WYNIKI Paul Ricard [ 18 maja 2007 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | K. Raikkonen | Ferrari | 01:28.624 | 101 |
2 | G. Fisichella | Renault | 01:28.641 | 111 |
3 | P. de la Rosa | McLaren | 01:29.249 | 78 |
4 | F. Montagny | Toyota | 01:29.312 | 79 |
5 | K. Nakajima | Williams | 01:29.631 | 100 |
6 | D. Coulthard | Red Bull | 01:29.834 | 77 |
7 | J. Rossiter | Super Aguri | 01:29.869 | 131 |
8 | A. Sutil | Spyker | 01:29.869 | 83 |
9 | N. Heidfeld | BMW | 01:29.978 | 118 |
10 | J. Button | Honda | 01:29.989 | 100 |
11 | V. Liuzzi | Toro Rosso | 01:29.993 | 56 |
Paul Ricard - dzień #4 - Raikkonen znów najszybszy
Trwająca cztery dni seria testów na francuskim torze Paul Ricard dobiegła końca. Dziś, podobnie jak w czwartek, najlepszy czas okrążenia - w liczącej 5.2 kilometra konfiguracji 1E, symulującej układ toru w Montrealu - ustanowił Kimi Raikkonen.Jedynie siedemnaście setnych części sekundy wolniejszy czas wykręcił Giancarlo Fisichella z Renault - i były to jedyne rezultaty poniżej minuty i 29 sekund. Mimo to, w przeciwieństwie do wcześniejszych dni, dziś mogliśmy obserwować nadzwyczaj wyrównane przejazdy - dość powiedzieć, że strata najwolniejszego kierowcy do piątego wyniosła zaledwie 0.3 sekundy...
Trzeci czas dnia - 1:29.249 - należy do Pedro de la Rosy z teamu McLaren-Mercedes. Hiszpan pokonał mniej okrążeń od większości kierowców z powodu awarii używanej od trzech dni jednostki napędowej. Problemów technicznych nie zdołał uniknąć również Jenson Button - w którego Hondzie, na 50 minut przed końcem sesji, eksplodował silnik. Pecha miał również Adrian Sutil z teamu Spyker - który podczas porannych przejazdów zatrzymał bolid na torze.
Tymczasem czwarty dziś rezultat uzyskał dla Toyoty Franck Montagny - który jeździł szybciej od kierowcy testowego Williamsa, Kazuki Nakajimy. 1.2 sekundy do Raikkonena stracił na swym najszybszym okrążeniu David Coulthard, minimalnie wolniejszy był najbardziej zapracowany dziś kierowca, James Rossiter - autor 131 okrążeń.
Nick Heidfeld, który przejął dziś kierownicę bolidu F1.07 od Roberta Kubicy, zdołał wykręcić czas pozwalający na zajęcie dziewiątej lokaty w tabeli czasowej. Kierowca teamu BMW pracował dziś nad optymalizacją balansu na torach wymagających małej siły docisku.
"Wygląda na to, że bolid z pakietem o małej sile docisku zachowuje się w porządku; dziś dokończyłem nieco zaległych prac." - Heidfeld powiedział dla serwisu autosport.com. "Testowałem również skrzydła ustawione pod Montreal - ciężko je oceniać, ale wyniki z tunelu są w porządku, z punktu widzenia kierowcy również. Po prostu, to nie jest tor w Montrealu czy Monaco - więc ciężko oceniać."
Tabelę czasową zamykają dziś Jenson Button i Vitantonio Liuzzi - różnica między kierowcą Hondy i Toro Rosso wyniosła jedynie cztery tysięczne części sekundy.
komentarze
1. Zając
Czemu tak jest że Raikkonen na testach ma najlepsze czasy a na wyścigach tak slabo mu idzie?...
2. pawel1132
Tylko tak dalej Kimi jeżdzij również tak w wyścigach GO KIMI GO GO GO
3. tilan
widać że renówki sie poprawiły to dobrze
4. barteks2
BUUUUU..... MISZCZUNIO HEIDFELD DOPIERO 9...... HAHAHAHAHA ;)
5. totalfun
Ciekawe czemu Alonso nie bierze udziału w testach, przed GP Hiszpani też nie jeździł
6. Disi
Ja mam wrażenie że wszyscy ci "słabsi" jak Renault i RedBull specjalnie żyłują czasy na testach aby wypaść relatywnie szybko i zrobić wrażenie na konkurencji i w mediach. Normalnie teamy testują ustawienia i zachowanie się bolidu...jeśli przy okazji uda się wykręcić dobry czas to dobrze. Nick mimo wszystko mógł postarać się o lepszy wynik.
7. jaros69
mam wrażenie, że Nick mówiąc " dokończyłem kilka zaległych prac" chce się dowartościować, że to właśnie on musi "nadgonić" , czy też poprawić. Nie lubię go i już. Mam nadzieję, że Robert znów go zostawi w tyle.
8. lako
Spyker przed BMW :D , ale to tylko testy pewnie BMW testowalo skrzynie Nicka, aby była niezawodna, lub jak kto woli mniej awaryjna :)
9. Mati_f1
Jeśli w McLarenie dziś trzeci dzień mieli ten sam silnik to znaczy, że przejechał ponad 300 okrążeń (co prawda i tych krótszych). Wydaje się to aż niemożliwe, ale wyjaśniałoby niezawodność Maków na wyścigach:)
10. Marti
Te testy dowodzą (jak i wszystkie pozostałe) że nie można do końca polegać na osiągniętych czasach przez niektóre zespoły. Nie można się obecnie sugerować drugim czasem dnia Speeda czy trzecim Kovalainena, gdyż nie oznacza to, że zespół zrobił znaczne postępy i zmniejszył stratę do rywali. Także dziewiąty czas Heidfelda nie oznacza, że BMW nie jest trzecią siłą po Ferrari i McLarenie. Na czasy osiągnięte na testach należy patrzeć z przymrużeniem oka, również dlatego że najlepsze zespoły często nie pokazują na nich właściwego potencjału, którym dysponują.
Serdecznie zapraszam na www.robertkubica.blog.onet.pl
11. Tomala17
mc laren gora!!!!!!
12. PrisOnN
Bardzo wyrównany dzień testów :p Sutil i Rossiter mają identyczne czasy xD
13. krys
Hehe, szefostwo BMW uznało że kubica jest już dobrze przygotowany i może odpocząć a nick musi jeszcze potrenować ;)
14. walerus
Heifeld ma zaległości i tyle - jemu jeszcze przydałby się z tydzień testów......Raikonen nadrabia testami nieznajomość bolidu - to dobrze... a Robert czeka i liczy na niezawodność i może na cud - że może na pudle stanąć.....
15. barteks2
The BMW Saubers could spring the surprise here that they have been threatening all season, and may be capable of qualifying on the front two rows of the grid.
16. matcial
barteks; nie szpanuj znajomoscia angielskiego i wyzywaniem nicka, bo za duzo doroslosci ci to nie dodaje, co najwyzej psuje opinie o polakach, nie kazdy lubi nicka ale mimo wszystko dajmy sobie spokoj z jego wyzywaniem, to dobry kierowca i tak trzeba go postrzegac to co mowi i robi poza torem jest najmniej wazne, widocznie jest niedowartosciowany, ale nie dajmy mu satysfakcji z tego ze dajemy mu sie prowokowac. pozdrawiam:P
17. barteks2
matcial: to jest cytat z oficjalnej strony F1.... chyba nie musze tłumaczyć tamtego zdania, bo wiekszosc ludzi zna angielski.... podrawiam :)
18. Lasken
bo to leszczyna jest...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz