Bridgestone - zapowiedź wyścigu
Podobnie jak na dwie poprzednie rundy Mistrzostw Świata, na weekend w Barcelonie Bridgestone przygotował mieszanki średnią i twardą. Szef operacyjny japońskiego dostawcy opon - Kees van de Grint - przyznaje, że ostatnie modernizacje w układzie toru Catalunya ułatwiły życie inżynierom z jego firmy - gdyż na nowej szykanie bolidy osiągają dużo niższe szybkości, a tym samym opony podczas wyścigu poddawane będą o wiele mniejszym przeciążeniom."W ubiegłych latach natura tego toru owocowała wysoką degradacją i łuszczeniem, szczególnie na lewych-przednich oponach. Jednakże w sezonie 2007 jest to dużo mniejszy problem z uwagi na inną konstrukcję ogumienia pozwalającą na lepsze zbalansowanie bolidów. To, w połączeniu ze zmianą układu toru - wprowadzeniem szykany, obniżającej szybkości na ostatnich zakrętach - sprawia, że z punktu widzenia dostawcy ogumienia tor jest znacznie łatwiejszy."
"W ubiegłym tygodniu podczas testów było jasne, że średnia mieszanka sprawowała się dużo lepiej. Aczkolwiek musimy pamiętać, że zarówno w ubiegłym tygodniu, jak i w lutym, temperatury były niskie - do tego padał deszcz. Jeśli podczas weekendu Grand Prix doświadczymy wyższych temperatur - do gry wejdą również twarde opony."
"Pogoda podczas ostatnich testów pozwoliła na jeszcze jedno - zespoły mogły sprawdzić dwa rodzaje ogumienia przeznaczonego na deszcz. Naszym zdaniem, obie specyfikacje sprawowały się bez zarzutu."
komentarze
1. Kazik
Pogoda na wyścigowy weekend zapowiada się akurat ciepła i słoneczna.Może jestem przewrażliwiony ale czy zauważyliście na zdjęciach nowej szykany (zmodernizowanej na ten rok) tzw."pachołki" albo "boje" jak kto woli tam ustawione.Czy kontakt z takim "pachołkiem" nie jest w stanie uszkodzić np.przedniego skrzydła bolidu? Mnie to trochę niepokoi.
2. milosz
a gdzie takie zdjęcia , można zobaczyć?????????
3. kempa007
po to sa te pacholki ;-) szykana to szykana po cos zostala ustawiona ;-) A apcholki sa elastyczne i juzpo piatkowych treningach beda wygladaly na mocno obite, po to zeby w koncowej fazie zniknac- oczywiscie jak ktos centralnie przywali skrzydlem to moze je popsuc :-)
4. Kazik
Zdjęcia szykany na f1racing.net.Kierowcy nie "zachwalają" tej innowacji.
5. Kazik
Robert jeszcze gdy był gościem w TV4 (przed swoim wejściem do F1) opowiadał,że na Nurburgringu na takich "pachołkach" wielu kierowców zniszczyło aerodynamikę (bo sądzili,że są bardzo elastyczne).
6. walerus
zamienić pachołki elastyczne na betonowe i będzie ciekawe - zanm kilku kierowców co od razu tam zostaną.....;-)
7. Kazik
Pachołki zniknęły(jak przewidział kempa 007).I bardzo dobrze.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz