komentarze
  • 1. Filipek
    • 2014-10-08 09:07:39
    • *.adsl.inetia.pl

    To już nawet Azerbejdżan będzie miał swoje GP :/ Przecież Polska też ma wiele miast, w których można by zrobić tor uliczny. Chociażby Kraków czy Lublin. A zresztą znamy realia. W każdym razie ta pętla w Baku wygląda całkiem ciekawie i oldschoolowo ;)

  • 2. Woa-VooDoo
    • 2014-10-08 09:10:39
    • *.interpc.pl

    Wygląda ciekawie

  • 3. Grzesiu10
    • 2014-10-08 09:36:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @1
    Tylko, że Polska nie ma kasy, aby płacić haracz Berniemu za organizowanie wyścigu który i tak by się nie zwrócił, bo popularność F1 w Polsce drastycznie spadła od odejścia z F1 Kubicy.

  • 4. Michael Schumi
    • 2014-10-08 10:09:59
    • *.play-internet.pl

    @1 W Polsce był plan wyścigu we Wrocławiu, chcieli dać 100 milionów € na budowę - co to jest? Dla porównania Korea Południowa zbudowała taki za 250 milionów €

  • 5. EryQ
    • 2014-10-08 10:45:35
    • *.opera-mini.net

    Trochę dużo prostych i zakrętów 90°. Ale zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce i co będą kierowcy o niej mówić? I czemu nie podano długości pętli bo jeśli ta najdłuższa prosta ma 2.2 Km to tor wygląda na bardzo długi.

  • 6. sliwa007
    • 2014-10-08 10:58:32
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    5. EryQ 6006m. Masz podane na zdjęciu.

    Tor F1 w Polsce to idiotyczny pomysł, trzeba zacząć od podstaw a nie budować coś co młodym zawodnikom na nic się nie przyda a przyniesie jedynie wielomilionowe straty.

  • 7. Szynnal
    • 2014-10-08 11:01:11
    • *.centertel.pl

    @5. Tor ma 6006m. Czyli bedzie to jakies 50 kolek.

    Bedzie to najprawdopodobniej drugi najdluzszy tor w kalendarzu po Spa.

  • 8. EryQ
    • 2014-10-08 11:12:40
    • *.opera-mini.net

    Nie zauważyłem chłopaki bo pisze z tela. Btw. pamiętam, że kilka lat temu była jeszcze koncepcja toru gdzieś nad Bałtykiem i chyba to było w Gdańsku?. Ale z takim zainteresowaniem F1 w naszym kraju to ów inwestycja kompletnie nie miałaby sensu... Nowo wybudowane stadiony na Euro ledwo co przędą chociaż mogą organizować różne imprezy przez okrągły rok.

  • 9. Varskar
    • 2014-10-08 11:14:30
    • *.eaw.com.pl

    Od kiedy Azerbejdżan leży w Europie? Ani geograficznie, ani kulturowo...

  • 10. EryQ
    • 2014-10-08 11:55:07
    • *.opera-mini.net

    Tak jak w innych dyscyplinach sportowych Azerzy biorą udział w europejskich zawodach... Ponoć ze względów polityczno-gospodarczych...

  • 11. meamea
    • 2014-10-08 12:04:18
    • *.torun.mm.pl

    tor troche nudny, ale prosta długa jest, przynajmniej na papierze, jak będzie płasko i szeroko to może i prędkośc będzie spora,

  • 12. AlMastar
    • 2014-10-08 12:38:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ciekawe jak będzie z wyprzedzaniem na tym torze ...

  • 13. bartexar
    • 2014-10-08 17:05:28
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    GP Europy w Azerbejdżanie. Może stolicę Włoch zrobić w Vancouver? Albo Syrenkę ustawić w Świnoujściu?

  • 14. Tilion
    • 2014-10-08 17:41:30
    • *.tvk.torun.pl

    Jeśli chodzi o np. piłkę nożną, to Azerbejdżan jest w UEFA, więc w Europejskiej strefie eliminacji. Trochę nam się granice Europy poszerzają, jeśli chodzi o sport. A pętla nie wyglądała ciekawie, póki nie przeczytałem, że ma ponad 6km. A to sporo zmienia. Choć i tak nie wygląda zbyt porywająco. Miejmy nadzieję, że podjazd będzie ciekawy

  • 15. KuMaI khan
    • 2014-10-08 19:08:03
    • *.lomza.vectranet.pl

    Jak to było w jednym filmie "Fajne, fajne ... ale w sumie to do d*py". Dużo 90-stopniówek. Niektóre zakręty w uliczkach zdecydowanie za wąskich. Sekcja 8-12 to niczym Singapore Sling, i co gorsza nie będzie można tego zmienić, bo wokół budynki ... i chyba jedyny tor w którym start jest na końcu prostej i drugi po interlagos na końcu odcinka bez odjęcia gazu. Przecież lepiej, jak mają kilometr do przetasowania się, niż bodaj niecałe 200 metrów ... A tak w ogóle to pit building jest od wewnętrznej strony, czy będzie blamaż niczym z Korei?
    Proszę o odpowiedź, bo tu nawet na przybliżeniu trudno cokolwiek powiedzieć.

    Z pozytywów - patrzyłem w Google Maps, i jeżeli tam nic nie wyburzą, to chyba będzie mniej miejsc do wyjazdu niż np. w Singapurze. Obawiam się za to, że wyścig może być za to bardziej wymagający od właśnie Singapuru. Mniej miejsca na wyjazd, nie ma pernamentnej sekcji tak jak w Singapurze i tor jest dłuższy. (Wiadomo, wtedy wyścig ma mniej okrążeń, ale trudniej np. w kwalifikacjach). Czasy jednego kółka nawet na sucho to będą pewnie ponad 2 minuty. I kończąc, w tym roku już poznaliśmy w Marina Bay skutki nadmiernego wysiłku. Oba te wyścigi powinny mieć wg mnie 260 km.

    Co do tych co drwią z nazwy - niektórzy geografowie uważają, że kraje nadkaukaskie to Europa. Podobnie z Turcją. A poza tym jest np. w UEFA. A bez owijania w bawełnę - to tam jest polityka propagująca upodabniania się do kultur europejskich. Grand Prix jest prawdopodobnie w dużej mierze organizowany przez rząd, który postanowił sobie wykupić taką właśnie nazwę. Trudno się mówi, to już nie jest pierwsza sytuacja w obecnej F1, w której nic na biznes nie poradzisz.

  • 16. RyżyWuj
    • 2014-10-08 21:30:53
    • *.189.28.57

    Na GP Polski we Wrocławiu Pirelli musiałaby zrobić gumy dla Monster Trucka. Po tych dziurach i kostce z czasów Adolfa mało który bolid dojechałby do mety.

  • 17. RyżyWuj
    • 2014-10-08 21:31:56
    • *.189.28.57

    Nie wspominając o tym, że pewnie nigdy SC by nie wyjechał, bo taki srebrny Merol długo w Polsce nie postał. Może dopiero można by go było odebrać w Rosji na GP w Sochi.

  • 18. Hamcio20
    • 2014-10-09 16:25:14
    • *.business.static.vectranet.pl

    @17 Normalnie leżę i nie wstaję xD

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo