komentarze
  • 1. PiotrasLc
    • 2015-10-14 12:31:01
    • Blokada
    • *.43.67.62

    Ciekawe ile RedBull posmarował FIA że tak nagle zmienili przepis

  • 2. Grzesiu10
    • 2015-10-14 13:27:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I tak nie przejdzie. Ferrari i Merc się postawią a im nikt nie podskoczy bo na przyszły sezon zostaną 4 zespoły(Merc, Ferrari, Renault o ile przejmą lotusa i McHonda). Jeżeli ktoś spróbuje ich zmusić do dostarczania tych samych silników klientom co fabrycznemu zespołowi to pozrywają kontrakty i nikt nie pojedzie. RBR to nie jest pępek świata.

  • 3. Grzesiu10
    • 2015-10-14 13:28:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I nawet FIA nie jest w stanie zmusić Merca czy Ferrari do dawania im swojego najlepszego silnika

  • 4. maras78
    • 2015-10-14 13:32:30
    • *.serv-net.pl

    dobre! teraz na początku sezonu zespoły klienckie dostaną silniki w specyfikacji 2016, więc na pewno Mercedes i Ferrari dostarczą mocne silniki, ciekawe jak wypadnie w tym przypadku Honda i Renault czyżby będą zamykać stawkę?

  • 5. ekwador15
    • 2015-10-14 13:54:16
    • *.minolta.pl

    BARDZO DOBRZE, co to za Mistrzostwa jak połowa będzie na innych silnikach w innej specyfikacji. Jeszcze absurd, że Ferrari czy Mercedes słabszym zespołom dostarczą najnowszy silnik, a mocarzowi typu Red Bull proponuja z 2015. Jedyna różnica to poprawki w silniku, ale na start 2016 każdy powinien miec tą samą specyfikację! bez robienia podziałów.

  • 6. Grzesiu10
    • 2015-10-14 14:02:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @5
    To chyba logiczne, że nie chcą wspierać potencjalnego konkurenta. Jeżeli RBR chce mieć najlepszy silnik niech sam sobie go zbuduje. McL dawno to zrozumiał i dlatego zrezygnowali z potencjalnie lepszego Merca na rzecz Hondy bo wiedzą, że tylko będąc zespołem nr 1 dla producenta silników mają szansę na majstra. RBR miał Renówke to im było źle to niech teraz płaczą.

  • 7. Grzesiu10
    • 2015-10-14 14:03:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Red Bull szybko zapomniał o 4 majstrach z Renault, za szybko.

  • 8. St-Devote
    • 2015-10-14 18:06:09
    • *.static.korbank.pl

    Kolejny raz świat utwierdził mnie w przekonaniu, że niezależnie od warunków fizycznych dobry prawnik może osiągać spore sukcesy w praktycznie każdej dyscyplinie sportowej i rok w rok.

  • 9. sliwa007
    • 2015-10-14 18:40:19
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    5. ekwador15
    Na dzień dzisiejszy wszystkie zespoły klienckie Mercedesa i Ferrari (z wyłączeniem Manora, którzy cały bolid mają z 2014) mają silniki w specyfikacji na sezon 2015, jedyną różnicą są poprawki, które w pierwszej kolejności wprowadzane są w zespołach fabrycznych. Generalnie wielkiej różnicy w osiągach silników zespołów fabrycznych i klienckich nie ma.
    Mercedes i Ferrari mają pełne prawo do tego by odmówić dostarczania najnowszych wersji silników swojemu wielkiemu rywalowi jakim jest Red Bull. Wiele jest powodów do tego ale najważniejszy to kasa. Nikt tutaj nie jeździ dla frajdy tylko po to by zarabiać (np. poprzez promocję marki). Mercedes nie po to wpompował setki milionów euro (może już miliard?) by teraz sprzedać swoją najgroźniejszą broń największemu rywalowi. Red Bull chce przyjść na gotowe i za 20mln E na sezon załatwić sobie sprawę silników, niestety tak to nie działa.
    Kolejna sprawa to szacunek do kibiców. Wyobraz sobie co by czuli Tifosi gdyby ich zespół przegrał walkę o tytuły z Red Bullem napędzanym silnikiem Ferrari?

    Pisałem to wiele razy, napiszę jeszcze raz, jak ktoś chce wygrywać to trzeba brać sprawy w swoje ręce a nie polegać na innych w myśl zasady, że jakoś to będzie.
    Red Bull zbagatelizował problem, po drodze pokazując kompletny brak szacunku do partnerów z Renault, a teraz jak zwykle szantażem i płaczem próbują coś ugrać. To nie piaskownica tylko wieeeelki biznes, który ktoś kiedyś nazwał sportową rywalizacją. Planowanie na lata do przodu to podstawa.

  • 10. Skoczek130
    • 2015-10-14 19:46:47
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @Grzesiu10 - w tym roku Renault zamiast zbliżyć się do rywali, straciło jeszcze więcej. ;]

  • 11. EryQ
    • 2015-10-14 19:56:33
    • *.ghost.net.pl

    Co to za łata skoro FIA wymyśliła tylko ten przepis a Merc i Ferrari na to się nie zgodzą?? Proste i logiczne. WIELKIE NIE BĘDZIE. NO I JUTRO BĘDZIE PO PRZEPISIE WIEC CO NIEKTÓRZY SIĘ NIE SLINCIE.!!!

  • 12. EryQ
    • 2015-10-14 19:57:53
    • *.ghost.net.pl

    Przepraszam za uniesienie słowne ale się zdenerwowałem na niektóre naiwne posty...

  • 13. magic942
    • 2015-10-14 21:44:37
    • *.123.207.135

    Jeśli FIA zmienia przepisy to Ferrari i Merc nie mają nic do gadania.xd

  • 14. magic942
    • 2015-10-14 21:45:54
    • *.123.207.135

    Z jednej strony to dobrze, a z drugiej to może być gwóźdź do trumny Red Bulla.. który teraz ma jeszcze mniejsze szanse na silnik Merca czy Ferrari.

  • 15. EryQ
    • 2015-10-14 22:04:55
    • *.ghost.net.pl

    @13,14 zobaczysz, że będzie veto Merca i Ferrari. Wszystkich 4 dostawców muszą jednogłośnie wyrazić zgodę żeby przepis został wprowadzony do życia f1. Skoro ani merc ani ferrari nie daje silnika RBR to jest szansa... Ale kto wie co się jutro tam wyjaśni z tym.

  • 16. Xandi
    • 2015-10-14 22:37:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kolejny głupi pomysł ktory nie przejdzie bo Merc i Ferrari zrobia veto, a zespoły ktore sa zalezne od tych producentow silnikow zagłosuja tak jak im kaza. Regulamin powinien byc sam w sobie przejrzysty i czytelny a nie co roku łatanie. Ostatnimi laty wygrywał ten zespoł majstra, ktory znalazl najwiecej luk w regulaminie i potrafił je wykorzystac..
    A sposob na rozwiazanie problemow z silnikami jest tylko i wyłacznie rozmowa z innymi producentami silnikow typu Toyota, Cosworth,Ford, VW i zachecenie ich do powrotu do F1 dajac im ''wsparcie'' oraz troche luzniejsze przepisy na poczatek ( nie znam sie ale wg mnie jakos tak to powinno wygladac) Bo przyszłosc F1 gdzie jest coraz wiecej maruderow niz zespołow fabrycznych nie jest swietlana...

  • 17. Skoczek130
    • 2015-10-15 21:54:55
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @Xandi - to dowodzi wiec temu, ze producenci mają za dużo władzy.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo