komentarze
  • 1. RyżyWuj
    • 2013-06-30 18:52:03
    • *.static.korbank.pl

    Już widzę, jakby dowalili karę Rosbergowi za coś takiego i Mark przeskoczyłby na 1-sze miejsce. Lauda by chyba zaliczył powtórny samozapłon twarzy.

  • 2. mike 40
    • 2013-06-30 18:58:34
    • *.160.171.202

    Powinni mu odebrać zwycięstwo no ale co to Merc już raz ich uniewinnili ta FIA jest debilna w swym postępowaniu

  • 3. Gosu
    • 2013-06-30 19:01:51
    • *.adsl.inetia.pl

    2. mike 40 Daj Pan spokój, takich sytuacji można mnożyć. Chociażby Vettel w Brazylii 2012, kiedy to wyprzedzał przy żółtych flagach. Rosberg niewystarczająco zwolnił ...

  • 4. Filip[][]
    • 2013-06-30 19:01:58
    • *.adsl.inetia.pl

    20 sekund powinien dostać, wyraźnie uciekł Markowi, który w końcówce by go wyprzedził.

  • 5. maniexs
    • 2013-06-30 19:16:31
    • *.cdma.centertel.pl

    czytaj dokładniee....... w polowie wyscigu czyli przed SC to jakim cudem mialo by mu to pomoc po restarcie.....a w brazili 2012 vetel nie zostal ukarany bo w tym miejscu co wyprzedzal nie bylo zoltej flagi .....tzn machali flagami ale to byl blad osoby od flag

  • 6. fanAlonso=pziom
    • 2013-06-30 19:18:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    jestem ciekawy o ile trzeba jechac za szybko w sektorze z żółtą flagą by dostac reprymendę a ile żeby dostac coś bardziej dotkliwego, może ktoś wie jak się do tego mają przepisy ?

  • 7. Zirdiel
    • 2013-06-30 19:18:34
    • *.opera-mini.net

    Do wazystkich nade mna:
    *Vettelowi tez grozila kara w GP Brazylii - tam tez unikal zoltych flag - i rozeszlo sie po kosciach.
    *Bylby szum, gdyby dostal kare i stracil zwyciestwo.
    *Kurcze, nie pamietam dokladnie, ale cos mi swita, ze ktos tez w tym roku dostal reprymende za takie samo wykroczenie.

  • 8. zarrr
    • 2013-06-30 19:19:21
    • *.xdsl.centertel.pl

    4. Filip[][]
    Zgadzam się.
    Powinien dostać kare czasową. O dyskwalifikacji nie powinno być mowy.

  • 9. Skoczek130
    • 2013-06-30 19:23:19
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Najwyraźniej niewiele na tym zyskał. Gdyby tak było, kara byłaby wymierzona. Nie ma co szukać spisków... ;)

  • 10. devious
    • 2013-06-30 20:57:46
    • *.nplay.net.pl

    No niestety, FIA nadal nie potrafi zrobić porządku z flagami i SC...

    Co do flag - niech powiedzą wprost "Przy zółtych zwalniasz o 30km/h" (na przykład - do ustalenia z kierowcami i sędziami) albo nawet można zastosować jakis ogranicznik obrotów np. do 12 tysięcy i kierowca widząc zółtą musi wcisnąć przycisk jak w pitlane. Jak nie wciśnie (będą dane w telemetrii) to kara. To tylko przykłady wymyślone przeze mnie na szybko więc nie czepiajcie sie - ale jak się chce to sie znajdzie sposób. Muszą być jasne reguły by dało się ich przestrzegać. Jak się napisze reguły "kierowca powinien zachować ostrożność i zwolnić" to jeden zwolni o 10km/h a drugi o 30 i co wtedy? Będą jakieś reprymendy, które nie są żadną karą...


    Co do SC to dzisiaj nawet komentujący wyścig Martin Brundle się denerwował, że ten drugi wyjazd SC strasznie długo to trwa - mnie też to irytuje. SC powinien być na torze jak najkrócej a tymczasem teraz najpierw się sprząta tor a potem dopiero formuje stawkę - i trwa to kilka kółek... Czy zdbulowani nie mogliby od razu się oddublować (przy zachowaniu rozsądku oczywiście)? Brundle trzeźwo zauwazył,że jak na SPA będzie SC to czekanie aż stawka się uformuje a potem maruderzy się oddublują potrwa wieczność. Wyobraźmy sobie 3 wyjazdy SC w SPA i za każdym razem po 7-8 kółek będą trwały - zajmie to pół wyścigu... Nad tym FIA musi popracować bo bezpieczeństwo jest ważne ale nie mozna zabijac wyścigu ;)

  • 11. Martitta
    • 2013-07-01 00:01:48
    • *.biznes.mm.pl

    @7. Zirdiel - Incydent flag w Brazylii 2012 analizowano już wiele razy. Chodziło o wyprzedzanie przy żółtych oraz żółto-czerwonych flagach. Nie groziła mu żadna kara, bo wszystko odbyło się zgodnie z przepisami. Protest wyszedł od fanów Ferrari, wtedy też team SC wystosował oficjalny list z prośbą o wyjaśnienie sprawy. Rozeszło się po kościach, bo Kobayashiego wyprzedził przy fladze żółto-czerwonej informującej o śliskiej nawierzchni, a Vergne'a przy zielonej.

    @5. maniexs - Nie było błędu osoby od flag. Chodziło o lampki przy kierownicy, które zsynchronizowane są ze światłami na torze. Przy manewrze wyprzedzania liczy się pierwszy znak, który pozwala na jego wykonanie. W tym przypadku była to zielona flaga, a żółte lampki na bolidzie zmieniły się dopiero wtedy, gdy minął zielone światło przy torze.

  • 12. bartexar
    • 2013-07-01 13:54:56
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @11. Żółto-czerwone flagi? A co one oznaczają?

  • 13. Martitta
    • 2013-07-01 14:33:56
    • *.biznes.mm.pl

    @12. bartexar - Żółta flaga w czerwone pasy informuje o śliskiej nawierzchni.
    Napisałam to już wyżej.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo