Vettel ukarany za wyprzedzanie przy czerwonych flagach
Sebastian Vettel jak do tej pory nie może zaliczyć występu w Montrealu do najbardziej udanych. W kwalifikacjach Niemiec miał problemy techniczne, które sprawiły, że czasówkę zakończył na 16 pozycji, ale to nie koniec jego problemów.Niemiec przed wejściem do pokoju sędziowskiego przyznał, że wyprzedził Roberto Merhiego z zachowaniem ostrożności, gdyż sądził że to on ma problemy techniczne.
Sędziowie wyścigu uznali jednak, że Niemcowi należy się solidna kara i oprócz cofnięcia go o 5 pozycji na starcie jutrzejszego wyścigu, dopisali do jego superlicencji trzy karne punkty.
Oprócz kierowcy Ferrari karę przesunięcia na polach startowych otrzymał także Max Verstappen, a nie wykluczone, że do grona tych pechowców dołączy także sam Jenson Button, którego bolid po porannej awarii wymagał szeroko zakrojonej naprawy.
komentarze
1. prozad11
czyli w sumie w tej sytuacji kara żadna co innego jak by miał p2 ale tak to te 4 pozycje w dół nie zrobią mu zbyt wielkiej różnicy dla oka też będzie ciekawie bo razem z Masa powinni wzbogacić wyścig o parę ładnych manewrów wyprzedzania. trzymam kciuki za Groszka i Lotusa wyścig zapowiada się naprawdę ciekawie :) no nie licząc tego że p1 i p2 są zarezerwowane dla mercedesów no chyba że Merc znowu odwali jakiegoś babola i dadzą się ograć Ferrarce bo przyznać trzeba że strategię maja dużo lepsza od Merca życzę wszystkim miłego oglądania :)
2. XandrasPL
to są jakieś żarty, to tak samo jak stał Button i co wyprzedzali go a że ten Manor pewnie jechał ja rowerem to nie winna nikogo.Ciekawe co by było gdyby to ktoś z Mercedesów wyprzedził przy czerwonej fladze ? przy żółtej fladze też nie można wyprzedzać i przy SC a gdy Hamilton zobaczył że Rosberg i Vettel są przed nim to od razu zrównał się z Vettelem i miał pretensje jeszcze.
3. XandrasPL
Nie że jestem za Vettelem ale no te kary są czasami ... a przepisy też się stają coraz bardziej ...
Jeszcze troszkę i na sezon będzie dostępny jeden silnik
4. RyżyWuj
Niemiec ma szczęście, że to Kanada. Na GP Polski dostałby 1500 złotych kary i zatrzymanie superlicencji na 3 miesiące.
5. maziboss
4. RyżyWuj
Dobre w c... :D
6. saint77
@4. Na GP Polski dostałby karę uczestnictwa w pielgrzymce do Częstochowy oraz nakaz złożenia datku na świątynię opatrzności, dodatkowo przez 3 GP musiałby jeździć z logo radia z Torunia na środku kasku.
7. fanAlonso=pziom
2. zawsze dostaje się karę za wyprzedzanie przy czerwonej fladze
8. magic942
O ludzie gdyby to jakiś bolid wyprzedzał to OK ale żeby dostać kare za omijanie turystów to chyba jakiś żart.
9. RMFG SV KS 2001
Skoro Vettel dostał 5 pozycji w dół a startował z 16 to do 20 sa 4 pozycje, czyli w Austrii zostanie mu jeszcze jedna pozycja w dół ???
10. dexter
Szkoda, Vettel mial pecha. Akurtat w tym momencie gdzie inzynierowie z Maranello wyczarowali 20 - 40 KM pracujac nad designem wokol glowicy cylindra (15 KM oznacza w F1 = 0,1 sek.).
Dla Mercedesa z pewnoscia jest to dobra wiadomosc.
Juz na poczatku pojawil sie problem z napedem hybrydowym. MGU-H jest generatorem albo silnikiem elektrycznym (jak kto woli), ktory dziala przy turbosprezarce. Z jednej strony jego zadaniem jest aby jakos rozhustac sprezarke (wlasciwosci jezdne bolidu), z drugiej strony aby wytwarzyc dodatkowy prad.
Jesli tutaj pojawi sie problem z elektronika, to zawsze mozna taki system zresetowac i miec nadzieje ze wszystko powroci do normy. A jak nie, to trzeba wymienic cala skrzynke.
Jesli chodzi o sam wyjazd z boksow czyli: 2:35 min. przed uplywem czasu, to Sebastian mial wystarczajaca duzo czasu aby wykrecic 2 okrazenia pomiarowe jedno po drugim. Tak pozny wyjazd zawsze ma swoje zalety i wady (wiecej zalet). Drugie okrazenie mialo byc teoretycznie szybsze (wszystko zalezy od tego jak szybko kierowca uzyska optymalna temp. opony). Temperatura asfaltu podczas wyjazdu Sebastiana wynosila 34°C. Taka temp.wlasciwie byla dobra dla bolidu ktory przy zimnym asfalcie troche dluzej potrzebuje aby uzyskac optymalny grip. Opona Pirelli najlepiej pracuje przy temp. ok. 110°C.
Problem w tym, iz wystarczy tylko ze ktos inny nabalagani na torze (zolta lub czerwona flaga) to kierowca moze miec po okrazeniu. Przed wyjazdem Sebastiana w Q1. na tor, inne samochody tez mialy zalozona super-miekka mieszanke, jednak Ferrari jest na tyle silne aby o wlasnych silach zakwalifikowac sie do Q2. Tja... niekiedy czujniki roznych czesci silnika przekazuja falszywe dane, wtedy centralny komputer reaguje automatycznie i redukuje moc, albo wykonuje inne kroki - pech.
Odnosnie kary - to sedziowie maja swoj katalog. Kierowca moze za takie wykroczenie zostac ukarany cofnieciem o 2, 3, 4 a nawet 5 pozycji do tylu. Moze to byc takze kara czasowa, albo tylko reprymenda. Wachlarz jest duzy... (Alan Jones czyli byly australijski zawodowy kierowca wyscigowy jest w Canadzie stewardem).
11. Root
Debilna kara. Ale to F1, tu nie dojdziesz do ładu, kto za co i dlaczego otrzymuje akurat taką, a nie inną karę.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz