komentarze
  • 1. gouter
    • 2014-12-03 20:19:44
    • *.grybow.net.pl

    384 wypadki w ciągu ośmiu lat daje średnio 48 na rok. Czyli około 5 na wyścig. Nie za dużo?

  • 2. Święty
    • 2014-12-03 20:30:04
    • *.213.216.91.ip4.netico.pl

    No tak, można się było tego spodziewać. Najlepiej zwalić winę na zły bolid, bo przecież Marussia już upadła. Nie będzie nikt musiał płacić odszkodowania - ani odpowiedzialni za wypuszczenie dźwigu, ani Czarli za brak SC ani nikt inny.

  • 3. Greek
    • 2014-12-03 20:36:04
    • *.dynamic.chello.pl

    @2
    Hmm, rzeczywiście coś się nie zgadza, ale może chodzi o wszystkie serie podległe FIA?
    Co do wypadku to śmiem wątpić że ślizgając się po mokrym żwirze, brak odcięcia silnika spowodował większą prędkość. No ale jak widać doszli do wniosku że lepiej wcisnąć coś takiego niż napisać dyplomatycznie, że 'wiele niekorzystnych okoliczności, występujących jednocześnie przyczyniło się do tego wypadku'.

  • 4. brooda2
    • 2014-12-03 21:40:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No tak jak zwykle zagmatwali przyczyny i uważają że nie ma winnego! tylko kierowca przesadził

  • 5. EryQ
    • 2014-12-03 22:42:52
    • *.opera-mini.net

    Jules powrotu do zdrowia i normalnego życia. Polityka już nie pomoże. ZDROWIA.

  • 6. Michael Schumi
    • 2014-12-03 23:36:57
    • *.uni.opole.pl

    „Przez dwie sekundy, gdy bolid Bianchiego opuszczał tor i poruszał się przez strefę wyjazdową, kierowca naciskał na pedał hamulca i gazu jednocześnie, obydwiema nogami.”

    Po co on wciskał pedał hamulca i gazu jednocześnie?

  • 7. RyżyWuj
    • 2014-12-03 23:56:16
    • *.static.korbank.pl

    System był wyjątkowy i okazał się niekompatybilny? Czyli wina zespołu, że wypuścili go na tor w niesprawnym sprzęcie. Firma zbankrutowała, więc pewnie nawet nie ma z kogo kasy za odszkodowanie ściągnąć.

  • 8. Greek
    • 2014-12-04 06:37:54
    • *.dynamic.chello.pl

    @6. Michael Schumi
    "Po co on wciskał pedał hamulca i gazu jednocześnie? "
    Dlatego, że system bezpieczeństwa odcina silnik w takiej sytuacji, zapewne taka jest 'procedura' działania kierowcy w takich przypadkach (choć jak dla mnie to jakiś nonsens, bo kto, wylatując z toru myśli o takich rzeczach?!).

  • 9. Greek
    • 2014-12-04 06:45:23
    • *.dynamic.chello.pl

    Najśmieszniejsze, że raport ma niemal 400 stron. Tak na wszelki wypadek, gdyby ktoś się chciał czepić to się mu powie żeby zapoznał się z całością :P

  • 10. Martitta
    • 2014-12-04 11:54:11
    • *.biznes.mm.pl

    Cziiizaas... Jak Marussia przechodziła testy przed każdym wyścigiem, mając niekompatybilny system BBW z FailSafe? Czegoś tu nie rozumiem. U innych działa normalnie a u Marussi nie? Dlaczego? Jaki to wyjątkowy i legalny(?) system posiadała?
    Wygląda to trochę na niedopatrzenie FIA i błąd Marussi.

    Ten system pozwolił Massie wyhamować bolid w 2009r. na Węgrzech po wypadku. Kiedy sprężyna zamroczyła Felipe, jechał on z prędkością 260km/h i wtedy samoczynnie nacisnął w tym samym momencie gaz i hamulec, dzięki czemu uaktywnił system i bolid przed uderzeniem w bandę wytracił 160km/h! co być może uratowało mu życie.
    Jules o tym wiedział, jednak obawiam się, że w jego przypadku i tak nie za wiele by to pomogło. Bolid praktycznie "przeleciał" nad ziemią w ciągu 2 sek. i uderzył od razu w dźwig. Tak naprawdę nic nie wpłynęło tak bardzo na ten wypadek jak ten felerny dźwig... :-[

  • 11. Martitta
    • 2014-12-04 12:01:01
    • *.biznes.mm.pl

    W tym raporcie stwierdzono też, że w takiej sytuacji nie pomógłby bolid z zamkniętym kokpitem, więc tym samym ucięto spekulacje na ten temat.

  • 12. mmmis
    • 2014-12-04 14:40:32
    • *.iwacom.net.pl

    @6 - być może zareagował instynktownie. To tak samo jak w trakcie hamowania awaryjnego - nie skupisz się na tym, żeby zdjąć nogę z gazu, tylko w pierwszej kolejności po prostu naciśniesz na hamulec.

  • 13. ZaQus
    • 2014-12-04 19:13:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przecież kurwa Safety Car wyjechal co oni pierdzielą?

  • 14. motoxj
    • 2014-12-05 06:57:43
    • *.centertel.pl

    @13
    SC wyjechał ale dopiero po wypadku Julesa

  • 15. sebo070
    • 2014-12-05 16:06:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Stało to co się stało nic nie zrobimi ale wiem jedno FIA zamiast się przyznać do błędu to zwalia to na innych którzy będą to zwalać na innych i tak dalej.prawdy nigdy się nie do wiemy. FORZA JULES#

  • 16. Skoczek130
    • 2014-12-07 16:52:42
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Sztuka dla sztuki... Coś musieli wymyślić i na coś/kogoś zgonić... ;)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo