komentarze
  • 1. PiotrasLc
    • 2013-12-18 11:12:12
    • Blokada
    • *.sanetja.pl

    testują za zamkniętymi drzwami bo napewno bolidy mają pozkładane częsci na sezon 2014 i mają umowe ze siedzą cicho i nic nie zdradzaja

  • 2. Skoczek130
    • 2013-12-18 12:47:16
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Ten stalowy oplot był ich głównym problemem... uczą się na błędach... ;)

  • 3. scigacz00
    • 2013-12-18 13:57:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "kiedy to doszło do serii nieplanowanych eksplozji opon" to były kiedyś jakieś planowane ;D ?

  • 4. mazur81
    • 2013-12-18 14:24:14
    • *.dynamic.chello.pl

    @ 3. scigacz00

    Dobre :) hehe :D

  • 5. 6q47
    • 2013-12-18 21:42:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ...opony będą wolniejsze?

    Tzn. jaki to rozumieć?

    Wolniejszy to może być bolid, bo ma jakieś braki zatwierdzone podczas konstruowania, co owocnie może się przełożyć na złą współp[racę z danymi oponami - nie same opony jako takie.
    Co najwyżej mają degradację tak dużą, że zespoły nie były w stanie poprawnie określić okna ich optymalnej pracy.

    Czy źle rozumuję?

  • 6. Sasilton
    • 2013-12-18 21:57:10
    • *.dzierzoniow.vectranet.pl

    Wolniejsze to znaczy że opona gorzej trzyma. F1 oglądasz 3 miesiące czy jak?

  • 7. fanAlonso=pziom
    • 2013-12-18 23:01:45
    • *.rzeszow.mm.pl

    może będą bardziej twardsze mieszanki jak za czasów bridgestone

  • 8. RyżyWuj
    • 2013-12-18 23:14:00
    • *.static.korbank.pl

    To nielogiczne. Od 2014 nie będzie już Webbera, więc opony średnio powinny być szybsze.

  • 9. rybka k
    • 2013-12-18 23:23:17
    • *.34.11.vie.surfer.at

    Byłoby fajnie "JAK BY"....."DEBICA" Dostarczała swoje opony .

  • 10. Skoczek130
    • 2013-12-19 13:54:40
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Im większa przyczepność opony, tym większe jej zużycie. Wiemy to choćby na przykładzie miękkiej i twardej mieszanki. Opony na 2014 rok będą bardziej konserwatywne - będą solidniejsze, ale przez to wolniejsze - zapewne będą trudniejsze w dogrzaniu przez swoją twardszą specyfikację. Tak było przecież Bridgestone... :)

  • 11. KowalAMG
    • 2013-12-19 18:03:54
    • *.ip.netia.com.pl

    Mam w merolach Michaliny mega przyczepność długa żywotność i pewność siebie w dodatku sa bardzo wytrzymałe wszczegolnosci gdy jeden pojazd jeździ po lesie miałem oryginalne z serwisu pirelli to zjechały sie odrazu w dodatku wyly ze masakra wiec nigdy więcej tej szajsowej firmy , moi znajomi tez narzekali przekonałem ich do michelin i sa w niebo wzięci. I tutaj widać ze. Tez robią maniane ze płakać sie chce . Ten koncern oponiarski pozabija ludzi w końcu o mały włos Rosberg byłby pierwszy ! Wiec pirelli bando Kretaczy idźcie na bezpieczeństwo ! Tu sa masakrycznie przeciążenia to nie wózek dziecięcy , narazie to ich opony niszczą atrakcyjność jak i bezpieczeństwo wiec niech wrócą do szkoły i niech przestudiuja sobie na czym polega F1 . W sumie sami wiecie jak jest na drogach gdy opona pęka .. Cos wam pokaże...

  • 12. KowalAMG
    • 2013-12-19 18:05:37
    • *.ip.netia.com.pl

    http://m.youtube.com/watch?v=_KC_zWufZOM

  • 13. KowalAMG
    • 2013-12-19 18:06:41
    • *.ip.netia.com.pl

    Pardon to Nie ten ipla skopiowalo jakieś pierdoly

  • 14. KowalAMG
    • 2013-12-19 18:07:02
    • *.ip.netia.com.pl

    http://m.youtube.com/watch?v=ywj4sR0pVHU

  • 15. KowalAMG
    • 2013-12-19 18:11:58
    • *.ip.netia.com.pl

    Ten filmiki niech naświetli i pokaże co moze sie stać nieżyczliwe nikomu czegoś takiego sami niezdajemy sobie sprawy robiac tysiące km .. Wiec powodzenia pirelli , a tak nawiasem to do silników z turbo bedą dawac słabsze opony brawo brawo znowu ogranicza moc silników bo opony nie bedą wytrzymywac super bardzo atrakcyjne .. Moze w końcu w rbr bedą ekspodowLy.

  • 16. KowalAMG
    • 2013-12-19 18:44:07
    • *.dynamic.mm.pl

    Nie zycze* nikomu czegoś takiego...

  • 17. 6q47
    • 2013-12-19 20:30:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    6. Sasilton
    Nie rozumiem o czym mówisz - poproszę w przystępny sposób wyjaśnić pracę opon stosowanych w F1.

  • 18. 6q47
    • 2013-12-19 20:35:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    KowalAMG

    Napisz coś w jezyku polskim he he he))

    Bo niby widzę światełko w tunelu... ale nie wiem czy jestem we właściwym tunelu!

    Mysle, że już doszedłeś do siebie:))

  • 19. devious
    • 2013-12-20 02:20:56
    • *.adsl.inetia.pl

    @5 6q47
    "...opony będą wolniejsze?
    Tzn. jaki to rozumieć? (...)
    Co najwyżej mają degradację tak dużą, że zespoły nie były w stanie poprawnie określić okna ich optymalnej pracy.

    Czy źle rozumuję? "

    Źle :P

    Opony wolniejsze to takie, które w porównaniu do innych (szybszych) mają gorszy współczynnik tarcia (oczywiście w określonych, optymalnych warunkach ciśnienia i temperatury czyli tzw. oknie pracy) co przekłada gorszą przyczepność w zakrętach oraz gorszą trakcję podczas przyspieszania na wyjściu z owych... Co z kolei bezpośrednio przekłada się na czas okrążenia :)

    Degradacja to zupełnie inna para kaloszy i nie ma co jej tutaj mieszać do "czystej" szybkości opon tzn. opon świeżych. Choć oczywiście można wysnuwać wnioski, że opony mniej przyczepne czyli "wolniejsze" będą się w mniejszym stopniu degradować przez co w ogólnym rozrachunku mogą się okazać "szybsze" (na dystansie wyścigu) pomimo tego, że są "wolniejsze" na początku swojego żywota :) Ale nie ma co spekulować, bo tutaj scenariuszy może być wiele...

  • 20. KowalAMG
    • 2013-12-20 19:17:48
    • *.adsl.inetia.pl

    sory ale jak piszę Iplem to jest masakra bierze mi jakies słowa z kosmosu i wychodzą mi jakieś dziwolągi . i tak nawiasem dzieki DEVIOUS ;) ZA POMOC

  • 21. KowalAMG
    • 2013-12-20 19:23:54
    • *.adsl.inetia.pl

    w skrocie opony muszą być mocniejsze i mieć lepszą przyczeponość bo turbina będzie na nie wywoływać duże przeciążenia i będą sie zużywać i eksplodowac i szybciej zurzywac wyra zespoł ktory bedzie sie najdelikatniej obchodził z oponami. :)

  • 22. 6q47
    • 2013-12-20 20:59:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    19. devious

    OK, ale co oznacza degradacja opon?

    Jeżeli grozi ci degradacja opon, to w jaki sposób można osiagnąć zakłdadaną szybkość na rzeczonych oponach?
    Degradacja oznacza szybkie zużycie się opon i w pewnym sensie przekłada się to na ich "szybkość"... tak mi się wydaje...
    Czyli zapobieganie degradacji wymusza odpowiednie zmiejszenie tempa w każdym miejscu toru - sorki - w miejscach grożących nadmiernym zużyciem tych opon , czyli w ostrych zakrętach i szybkich łukach danego toru.
    Widzisz to inaczej niż ja to widzę?
    Bo jeżeli przekroczysz współczynnik tarcia jadąc tempem właściwym dla danego bolidu - bo są wolne i nie można obciążac danej mieszanki - to jak można nazwać taka oponę?

    Wolną czy też podlegajacą nadmiernej degradacji?

    Ja bym nazwał taką oponę oponą podlegającą nadmiernej degradacji.

    Bo degradacja wymusza zastosowanie przez kierowcę odpowiedniego (wolniejszego) tempa oraz ustawienia inych parametrów bolidu w odniesieniu do pracy opon.

    Czyli wolniejszą ze względu na potrzbę utrzymania jej w stosownej "kondycji" na przestrzeni zakładanego dystansu potrzebnego do określenia punktu konkretych stint'ów na danym torze.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo