Alonso tłumaczy się ze swoich komentarzy radiowych
Jednym z głównych tematów z jakich Fernando Alonso musiał tłumaczyć się po opuszczeniu kokpitu swojego bolidu w niedzielne popołudnie w Montrealu były komentarze udzielone przez niego podczas komunikacji radiowej z zespołem.Gdy inżynier Alonso poprosił go o oszczędzanie paliwa, usłyszał od kierowcy: „Nie chcę tego robić! Nie chcę!”
„Już i tak mam duże problemy. Prowadzenie tego, wyglądam jak amator. Staram się ścigać a potem będę koncentrował się na oszczędzaniu paliwa.”
Wyjaśniając po wyścigu swoją arogancką wypowiedź, Hiszpan stwierdził że nie była ona wyrazem frustracji: „Po prostu miałem inne zdanie na temat tego, kiedy powinniśmy oszczędzać paliwo.”
„Różne części wyścigu wymagają różnych technik prowadzenia auta, więc gdy akurat walczymy o pozycje, oszczędzanie paliwa nie ma najwyższego priorytetu” przekonywał Alonso.
„Na takie rzeczy przychodzi czas w późniejszej fazie wyścigu. Pozwólcie mi się ścigać, a później będę oszczędzał paliwo.”
komentarze
1. viggen
Rzadko mi sie to zdarza ale popieram Ferdka a dziennikarze szukają dziury w całym. To wyścig a nie zabawa w eko.
2. TomPo
Oszczędzaj opony, oszczędzaj hamulce, oszczędzaj paliwo... może niech pchają te bolidy? To jest PARANOJA a nie F1. Popieram jego wypowiedź w 100%. bo widok Mercedesów jadących na pół gwizdka i połowy stawki, która "coś" w danym momencie oszczędza... to nie jest ściganie, to nie jest F1. Rowery im dać.
3. tommek7
Wydaje mi się, że Alonso ma w kontrakcie pewien zapis mówiący o zakazie narzekania... Jeździ w takim złomie i ciągle pisałby o tym jaki to wielki krok do przodu wykonali?
4. mailtog
tommek7, wszyscy mają:)
5. Jahar
Alonso przynajmniej w tym roku nie musi siedzieć całego wyścigu w tej swojej taczce i może pójść odpocząć w boksie i robić okłady z czeków Hondy a nie każdy ma taki komfort pracy w F1.
6. seba1b
haha ale dojebałeś :)
7. radzix
Pozwólcie mi się ścigać i na tym zdanie Alonso powinno się zakończyć! Oszczędzać paliwo to ja mogę w swoim prywatnym samochodzie.
8. fanAlonso=pziom
w ferrari przynajmniej była lepsza jakość komunikatów radiowych
9. kolter
@8 fakt ,bo klepali po włosku i nikt nie wiedział o czym mowa
10. KTD
Uważam ALO za najlepszego kierowcę w stawce (to moja subiektywna opinia i nie trzeba się z nią zgadzać), ale przegiął mówiąc takie rzeczy "na cały świat". Zgoda, że na razie jeździ taczką (Dacia Logan rozwija większe prędkości :-) ) lecz otwarta krytyka wobec pracodawcy nie jest mile widziana nigdzie. Mam nadzieję, że będzie lepiej. Nie wiem, jak wpływ ma na wszystko Boulier, ale nie uważam go za dobrego szefa. Żal ściska 4 litery widząc dwóch mistrzów świata pałętających się w ogonach.
11. MaMuT
Jeśli obaj kierowcy wiedzieli że nie dojadą to można było pozwolić Fernando na tą odrobinę funu dzięki któremu mógłby złapać choć odrobinę pewności siebie nawet jadąc z tyłu.
12. Rimaro
Szkoda, że ALO tak to wytłumaczył. Słysząc to na żywo miałem nadzieję, że jego jazda będzie pewną formą protestu na panujące aktualnie przepisy ograniczeń paliwa i jego przepływu. Chciałem aby naciskał od początku do końca i zatrzymał się wtedy, kiedy się skończy paliwo. Zdziwilibyśmy się na jak mało okrążeń na 100% wystarcza tego paliwa... Po wyścigu powinien jeszcze podtrzymać się w swojej krytyce. Tu nie było żadnego narzekania na bolid czy pracodawcę, więc wizerunkowi McLaren Honda by to nie zaszkodziło. Chciałbym jeszcze dodać, że gdy słyszy się takie słowa z ust topowego kierowcy to aż się płakać chce... Nie dość, że wbili sobie nóż w plecy tymi przepisami, to nadal rzucająsobie kłody pod nogi. Niech ten RedBull w końcu przejmie Królową!
13. JBBN
Alonso jak dziecko daleko mu do zawodowca.Mam nadzieję że w McL szybko się domyślą i wykopią go .
14. TomPo
@13 - ALO dziecko? Co ty gadasz? To są po prostu sportowcy, którzy chcą się ścigać a nie mogą, bo muszą ciągle coś oszczędzać. To jest PARANOJA a nie F1. Słyszałeś żeby w piłce nożnej ktoś musiał oszczędzać buty bo mu się korki rozlecą i przez to nie może grać na 100% ? W pierwszej serii skoków odbij się słabiej, żeby Ci nart na drugą serię wystarczyło, bo inaczej się rozlecą. W tym secie nie róbcie "ścin" bo musimy oszczędzać piłkę? Dalej mam wymyślać przykłady? Kierowca wyścigowy, któremu zabrania się ścigać, paradoks.Wszyscy powinni jechać na 100% i nie dojechać do mety i ostentacyjnie na ostatnie kółka przesiąść się na rowery.
15. dexter
Honda caly czas wyjasnia ze jest w fazie rozwoju - i tak tez jest. Japonczycy caly czas z pewnoscia ciezko pracuja w dwoch kierunkach tzn: niezowodnosc i performance (czyli moc).
A kierowca mysli sobie tak: I tak jade z tylu. Nie mam nic do przegrania, ani wygrania, to dlaczego mam sie dostosowac do pewnych regul, ja chce pocisnac...
Dla osob ktore troche interesuja sie tym co dzieje sie w zespole sytuacja jest zrozumiala. Znowu dla wiekszosci osob ktore zbytnio nie interesuja sie tym co dzieje sie w McLaren-Honda miejsce kierowcy 14, 15, 16 na koncu wyscigu jest niezrozumiale. Alonso boi sie o swoja reputacje - on jest dwukrotnym mistrzem swiata.
To jco mowi Alonso jest z jednej strony zrozumiale, ale trzeba tez zrozumiec producenta silnikow Honda, ktory wykonuje swoj plan, czyli ma pewien program ktory w przeciagu 2-3 lat ma wyprowadzic ich na szpice czolowki F1. Kazdy kto sie tym sportem interesuje wie ze prace producenta Honda nad jednostka napedowa rozpoczely sie pozniej. Mimo tego ze inzynierowie posiadali rok czasu aby sie przygotowac, to jednak przygladanie sie z boku a sama praca jest tak daleko od siebie oddalona jak ziemia od planety Neptun.
Przed GP Kanady Honda wykorzystala 2 tokeny aby poprawic swoj Power Unit, a dokladnie mowiac wbudowac nowa turbosprezarke (tutaj byly dwie mozliwosci albo nowa turbina albo kompresor) i MGU-H.
Takze, strona producenta silnikow i strona kierowcy jest dla mnie zrozumiala.
A co do samych polepszen silnika to trzeba zaczekac do GP Austrii. Tor Red Bull Ring znajduje sie na wysokosci 660 metrow nad poziomem morza i tutaj duza nowa turbina powinna pomoc. I nie mozna przy calej krytyce zapomniec ze Honda nadal jest jeszcze daleko za konkurencja. Taka faze przechodzili wszyscy producenci.
A kierowca jakie ma wyjscie? Zatrzymac sie na torze bez paliwa? Jezli spalanie paliwa jest za wysokie, to kierowca tak czy siak musi oszczedzac paliwo.
@TomPo
Porownanie sportu technologicznego jakim jest Motorsport z pilka nozna czy skokami narciarskimi jest akurat bardzo sensowne, ojoj ...
16. dexter
Edit: To co mowi Alonso - tak mialo byc.
17. TomPo
@up - nieważne czy technologiczny czy nie, chodzi o paradox gdzie zabrania się robić tego co w danym sporcie jest solą tego sportu. Skoczkowi skakać, piłkarzowi biegać i kopać, a kierowcy wyścigowemu... się ścigać. Rozumiem hamulce, rozumiem jeszcze oszczędzanie opon, ale PALIWA? Zabijanie sedna tego sportu durnymi przepisami - nic więcej. Dlatego rozumiem frustrację kierowców... i swoją jako kibica.
18. dexter
@TomPo
A co teraz wedlug Ciebie robia kierowcy wyscigowi, graja w karty na torze? Hehe
F1, w pierwszej linii jest mistrzostwem konstruktorow. Piszac takie stwierdzenie: "nieważne czy technologiczny czy nie" wyjasnia mi wiele rzeczy tzn. pokazuje mi tylko ze nawet nie masz pojecia na co patrzysz.
19. TomPo
@up - widzisz, ja argumenty jakie uważam za słuszne, Ty personalne wycieczki. Dyskusja traci sens? Wiem co oglądam i wiem, że przepisami zabijają ten sport, to o co w tym sporcie chodzi, o ściganie. Mamy zabawę konstruktorów, który więcej wyciśnie z 100cc silnika i który mniej spali. Mamy bolidy jadące na pół gwizdka, z iskrami spod podwozia. Za chwilę dadzą większe felgi i obowiązkowe ledy pod bolidem i obowiązkowa pozycja kierowcy "zimny łokieć".
Dobrze, ale już jak tak bardzo się czepiasz tej technologii (i nie rozumiesz porównań), to słyszałeś by w Porsche Super Cap, w niższych seriach, w rajdach, w Moto GP, albo Le Mans ktoś komuś zakazał się ścigać, bo paliwa braknie? Bo sobie taki przepis wymyślili? No ale jak dla Ciebie jest wszystko ok i super - no to gratuluję podejścia, lub klapek na oczach.
20. F1KUBICAWRC
Popieram Alonso! Zamiast oszczędzać powinni się zacząć ścigać.
21. Greek
"Arogancka wypowiedź" - dobre :P
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz