Alonso: Mercedes robi fantastyczną pracę
Fernando Alonso po wyścigu w Bahrajnie zamiast wychwalać swój zespół musiał uznać wyższość swoich konkurentów. Hiszpan po wyścigu określił formę Mercedesa jako fantastyczną.Zespół Ferrari z kolei notuje coraz to słabsze wyniki. Na torze Sakhir Fernando Alonso był 9 a Kimi Raikkonen 10.
„Mercedes jest fantastyczny” mówił Hiszpan po wyścigu. „Oni wykonują pracę lepszą nić ktokolwiek inny, a Nico i Lewis także świetnie jeżdżą, nie popełniając błędów.”
„Mieliśmy w tym sezonie już kilka trudnych warunków i deszczowe kwalifikacje, ale oni ani razu nie popełnili błędu i czysto walczyli między sobą.”
„Aktualnie niemożliwe jest dogonienie ich w pierwszej części mistrzostw, ale widzieliśmy już ekipę Brawn GP, która dominowała w pierwszej części sezonu [2009], a później miała problemy pod koniec roku.”
Ferrari po trzech wyścigach sezonu zajmuje odległą, piątą lokatę w klasyfikacji konstruktorów, tracąc 78 punktów do Mercedesa. Mimo to Fernando Alonso wierzy, że zespół z Maranello stać na odrobienie strat.
„Wszystko jest w naszych rękach. To do nas należy wykonywanie lepszej roboty niż tą, którą teraz robimy.”
komentarze
1. Gosu
Ciężko porównywać sytuacji BrawnGP z Mercedesem. Ross nie miał funduszy na kontynuację rozwoju BGP01. Mercedes jest obrzydliwie bogaty, więc nie widzę konkurenta na horyzoncie. Jedyna nadzieja (o zgrozo!) w Red Bull'u. Niestety do czasu poprawienia przez Renault jednostki napędowej i o tym trzeba zapomnieć.
2. grazynaf1
Usunięty
3. Gosu
2. grazynaf1 nie można spokojniej ? Ciężko z kimś dyskutować, kto obraża drugiego rozmówcę ...
4. kempa007
grazyna to fracky juz go nie ma.
5. hisgrace78
W Maranello powinni zatrudnić Flavio, On by ich nastawił na właściwe tory pociągnał do góry.
Bo jak na razie to strasznie kiepsko.
6. Kalor666
Rossa Browna ściągnąć z emerytury!
7. 6q47
4. kempa007
Niestety musisz trzymać palec na spuście - On tak łatwo nie odpuszcza.
Ambicja trzyma Go przy życiu...
8. 6q47
A co niby poradzi Briatore czy Brawn?
Bez odpowiednich ludzi - puszczonych luzem, posiadających fantazję inżynieryjną - nic nie zmienią.
Za sztywne towarzystwo.
Nie biorą przykładu ze stylu pracy zespołu A. Newey'a?
9. Skoczek130
Jak dobrze jest widzieć upadek @fracky'ego - zarozumiały i chamski (prawie tak jak ja!)... ;)
10. Skoczek130
Merc ma to, co najważniejsze - fundusze. Bez nich nawet najlepsi nic nie zrobią. RBR nie byłby tak bogaty w sukcesy, gdyby nie całkowite poświęcenie przez Matchesitza swojego zaangażowania. Niestety to sprawia, że rywalizacja jest nieco wypaczona - nie wątpię wcale w to, iż pół miliarda na ten projekt zostało wydane... zgroza... ;)
11. Sasilton
Pieniądze to nie wszystko, pamiętacie Toyotę albo BMW? ;p
12. fankaWilliamsa
Mercedes robi to czego Ferrari nie potrafi od kilku sezonów i żal patrzeć jak walczą o jakiekolwiek punkty:-\ Fernando musi się poważnie zastanowić czy od przyszłego sezonu nie jeździć w innej ekipie.Co do Brawna czy Briatore jest takie przysłowie"z pustego i Salomon nie naleje"i nie mam na myśli pieniędzy.
13. scigacz00
Czyli, że widzimy Alonso w 2015 w McLarenie. Swoją drogą ciekawi mnie przyszłoroczny skład McLarena bo jeśli (tylko gdybam) wzięli by Alonso to kogo wywalają Buttona czy Magnussena ? I ciekawe kto do Ferrarki na jego miejsce.
14. marek007
Czyżby Alonso złożył podanie o pracę na ręce starego Laudy że tak im cukruje...
15. Michael Schumi
@11 Toyota i BMW o tyle nie odnieśli sukcesu ponieważ sposób prowadzenia zespołu był czysto korporacyjny. Nie mieli prawdziwych fachowców u siebie, nie to co Renault, Lotus, Force India. Ci mają mniej, ale robią dobrze.
16. Skoczek130
@Sasilton - Merc też nie osiągnąłby takich wyników, jak obecnie, gdyby nie rewolucja. Toyota oraz BMW odeszły za wcześnie... ;)
17. RyżyWuj
Ferrari tak daje ciała, że aż mi szkoda czasem Alonso, mimo że za nim nie przepadam. Ciekawe czy zrobi kolejną woltę i wróci do McLarena. Jak dotąd jest na topie jeśli chodzi o nieudane przejścia. No może poza Maldonado :)
18. głodny
Porównywanie sytuacji z BGP jest nie na miejscu, w tamtej sytuacji chodziło o nowinkę techniczną w postaci podwójnego dyfuzora wymyślonego przez inżyniera HONDY , w obecnej sytuacji Mercedes praktycznie najlepiej przygotował bolid i mają najmocniejszy silnik .
Ferrari ma nadwagę w silnikach , Renault podobno brak 80 KM do Merca , zresztą widać to było podczas wyścigu gdzie jednostki napędowe Mercedesa rządziły .
Ferrari razem z Sutilem musi schudnąć , Renault musi poszukać dodatkowych koni .
A tymczasem Force India , Williams sobie pohulają .
Co do RBR są mocni, bardzo mocni , z jednostkami Merca to oni mieli by po 1s nad Mercami .
19. dafxf
Marek007 zlozyl podanie i owszem ale idzie do Denisa do McL.....
20. hisgrace78
@8 Co by zmienili? A co by zmienił Mourinho, czy Guardiola?
Według mnie kwestia zarządzania jest kluczem do sukcesu, bez kapitana który poprowadzi ekipę, ludzie błądzą, i się rozleniwiają, gubią się.
21. 6q47
20. hisgrace78
Zarządzanie z definicji - tak.
Natomiast muszą umieć słuchać swoich podwładnych, potrafić analizować wszystko jako całość od strony technicznej.
Briatore daleko jest od spraw technicznych, Brawn był znacznie bliżej, natomiast dopuścił do "głosu" coś, co powodowało paraliż zespołu i brak oczekiwanych wyników.
22. Skoczek130
@hisgrace78 - Bayern "stworzył" Jupp Heynckes. Guardiola teraz tylko kontynuuje jego dzieło... oby z pozytywnym skutkiem. :)
23. nonam3k
Smiac mi sie chciało jak poprzednie sezony kazdy mowil ze ferrari ma słaby bolid i tylko dzieki wspaniałym umiejetnoscia Alonso wygrywal wyscig lub był na podium . Prawda jest taka ze bolid nie był zły i alonso nie jest taki boski jak to niektorzy mysla . Słaby bolid Alonso ma dopiero w tym roku i dopiero w tym roku moze przejzycie na oczy ze w słabym bolidzie nie ma szans na wygrywanie jak to niektorzy mysla.
24. Skoczek130
@nomam3k - boski nie jest... jest tylko człowiekiem. Ale to obecnie najlepszy driver w stawce. "Zjadłby" na kolacje kierowców Mercedesa i RBR. Kimiemu też szans niestety nie da... ;] A także Magnussenowi lub Vandoorne'owi - bo stawiam, ze w 2015 roku będzie ponownie w McLarenie. ;)
25. hisgrace78
@21 6q47
Nie do końca sie zgadzam, od spraw technicznych jest główny mechanik, a szef zespołu ma wszystko spiąc do kupy, dobierajac sobie odpowiednich ludzi do przcy w odpowiednich obszarach. Ale tez uwazam że wzajemna komunikacja i umiejetnosc słuchania siebie nawzajem, a wszczególniości tego co płynie z dołu, jest nieodzowne.
26. hisgrace78
@22 Skoczek 130
Myślałem ogólnie o pracy Guardioli jako managera, bo jak przejmował Barce, to była w dołku, a nie u szczytu formy.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz