutaj nie ma miejsca na ułatwianie rywalowi sprawy. Mylisz rozwagę i własne dobro ze strachem. Nikt nie jest na tyle głupi by oddać swój silnik bo jakiś idiota pokłócił się ze swoim dostawcą.
    @35 Mercedes się wbił. Przez parę lat siedzieli w ogonie, w środku a teraz na szczycie. Sami na to zapracowali. Mieli po prostu więcej $$ na F1, ale umówmy się, że do Formuły 1 nie wpuszcza się zespołów, które mają budżet 40 milionów gdzie same koszty logistyki to gruba kasa. Albo bawisz się na poważnie albo znikasz. Taki sport.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo