FIA proponuje dwie strefy DRS na Hungaroringu
Kierowcy Formuły 1 już w najbliższy weekend po raz pierwszy na torze Hungaroring będą mieli do dyspozycji dwie strefy DRS.FIA wypełniając złożoną wcześniej obietnice znalazła także sposób na ulokowanie dwóch stref DRS na Hungaroringu.
Obie strefy będą posiadały wspólny punkt pomiaru odległości między bolidami, który będzie zlokalizowany przed ostatnim zakrętem.
Pierwsza strefa będzie rozpoczynała się tradycyjnie na prostej startowej, podczas gdy drugą zlokalizowano tuż za pierwszym nawrotem, licząc że kierowcy będą dokonywali efektownych pojedynków także w drugim zakręcie toru.
komentarze
1. Zirdiel
Kierowca wyprzedzony na prostej startowej bedzie mial latwa okazje do odegrania sie, ciekaw jestem jak to wyjdzie w praktyce, czy ta druga strefa nie bedzie ta czesciej wybierana.
2. kamilf
Według mnie wyprzedzony kierowca nie będzie mógł kontrować przy pomocy DRS w drugiej strefie, bo będzie tylko jeden punkt pomiaru różnicy czasów, więc nie będzie możliwości zmierzenia czasu po pierwszym wyprzedzeniu i tym samym dania możliwości wyprzedzonemu na kontratak. Przynajmniej tak bym to widział.
3. Marsun
@2. kamilf
Dokładnie, jeśli punkt pomiaru będzie znajdował się przed pierwszą strefą i będzie wspólny dla obu, to kierowca wyprzedzający będzie miał DRS do dyspozycji w obu strefach i jak wyprzedzi w pierwszej to w drugiej mocno ucieknie. Z drugiej strony jeśli na pierwszej się nie uda to nadal będzie miał tą przewagę w drugiej. Obawiam się jednak o kierowców którzy podczas wyprzedzania mogą przesadzić z prędkością i wypaść na zakręcie (EKHEMgrosjeanEKHEM...) :D.
4. PanPikuś
@3 Na Francuza nie narzekaj. Poza Monako nie miał żadnej stłuczki. Bardziej martwi mnie pewien Meksykanin, któremu sodówka uderzyła do głowy.
Swoją drogą zaskoczyli mnie. Spodziewałem się 2 strefy między zakrętami 3 i 4 ( tam gdzie Massa miał okazję zapoznania się ze sprężyną mistrzowskiego bolidu ) Długa prosta zakończona krótkim lewym łukiem. Byłoby to ciekawe.
5. zaqxsw
3. Marsun& 4. PanPikuś
Ja, tak bym szybko, nie przekreślał Francuza. W poprzednim sezonie zakwalifikował się na P2 i ukończył wyścig na P3. Zarówno w sobotę, jak i niedzielę będzie faworytem do TOP3. Zawłaszcza , że Lotus jest w formie, a na Węgrzech tym bardziej.
A tak w ogóle to obstawiam:
P1-Kimi Raikkonen
P2-Fernando Alonso
P3-Romain Grosjean
P4-Sebastian Vettel
P5-Lewis Hamilton
Wiem, że to trochę za wcześnie , pisać scenariusz na niedziele., nie znając wyników z treningów i kwalifikacji. Oczywiście dodam, że to jest wielce prawdopodobna pierwsza piątka(patrząc na wyniki z poprzedniego sezonu, oraz na możliwości (bolidów oraz kierowców)z tego). Po za tym to , że tak powiem "wróżenie z fusów". I po cichu, MOJE TOP5 na niedzielę . Więc zawczasu proszę się pohamować, ze złośliwymi komentarzami.
6. PanPikuś
@5. Nie zrozumiałeś mnie :). Ja Romain'a nie przekreślam, wręcz jestem mu przychylny. Negatywnie nastawiony jestem natomiast do Pereza. W Sauberze mi imponował, ale teraz jest zbyt nonszalancki.
Co do formy zespołów to warto dodać, że synoptycy przewidują " przyjemne " ciepełko w postaci ponad 40 C POWIETRZA. Lotus chyba skacze z radości ( może poza faktem, że się ugotują w tych czarnych strojach :P ) Ponadto jako, że McL praktycznie w tym roku nie istnieje w czołówce ( nawet opony chyba im nie pomogą )to Lotus wyrasta na faworyta.
W Maranello też powinni byś optymistami ( może poza faktem , że żadne z poprawek przywiezionych od czasu GP Hiszpanii nie zdały egzaminu ).
Z kolei Mercedes nie wiem co zrobi. Nie dość, że opony mają się tam topić to jeszcze praktycznie nic nie wiedzą o tych nowych oponach ( Dostali dane od Pirelli z testów, ale to tak jak kupowanie auta przez Internet - wiesz tyle ile napisano a o problemach raczej się nie dowiesz ). W sporcie gdzie liczą się dziesiąte części sekundy taka sytuacja stawia ich przed realną wizją kolejnego słabego GP Węgięr.
Niewiadomą może być RBR. Mają czołowy bolid, ale Vettel tam jeszcze nie wygrał. ( Sam Marki z resztą stawki i RBR nie wygra ( Multi 21 ). Z drugiej strony jeżeli tylko będą wysoko w qualu ( prawie pewne ) i pojadą na tyle samo Pitstopów co Lotus i Ferrari to 3 Niemiec ma spore szanse na kolejne 25 punktów.
Przy okazji może Ci co jadą na GP niech zrobią jakiś ładny baner z pozdrowieniami dla portalu :P ?
7. Marsun
@4 & 5 & poniekąd 6.
Za taki baner na wyścigu to +100pkt do F1Fan :D Druga sprawa jest taka, że Romka w żaden sposób nie przekreślam, kibicuję Kimiemu i jemu, ogólnie całemu Lotusowi kibicuję, a moja wypowiedź była zwykłym żartem. Liczę na dobry wynik obu i sprzyjające Lotusowi warunki :) W sumie fajnie by było gdyby Romkowi udało się wygrać jego pierwszy wyścig :D Tak samo jak Button na Hungaroringu. Chociaż modlę się żeby nie jechali w takich samych warunkach w jakich ten wyścig odbywał się w 2006 :) Jeśli będzie tak ciepło jak ma być, to puszki za żadne skarby nie będą w stanie jechać na tyle samo pitstopów co Lotusy, ewentualnie Ferrari. Nie wspominając nawet o Mercach którym opony dosłownie będą się topić :D Zwłaszcza że na wyścig będą opony średnie i miękkie. A co do Pereza zgadzam się w 100%, zrobił się zbyt pewny siebie i pyskaty. Tyle ode mnie bo zacząłem czytać coś i zgubiłem wątek swojej wypowiedzi :)
8. FERRARI19
Są jeszcze dwie proste, tam, gdzie Massa miał swój koszmarny wypadek i prosta rozpoczynająca trzeci sektor, a długością są podobne (ta trzecia najkrótsza jest). Ale nie sądzę, aby doszło tam to więcej niż 2-3 manewrów, bo są za krótkie, więc zdecydowali się na ,,dłuższą" strefę DRS.
9. lta700
Kto to pisze .Nie "proponuje" tylko "wyznaczyła" ..................................a
10. ArcyZ
Już było takie samo rozwiązanie i nic nie dało, w sumie to na Hungaro za dużo wymyślić się nie da ,ale spróbowałbym raz czy ta króciutka prosta przecinająca S2 z S3 nie byłaby lepsza.
11. lta700
@10 Tam może pomóc tylko deszcz i to taki jak podczas debiutu Roberta.
12. kempa007
9. lta700 i z czym masz problem...
13. mwhakowscy
Czepia się.
14. lta700
@12 IGNORUJ i nie masz problemu
15. R.U
@11 Daj link do Twojego portalu.Napewno jest bezbledny
16. R.U
@up mialo byc @9
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz