Dobra strategia Raikkonena
Dla Kimiego Raikkonena wyścig potoczył się bardzo dobrze. Fin wykonał jeden postój mniej od rywali i zdołał utrzymać konkurencyjne tempo na zużytych oponach. Grosjean mimo dodania 20 sekund do jego czasu za incydent z Buttonem, utrzymał szóstą pozycję.„Dobry wyścig i dobry rezultat dla zespołu. Strategia zadziałała tak jak oczekiwaliśmy. Zrobiliśmy dwa długie przejazdy, ale opony spisały się dobrze i samochód był mocny, więc zrezygnowałem z jednego pit-stopu. Na ostatnich kółkach w zasadzie nie miałem już tylnych opon, ale po za tym było dobrze. Sebastian próbował kilka razy mnie wyprzedzić, ale na tym torze nie ma zbyt wielu miejsc do takich manewrów. Dobrze, że udało się odrobić kilka punktów do Vettela w mistrzostwach. Oczywiście zwycięstwo pomogłoby bardziej zmniejszyć stratę. Przed nami druga połowa i ciężko będzie złapać Seba, ale na pewno będziemy walczyć do samego końca.”
Romain Grosjean, P6
„Mimo wszystko jestem zadowolony z tego wyścigu i nie sądzę, że mogłem zrobić więcej. Strategia nie zadziałała do końca tak, jak chcieliśmy, ale samochód spisywał się dobrze. Dużo kosztował nas ruch na torze. Bez tego może nie byłoby kary przejazdu. Nie widziałem jeszcze nagrania, ale uważam, że to był dobry manewr. Najwyraźniej sędziowie widzieli to inaczej. Nie mam problemów z karą po incydencie z Jensonem, przeprosiłem go za to. To mógł być mój wyścig, ale nadal musimy czekać i się rozwijać, aby wygrać.”
komentarze
1. FERRARI19
Kimi i Lewis zdecydowanie dzisiaj najlepsi w obu przypadkach nie spodziewałem się takich pozycji, HAM jechał równo i zaskakująco dobrze sprawował się na nowych oponach. Kimi słaby początek, na szczęście uniknął kolizji na początku i szczerze trochę się zdziwiłem stategią i tym, że Kimi znalazł się przed Vettelem. Brawo!
2. RyżyWuj
Mnie bardziej interesuje co Bulion ma do powiedzenia po tym wyścigu, a nie standardowe kluchy kierowców. Moglibyście zrobić jednego newsa z całości, a nie produkować newsy z każdego akapitu. To nie twitter.
3. pjc
Bardzo udany wyścig w wykonaniu Raikkonen'a i agresywny Grosjean'a.
Obaj kierowcy pokazali dziś ząb.
4. Greek
Jakkolwiek DT dla Grosjeana to lekka przesada - sam nie dałbym mu kary - to jaranie się tym manewrem, choćby przez komentatorów, jest mocno przesadzone. Tutaj warto zauważyć świetną czujność Felipe, bo gdyby nie zacieśnił tego zakrętu to albo doszłoby do kontaktu (przy takiej prędkości prawdopodobnie out), albo GRO wyjechałby tam bardzo szeroko i poniósłby straty. Raczej to pierwsze ;)
Jak dla mnie totalnie bezmyślne są takie manewry których powodzenie zależy od tego czy broniący zachowa się rozsądnie i odpuści.
A co do RAI to kolejny bezbarwny wyścig, co z tego że wynik niezły, skoro zaczyna się z niego robić drugi Button. Jest po prostu zbyt wolny.
5. chacha
I teraz jak patrze na ten wyścig to mi się uzmysławia że Groszek jeszcze nie wie pewnych rzeczy.To jak mu sie tam złamało zawieszenie w Hiszpani czy ta sprawa z podłogą ze wczoraj albo to jak po gp wielkiej brytani mówił że miał
problem z przednim skrzydłem udowadnia że on potrzebuje poprostu jeszcze doświadczenia
6. moon22
Najlepsze było podium i słowa Kimiego "Czas na striptiz" :D Ojjj Kimi!
7. emZi
@4 "Jak dla mnie totalnie bezmyślne są takie manewry których powodzenie zależy od tego czy broniący zachowa się rozsądnie i odpuści."
[...] And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver [...]
8. Darktom15
@7 Amen ,chyba nikomu nie trzeba mówić kogo są to słowa
9. Dumel
@7, 8
myślę, że ludzie w temacie będą wiedzieć :)
10. andrewhum
@7 ale to jest wypowiedz kierowcy z innej epoki - w ktorej nie bylo sztucznego uaktrakcyjnienia wyscigow typu rozpadajacych sie opon :)
11. andriej01
@7,8,9
off course!!! Swięte słowa w tym sporcie...
12. Greek
@7
Sorry ale to tu nie pasuje :) Tak jak pisałem: brak odpowiedniej reakcji Felipe poskutkowałby wylotem dla nich obu. Bo nie chce mi się wierzyć że GRO by w takiej sytuacji odpuścił i pojechał szerzej, poza tor.
13. emZi
@12. Nie rozumiesz... albo nie chcesz zrozumieć. W takiej sytuacji mówi się trudno. W trakcie wyścigu narażony jest każdy, nie tylko ten który podejmuje ryzyko. Poza tym, gdyby miało być po Twojemu, to tak mówiąc szczerze - tylko strefa DRS i manewry w jej zakresie spełniałaby Twoje wymagania. A i tak nie zawsze. A co do dzisiejszego manewru, to nie tylko Massa zachował się "dobrze".
@10. Owszem, z innej epoki. Epoki wraz z zakończeniem której nie zginął już w F1 żaden kierowca (podczas wyścigu). To właśnie wtedy te słowa były czymś wielkim. Dzisiaj, przy obecnych standardach i normach bezpieczeństwa Formuły 1... Ryzyko zawsze jest, jednak nie oszukujmy się, że znikome (w porównaniu z dniem, w którym te słowa, cały wywiad zresztą, zapisał się na kartach historii sportów motorowych).
14. Greek
@13
To raczej Ty nie rozumiesz mojego stanowiska. Również uważam że należy szukać luk, i podobają mi się takie wyprzedzenia jak np. manewry Sutila na nawrocie w Monako. Albo klasyczne opóźnienie dohamowania na końcu prostej i wymuszenie na kierowcy zmiany toru jazdy. Ale to są sytuacje zasadniczo bezkolizyjne. A manewr Romaina nie był taki - tutaj kierowca broniący się niekoniecznie mógł "ogarnąć" co się dzieje i tylko dzięki jego umiejętnościom i rozsądkowi nie doszło do kolizji. Do kolizji, której ewentualnym winowajcą byłby tylko i wyłącznie Grosjean, bo Felipe wcale nie miał obowiązku zostawiać mu tam miejsca. To co widział Francuz to nie była luka, on sobie ją wyimaginował. Luka jest wtedy kiedy rywal jadący z przodu popełni błąd, zaniedbanie, i zostawi miejsce. Massa nic takiego nie zrobił, bo jechał jedyną słuszną linią przez ten zakręt, którą zresztą musiał zmienić przez ten głupi manewr.
GRO nie zachował się "dobrze" bo uzależnił powodzenie tego manewru tylko i wyłącznie od rozsądku i umiejętności rywala, których jak widać jemu samemu jeszcze brakuje.
15. Avalon
@3 pjc : pokazali raczej pazur;) bo w zeby to sie darowanym padakom nawet nie patrzy. Szkoda ze nie widzialem wyscigu.. Musze nadrobic po powrocie
16. azazel
14. Greek Ale kierowcy nie często popełniają błędy i gdyby Groszek miał czekać aż Massa coś wywinie, to mógłby utknąć za nim jak później za Alonso. Poza tym przypomnij sobie walkę Kubicy i Massy na Fuji w 2007 i powiedz czy była "głupia".
17. Greek
@16
Na Fuji wtedy po pierwsze był deszcz, po drugie tam to była walka przez kilka zakrętów koło w koło. A tutaj tylko jedno nieodpowiedzialne wciśnięcie się.
18. viggen
@Greek - Raikkonen zbyt wolny? W czystym powietrzu był najszybszy na torze. Grosjean zaraz za nim. Najpierw "postudiuj" LT a potem pisz ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz