komentarze
  • 1. Skoczek130
    • 2014-12-29 15:09:04
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Okaże się, czy zmiany były słuszne. Zmieniać można... ważne, aby te zmiany przyniosły pozytywny skutek. Dopiero wtedy będzie można pochwalić. Obecnie nowy szef pokazał, że jest nowym i chce nowego. ;)

  • 2. Greek
    • 2014-12-29 21:08:27
    • *.dynamic.chello.pl

    Nowy boss jest w zasadzie w rewelacyjnej sytuacji, bo bardziej spartolić już się nie da :)
    "On potrafi wyrazić siebie w odpowiedniej maszynie, której w sezonie 2014 NIE POSIADAŁ. Nie sądzę, aby stracił coś na swoim talencie.”
    Hmm, rzekłbym, że "sra do własnego gniazda" :P

  • 3. devious
    • 2014-12-30 02:25:50
    • *.adsl.inetia.pl

    "On potrafi wyrazić siebie w odpowiedniej maszynie, której w sezonie 2014 nie posiadał. Nie sądzę, aby stracił coś na swoim talencie.”


    Zawsze pisałem, że Kimi jest być może nawet najbardziej utalentowanym (obok Hamiltona) kierowcą z pierwszego dziesięciolecia XXI wieku - ale niestety też niezbyt zmotywowanym i pracowitym. A w F1 samym talentem dużo się nie wskóra.

    Kimi jak mu bolid pasuje to jest niesamowicie szybki - sęk w tym, że jak tylko coś nie gra - to Kimi rzuca zabawki w kąt i strzela focha. Nie ma determinacji, nie ma motywacji, robi coś "bo może" a nie bo "musi", bo ma wewnętrzną potrzebę.

    I tak jak na jednej szali mam przykłady prawdziwych profesjonalistów, tytanów pracy, facetów o żelaznej motywacji do wygrywania - Schumachera, Kubicy czy Alonso - to na drugiej jest właśnie taki Kimi. Świetny kierowca ale co pokazał 2014 - nie ta sama półka. Kimiemu zbyt często jest po prostu wszystko jedno - to widać, i słychać i czuć. Bo skoro nie przeszkadza mu specjalnie, że Alonso go leje - to skąd ma wziąć siłę i motywację by spróbować pokonać tego Alonso? Samym czystym talentem i naturalną szybkością w F1 nic się nie wskóra bo tutaj wszyscy są utalentowani...

    Alonso jak coś nie idzie to ten staje na głowie by się poprawić, za wszelką cenę- staje się to jego obsesją. Kimi jak mu coś nie pasuje - olewa to i czeka na lepsze czasy. Bo w końcu skoro nie może wygrać to nie musi się starać... Jego dziwna filozofia :)

    Tu liczy się każdy detal, Kubica niedawno mówił, że podczas jego pobytu w F1 wszystko było ustawione pod F1, non-stop skupiał się na jeździe w F1, wszystko było pod to podporządkowane - nie liczylo się nic więcej. Kubica podkreslał te poświęcenie - aby w dany weekend być w jak najwyższej formie i móc maksymalnie wykorzystać swoje umiejętności oraz auto. I nie wątpię, że Kimi też się poświęca i też ciężko pracuje - ale porównując ich podejście i w F1 i np. w WRC to widze gołym okiem różnicę. I to z zewnątrz! Więc myślę, że na tych detalach różnic jest sporo i stąd się później bierze porażka o ułamek sekundy z takim Alonso - który też wydaje się w 101% skupiony na F1 i niczym innym (choć ostatnio w Ferrari widać było juz lekki spadek motywacji Hiszpana - dokładnie taki sam jak pod koniec 2009 gdy walczył o nic z Renault i czekał na sezon 2010 z Ferrari).



    Aha, elin nie wklejaj kolejny raz wybranych cytatów kilku inżynierów, jak to Kimi jest wielce zmotywowany i pracowity i to wszystko co napisałem to nieprawda :) W F1 Racing o każdym kierowcy są takie artykuły - sęk w tym, by nie patrzeć na te pozytywne opinie bo słodzenie mistrzowi jest łatwe - ale szukać tych negatywnych wskazówek (a to trudno znaleźć ale się zdarza).

  • 4. Skoczek130
    • 2014-12-30 13:25:52
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @devious - Kimiemu przydałoby się być w Mercu - tam miałby "sukces na wyciągnięcie ręki" i wtedy pokazałby pełnię swojego talentu (być może największy w swoich czasach). Też mam o nim podobne zdanie - "zdolny leń". ;)

  • 5. elin
    • 2014-12-30 13:57:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 3. devious

    OK, jeśli sobie nie życzysz, nie będę pod tym newsem wklejać żadnych cytatów ;-P, zresztą nawet nie miałam takiego zamiaru ;-P.

    Mam jednak pytanie - jeśli Kimi jest takim leniwym i bez motywacji kierowcą, to dlaczego przez całą swoją karierę w F1, chcą Go zatrudniać najlepsze zespoły ? Dlaczego nadal tutaj jeździ ? I dlaczego nie miał najmniejszych problemów, aby wrócić po swojej przygodzie z WRC ? Co nie jest takie proste i łatwe - o czym przekonało się wielu, może nie tak utalentowanych, ale na pewno bardziej ( podobno ) pracowitych byłych kierowców np. również mistrz Jacques Villeneuve.

    Wcale nie uważam , że to co napisałeś nie jest ( częściowo ;-) ) prawdą, bo Kimi faktycznie mógłby się nieco bardziej przyłożyć. Ale nie przesadzajmy z tym " legendarnym " leniem bez motywacji, bo żaden zespół F1 nie zatrudniłby takiego kierowcy - nie mówiąc już o takich jak McLaren, czy Ferrari.
    I bez obawy, nie patrzę tylko na pozytywne opinie, ale nie patrzę również na te tylko negatywne.

    PS:
    W F1 Racing czytam najchętniej artykuły o dawnej F1 i tamtych kierowcach, bo najbardziej interesuje mnie historia tego sporty ... znaczy obecnie widowiska medialnego, a dawniej sportu dla prawdziwych pasjonatów, którzy się tutaj ścigali.
    Jeśli zaś chodzi o artykuły, czyli w większość PR na temat obecnej stawki ..., to lubię coś takiego czytać, ale dopiero " po pewnym czasie ". Wtedy ciekawie się porównuje, jak piszący oceniał kierowców przed rozpoczęciem sezonu, a jak było faktycznie.

  • 6. Martitta
    • 2014-12-30 13:57:46
    • *.dynamic-ww-1.vectranet.pl

    @devious - Jakie Ty piszesz fajne posty, gdy nie przesłania Ci ich nienawiść do @viggena:)

    Ktoś kiedyś powiedział, że ludzie dzielą się na tych ambitnych i na tych utalentowanych...
    Też mi się wydaje, że motywacja Kimiego nie jest już taka sama, jak za jego początków w Formule 1. W dodatku mam wrażenie, że Kimi szybko się zniechęca.
    Co do jego podejścia w WRC, to na pewno nie można porównać tego do występów Roberta, bo Fin nie traktował tej serii zbyt poważnie. To był stan przejściowy. Wrócił do F1, wrócił do Ferrari i dotrzymał słowa, że zakończy tam karierę :)

    Chętnie popatrzyłabym na Raikkonena w NASCAR i mam nadzieję, że tam właśnie się uda po Formule 1. Stany Zjednoczone maja na niego jakiś dobroczynny wpływ, co było widać wyraźnie po jego wywiadach dla amerykańskich dziennikarzy. A i w NASCAR Kimi zasłynął już jako ciekawa osobowość i najmniej rozmowna osoba w padoku :P
    Życie nie kończy się na F1. Grunt to robić to, co się lubi.

  • 7. Martitta
    • 2014-12-30 14:16:08
    • *.dynamic-ww-1.vectranet.pl

    @elin - W F1 Racing czytam dokładnie to samo :P
    Najciekawsze są dla mnie wywiady Maurice'a Hamiltona, bo można dowiedzieć się wielu ciekawych anegdot :) Dobre są jeszcze analizy Pata Symondsa, komentarz Murraya Walkera, niektóre teksty Windstora i Renckena oraz pytania od czytelników.
    Reszta to zazwyczaj zwykłe lanie wody i rozmyślanie o tym, o czym już i tak wszyscy wiemy :)

  • 8. elin
    • 2014-12-30 21:44:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ Martitta - zgadza się, wychodzi, że lubimy czytać te same artykuły :-).
    Chociaż u mnie w pierwszej kolejności " wspomnienia " Murraya Walkera i wywiady Maurice'a Hamiltona. Dodatkowo artykuły o kierowcach, konstruktorach i bolidach z dawnych lat - najchętniej tych z początków F1.
    Reszta jak wymieniłaś, ale te pytania od czytelników ... czasem się zastanawiam, kto niektóre z nich wymyślił ;-).

    Jeśli chodzi o przyszłość Kimiego po F1 - ja stawiam, że już raczej nigdzie na stałe nie przejdzie. Będzie tylko startował dla przyjemności i okazjonalnie w rajdach, NASCAR i motocrossie.
    Ale zobaczymy ... z Raikkonenem nigdy nic jest pewne ;-).

  • 9. elin
    • 2014-12-30 21:48:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    * z Raikkonenem nigdy nic nie jest pewne ;-)

  • 10. RyżyWuj
    • 2014-12-31 11:10:29
    • *.static.korbank.pl

    @9 elin, z Raikkonenem ostatnio wszystko jest pewne. To jedna wielka porażka. Al*onso jeździł cały sezon Ferrari F14T, a Kimi najwyraźniej miał model F41L

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo