Rosberg z reprymendą
Nico Rosberg otrzymał reprymendę za nieodpowiednie stosowanie się do żółtych flag podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, ale utrzymał zwycięstwo.Choć Rosbergowi groziła utrata wygranej na rzecz Marka Webbera, sędziowie zdecydowali się zastosować jedynie reprymendę. Tym samym Nico oficjalnie pozostał zwycięzcą na Silverstone.
komentarze
1. RyżyWuj
Już widzę, jakby dowalili karę Rosbergowi za coś takiego i Mark przeskoczyłby na 1-sze miejsce. Lauda by chyba zaliczył powtórny samozapłon twarzy.
2. mike 40
Powinni mu odebrać zwycięstwo no ale co to Merc już raz ich uniewinnili ta FIA jest debilna w swym postępowaniu
3. Gosu
2. mike 40 Daj Pan spokój, takich sytuacji można mnożyć. Chociażby Vettel w Brazylii 2012, kiedy to wyprzedzał przy żółtych flagach. Rosberg niewystarczająco zwolnił ...
4. Filip[][]
20 sekund powinien dostać, wyraźnie uciekł Markowi, który w końcówce by go wyprzedził.
5. maniexs
czytaj dokładniee....... w polowie wyscigu czyli przed SC to jakim cudem mialo by mu to pomoc po restarcie.....a w brazili 2012 vetel nie zostal ukarany bo w tym miejscu co wyprzedzal nie bylo zoltej flagi .....tzn machali flagami ale to byl blad osoby od flag
6. fanAlonso=pziom
jestem ciekawy o ile trzeba jechac za szybko w sektorze z żółtą flagą by dostac reprymendę a ile żeby dostac coś bardziej dotkliwego, może ktoś wie jak się do tego mają przepisy ?
7. Zirdiel
Do wazystkich nade mna:
*Vettelowi tez grozila kara w GP Brazylii - tam tez unikal zoltych flag - i rozeszlo sie po kosciach.
*Bylby szum, gdyby dostal kare i stracil zwyciestwo.
*Kurcze, nie pamietam dokladnie, ale cos mi swita, ze ktos tez w tym roku dostal reprymende za takie samo wykroczenie.
8. zarrr
4. Filip[][]
Zgadzam się.
Powinien dostać kare czasową. O dyskwalifikacji nie powinno być mowy.
9. Skoczek130
Najwyraźniej niewiele na tym zyskał. Gdyby tak było, kara byłaby wymierzona. Nie ma co szukać spisków... ;)
10. devious
No niestety, FIA nadal nie potrafi zrobić porządku z flagami i SC...
Co do flag - niech powiedzą wprost "Przy zółtych zwalniasz o 30km/h" (na przykład - do ustalenia z kierowcami i sędziami) albo nawet można zastosować jakis ogranicznik obrotów np. do 12 tysięcy i kierowca widząc zółtą musi wcisnąć przycisk jak w pitlane. Jak nie wciśnie (będą dane w telemetrii) to kara. To tylko przykłady wymyślone przeze mnie na szybko więc nie czepiajcie sie - ale jak się chce to sie znajdzie sposób. Muszą być jasne reguły by dało się ich przestrzegać. Jak się napisze reguły "kierowca powinien zachować ostrożność i zwolnić" to jeden zwolni o 10km/h a drugi o 30 i co wtedy? Będą jakieś reprymendy, które nie są żadną karą...
Co do SC to dzisiaj nawet komentujący wyścig Martin Brundle się denerwował, że ten drugi wyjazd SC strasznie długo to trwa - mnie też to irytuje. SC powinien być na torze jak najkrócej a tymczasem teraz najpierw się sprząta tor a potem dopiero formuje stawkę - i trwa to kilka kółek... Czy zdbulowani nie mogliby od razu się oddublować (przy zachowaniu rozsądku oczywiście)? Brundle trzeźwo zauwazył,że jak na SPA będzie SC to czekanie aż stawka się uformuje a potem maruderzy się oddublują potrwa wieczność. Wyobraźmy sobie 3 wyjazdy SC w SPA i za każdym razem po 7-8 kółek będą trwały - zajmie to pół wyścigu... Nad tym FIA musi popracować bo bezpieczeństwo jest ważne ale nie mozna zabijac wyścigu ;)
11. Martitta
@7. Zirdiel - Incydent flag w Brazylii 2012 analizowano już wiele razy. Chodziło o wyprzedzanie przy żółtych oraz żółto-czerwonych flagach. Nie groziła mu żadna kara, bo wszystko odbyło się zgodnie z przepisami. Protest wyszedł od fanów Ferrari, wtedy też team SC wystosował oficjalny list z prośbą o wyjaśnienie sprawy. Rozeszło się po kościach, bo Kobayashiego wyprzedził przy fladze żółto-czerwonej informującej o śliskiej nawierzchni, a Vergne'a przy zielonej.
@5. maniexs - Nie było błędu osoby od flag. Chodziło o lampki przy kierownicy, które zsynchronizowane są ze światłami na torze. Przy manewrze wyprzedzania liczy się pierwszy znak, który pozwala na jego wykonanie. W tym przypadku była to zielona flaga, a żółte lampki na bolidzie zmieniły się dopiero wtedy, gdy minął zielone światło przy torze.
12. bartexar
@11. Żółto-czerwone flagi? A co one oznaczają?
13. Martitta
@12. bartexar - Żółta flaga w czerwone pasy informuje o śliskiej nawierzchni.
Napisałam to już wyżej.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz