BMW: nie ma powodów do zmian
Szef zespołu BMW Sauber, dr Mario Theissen, po niedzielnym wyścigu na torze Sakhir delikatnie zainsynuował swoje plany co do przyszłego składu jego teamu.Niemiecki reprezentant BMW Sauber swoimi wypowiedziami w mediach chciał uzyskać jak najszybszą odpowiedź zespołu co do planów na przyszłość. Po kolejnym udanym dla Nicka Heidfelda wyścigu o GP Bahrajnu, Mario Theissen powiedział: „Z perspektywy Nicka lub BMW, nie ma żadnego powodu do zmian.” Szef teamu podkreślił jednak, że oficjalne potwierdzenie składu nastąpi dopiero pod koniec sezonu.
Zapytany przez dziennikarzy o swoje plany związane z Toyotą i Hondą, Quick Nick z uśmiechem na ustach odparł: „Gdybym był szefem, podpisałbym ze sobą kontrakt.”
Po ostatnim z serii za oceanicznych wyścigów zespół BMW Sauber przygotowuje nowy pakiet aerodynamiczny, który zadebiutuje w bolidzie F1.07 już w następnym wyścigu.
Mario Theissen powiedział: „Chcemy jeszcze bardziej zmniejszyć różnicę do dwóch zespołów przed nami. Wtedy mistrzostwa będą jeszcze bardziej ekscytujące.”
komentarze
1. Smola
Wypuszczenie Heidfelda z BMW bylo by bledem... i to niewybaczalnym bledem. Z niecierpliwoscia czekam na GP Hiszpanii. Jestem bardzo ciekawy, jak bedzie spisywal sie bolid Kubicy w stosunku do bolidu Heidfelda. Ponoc, Robert jechal z otwarta klapka do wlewu paliwa. A jak wiedomo, w samochodach F1, nawet minimalna szczelina w ciaglosci struktury bolidu (a zarazem w elementach aerodynamicznych) powoduje znaczne spowolnienie samochodu i problemy ze sterowaniem. Nie wiem jak inni, ale ja nadal wierze, ze Robert stanie w koncu na podium w tym sezonie. Mamy polaka w F1 i naet gdyby nie osiagal wiekszych sukcesow, powinnismy sie cieszyc, ze mamy na kogo popatrzec w GP. kiedy Robert przyszedl do F1, ogladanie tego sportu stalo sie diametralnie odmienne - oczywiscie na korzysc :-) pozdrawiam
2. mariomario
szef BMW wspmina o nowym pakiecie mogło być tak że Robert zamiast pracować nad ustawieniami i niezawodnością swojego bolidu poświęcał zresztą ograni8czony czas na testy poszczególnych elementów a-dynamicznych, a i pytanko czy w zastępczym bolidzie też jest ruchoma płyta
Gratylacje dla Roberta za udanyn występ i tak wiem że jego możliwości są bezdyskusujne to tylko kwestja czasu zobaczycie
3. arek.jan
Robert w bolidzie równie szybkim jak bolid Nicka ma podium niemal w kieszeni, tylko kwestia taka że jakiś problem będzie miał zawsze z bolidem, bo jakiś mechanik z BMW zawsze się znajdzie który "ulepszy " bolid Kubicy. Obym się mylił i te wszystkie usterki były po prostu zbiegiem okoliczności.
4. mariomario
szef BMW wspomina o nowym pakiecie mogło być tak że Robert zamiast pracować nad ustawieniami i niezawodnością swojego bolidu poświęcał zresztą ograniczony czas na testy poszczególnych elementów a-dynamicznych, a i pytanko czy w zastępczym bolidzie też jest ruchoma płyta
Gratylacje dla Roberta za udanyn występ i tak wiem że jego możliwości są bezdyskusujne to tylko kwestja czasu zobaczycie
5. Tanis
Nie wiemy, czy Robert w trakcie, czy przed wyścigami (dotychczasowymi) testował części nowego pakietu aerodynamicznego. Być może, ale chyba jest to mało prawdopodobne. Ponadto nie same elementy aero były źródłem kłopotów Roberta ( lecz ich uszkodzenie ). W każdym razie dalszy ciąg sezonu zapowiada się bardzo emocjonująco. BMW rośnie w siłę, a dzięki temu rosną szanse Nicka i Roberta nawiązania równorzędnej walki o czołowe pozycje w wyścigach. podium jest coraz bardziej realne. Teraz kierowcy będą musieli pokazać co potrafią. :-) A potrafią sporo więc jestem pełen optymizmu.
6. robertg35
Bez względu na wynik chciałbym obejrzeć choć jeden wyścig bez problemów technicznych i Roberta i Nicka. Wtedy wyścig będzie jeszcze bardziej emocjonujący bo ani Nick ani Robert nie odpuści.
7. @rakot
może to jest odpowiedzią na to, dlaczego Robert miał na Bahrajnie zupełnie inne niż Nick przednie skrzydło...
8. viduk
Robert i Nick od początku sezonu wykorzystują różne przednie skrzydła. Chciałem właśnie zapytać, czy wynika to z różnych stylów jazdy, czy może z zupełnie innego powodu.
9. kimi fan
mam pytanie ostatnio ktoś pisał że gra w najnowszą grę Formuły 1 jak sie nazywa i na jakiej ona była stronie
10. jaros69
co od różnych przednich płatów Nicka i Roberta to czytałem na stronie BMW Sauber komentarz, że różnia się do Kubica "lubi" bardziej podsterowny bolid
11. cavon
Jak można lubić na takim poziomie jazdy gdzie każdy błąd jest już praktycznie nie do odrobienia podsterowność lub nadsterowność. Bardziej obstawiałbym testowanie poszczególnych nowych pakietów aerodynamicznych. Zresztą prawie od początku sezonu mówiło się że kłopoty Kubicy związane są z testowaniem przez niego nowych rozwiązań technicznych. JESZCZE NIEJEDNYCH CUDÓW W TYM SEZONIE DOŚWIADCZYMY BYLE BYŚMY MY I ROBERT NA TYM DOBRZE WYSZLI czego Jemu i nam kibicą życzę.
12. Kazik
Sam fakt,że szefostwo BMW nie chce się jeszcze dzisiaj określić co do podstawowego składu na sezon 2008 świadczy o roli jaką odgrywa w tym teamie Robert i też w pokładanych w jego osobie nadziejach.Miejmy trochę cierpliwości pamiętając jednocześnie,że to nie wokół Roberta toczy się "burza kontraktowa 2008".Jak już raz napisalem wierzę w "mądrość" teamu BMW, który ma swoją politykę personalną pomimo tego ,że Nick zarobił 15 pkt. a Robert tylko 3 pkt.Nie życzę Nickowi żle ale jak każdy fan nie chciałbym aby cokolwiek złego było wynikiem układów (np.sponsorsko-finansowych) kosztem Roberta.
13. roberto
Uważam, że szefowie BMW czekają za wynikami Roberta. W końcu to on ma aktualny kontrakt na kolejny sezon :). a wynikami Roberta nie ma się co przejmować bo NIck nie jeździ drugiego sezonu w F1. Prawdą jest że sukcesy BMW zaczęly się od momentu startów Roberta, wcześniej zawsze bylo coś. I co by nie mówić to wlaśnie Robert zostanie mistrzem świata a nie NIck.
14. viduk
Gdzieś wyczytałem, że Robert ma trzyletni kontrakt.
15. obi216
Niestety Kazik .Ten trzeci " przypadek - nieprzypadek " wskazuje nadzbyt jaskrawo , że to ,czego wszyscy się obawiamy jest już raczej faktem.
16. Kazik
Nie,obi .Za wcześnie na wyrokowanie.Przed nami 14 wyścigów,które mogą jeszcze wiele zmienić.
17. obi216
No bo jak można skomentować fakt , kiedy przed kwalifikacjami Robert uzgadnia z mechanikami ostateczne ustawienia aerodynamiczne po których bolid jest opląbowany i nikomu nie wolno go ruszac!! A wtedy okazuje się że jeden element spojlera jest nie przestawiony ( z wypowiedzi Roberta na łamach prasy ) !! A ta nieszczęsna klapka od wlewu paliwa to już był przysłowiowy gwóźdź do trumny .
18. Kazik
Cieeerpliiiiiwościiiii,please.
19. obi216
Aż się uspokoiłem .
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz