komentarze
  • 5. Reaglag
    • 2012-06-27 09:44:35
    • *.atol.com.pl

    Nienawidze

  • 6. Grzesiek 12.
    • 2012-06-27 10:04:03
    • *.cdma.centertel.pl

    No cóż .... są równi i równiejsi . Niestety ale niekonsekwencja dziadków z FIA bije po oczach :/
    Dlaczego jeśli nie ma zapisu o zakazie stosowania DRS , inni kierowcy za to "przekroczenie" w GP Hiszpanii dostali kary ???
    Swoją drogą jest to już kolejna wykładnia przepisów na podstawie której MSC uniknął kary ... Wcześniejsza mówiła o tym że system został uruchomiony na 30 m przed strefą żółtych flag - niech się dziadki na coś zdecydują , bo robią z siebie pośmiewisko ...;/

  • 7. tylkofan
    • 2012-06-27 10:24:54
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Panowie w FIA powinni dobrze przeanalizować każdy zapis regulaminu i rozważyć różne warianty sytuacji jakie mogą być na torze, bo później wychodzą takie klocki jak ten. Ale oni myślą tak jak nasi politycy - uchwalić, a potem będziemy dumać co z tym fantem zrobić, ewentualnie zmienimy zapis w przyszłym sezonie. Niedobrze się robi jak się widzi taką niekonsekwencję.

  • 8. LubięSutila
    • 2012-06-27 10:42:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Skoro zwolnił dostatecznie, to korzyści żadnej z tego nie zaczerpnął więc nie wiem za co miałby tę karę dostać.

  • 9. bedes1999.99
    • 2012-06-27 10:46:16
    • *.dynamic.chello.pl

    Usunięty

  • 10. atomic
    • 2012-06-27 11:06:17
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    sprawa jasna : nie jest zakazane stosowanie KERS i DRS przy żółtych flagach
    należy tylko zwolnić w strefie żółtych flag.
    A horner dobrze o tym wie tylko bije pianę .

  • 11. Skoczek130
    • 2012-06-27 11:37:08
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie dziwię się RBR. Sprawa nie jest jasna i trzeba to dokładnie wyjaśnic. W końcu z otwartym DRS-em jedzie się na pełnym gazie, więc coś tu nie gra. ;] Trzeba to wyjaśnic, a nie będzie problemów.

    @Realgag - wyjdź...!

  • 12. M.Schumacher
    • 2012-06-27 11:43:43
    • *.home.aster.pl

    czepiają się. Wyraźnie FIA wskazała że Schumacher zachował odpowiednią prędkość. Nie wydaję mi się by byli łaskawi dla MSC, pamiętam sytuację z GP Monaco 2010. Nie naruszył przepisów podczas wyprzedzenia ALO a dostał karę. Być może był bardziej surowy skład sędziowski.

  • 13. M.Schumacher
    • 2012-06-27 11:44:17
    • *.home.aster.pl

    Realgag ma rację, konfidenci...

  • 14. luka55
    • 2012-06-27 11:50:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Lubię zespól Red Bulla za to co osiągnęli ale te ich ,,uprzejmie donoszę'' w tym sezonie zaczyna być trochę irytujące. Zgodzę się że sprawa nie jest krystalicznie przejrzysta niemniej ich lamentowanie jest żałosne. Ja to odczytuje jasno (podobnie jak pisze kolega atomic) że priorytetem przy żółtych flagach jest zmniejszenie prędkości . Użycie więc DRS bez żadnych korzyści nie jest zakazane. Zresztą po co kogoś karać skoro po pierwsze nie odniósł z tego tytułu żadnych korzyści a po drugie nie ma 100% jasności co do interpretacji (zresztą jak wielu rzeczy w tym sporcie).
    Jeszcze śmieszniejszy od lamentu Red Bulla jest fakt że niektórzy zagorzali przeciwnicy Schumachera po takim incydencie (zresztą słusznie rozstrzygniętym moim zdaniem) próbują już szukać teorii o układach Majkela. A jeszcze do niedawna panowała teoria jego przeciwników że w dzisiejszych czasach skończyła się przychylność dla Schumachera ( gdy dostawał stanowczo przesadzone kary za niektóre incydenty na torze). Tak wiec jego anty szybko dostosowują opinie do sytuacji.
    Wracając jednak do sedna to sprawa w mojej opinii mocno nadmuchana przez Red Bulla i tyle. W mojej opinii Horner może celowo robić szum. Jeszcze te niefortunne odwoływanie się do GP Hiszpanii gdy sytuacja była inna. heh
    Zresztą nie wiem, ale od czasu gdy Mercedes nie chciał podzielić się jednostką napędową z bykami to wydaje mi się że Ci drudzy stali się wyjątkowo cięci na zespól Mercedesa. Myślę że gdyby chodziło o któregoś z kierowców zespołu Lotus wtedy nie byłoby tematu. ;)

  • 15. IROE30
    • 2012-06-27 12:26:31
    • *.croy.cable.virginmedia.com

    Ciekawe co by było jakby to Webber znalazł by sie w sytuacji MSC. Mysle ze tak samo zareagował by Brawn. Niech Horner z Adrianem lepiej powiedza prawde co sie stało w samochodzie VET,To nie był raczej wydech, mysle ze to jakis wynalazek konstruktora RBR, ktory byc moze pracował doskonale podczas tempa wyscigowego co było widac po przewadze bolidu z nr.1 nad reszta stawki, a doznał usterki podczas tempa smochodu bezpieczenstwa.

  • 16. jurcek
    • 2012-06-27 14:42:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @11. Skoczek130- co Ty pier****sz... nowych rzeczy sie dowiaduje- DRS odpowiada za maxymalną prędkość. hahah idź szerzyć te herezje na onet. Może mieć otwarty DRS, może mieć wszystko co POZWOLI mu osiągnąć maxymanlna prędkość- ale NIE MUSI jej osiągnać! i sobie to zapamiętaj i przeczytaj jeszcze raz posty nr 8 i 10. Chociaż w sumie, skoro pisałeś po nich, pewnie to przeczytałeś, a że nie zrozumiałeś za 1szym razem tak prostych słów, to już raczej nie zrozumiesz.
    pzdr

  • 17. 6q47
    • 2012-06-27 16:49:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    16. jurcek
    fakt, przelał swoje myśli nieco w dwóch kierunkach i założył, że aktywując DRS nie ma możliwosci odjęcia "gazu", co uczynił Schumacher, a sędziowie odpowiednio to opisali.

    Ale twoje stwierdzenie w pierwszym zdaniu -> .... nowych rzeczy się dowiaduję - DRS odpowiada za maksymalną prędkość ha ha ha ha .... -> jest nieco myląca:) i zapewne nie to miałeś na myśli pisząc kolejne zdania.

  • 18. PanPikuś
    • 2012-06-27 17:13:49
    • *.dynamic.chello.pl

    Zastanawiam się tylko nad tym dlaczego FIA jeszcze się do nich poważnie nie dopierdzieliła. Za takie insynacje, jakie oni prowadzą w mediach powinna być kara. Owszem można powiedzieć grzecznie , że się nie zgadzają z decyzją sędziowską , ale to, że specjalnie ywpuścili SC , jest absurdem , bo jakby Palec wjechał na część i rozbił sobie bolid to byłby lament , dlaczego tam jest tak brudno ... bla bla bla. Poza tym odnoszą się do sytuacji z GP Hiszpanii. Nie rozumiem ich pretensji, gdyż tam zarówno Massa jak i ich kierowca , nie zwolnili przed zółtymi falgami - nie zachowali szczególnego bezpieczeństwa. Tutaj orzekli ( co z reszta widac i na kamerach , ze zdjal noge z gazu i znaczaca zwolnil. I to o to chodzi wg mnie. Ale ozcywiscie to tylko tok rozumowania prostego czlowieka ,ktory posluguje sie zdrowa logika i tym co widzi :)

  • 19. jurcek
    • 2012-06-27 19:09:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    17. 6q47- no trochę faktycznie, to co napisałem, jest mylące :) tak to jest, jak się pisze z facepalmem na twarzy :)

  • 20. Skoczek130
    • 2012-06-27 19:25:44
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @jurcek - co się tak pieklisz onetowcze. Kompletnie chyba nie zrozumiałeś. Jak zwolnił, to dobrze. Ale pomyśl - DRS stosuje się, aby uzyskac możliwie jak największą prędkośc. RBR właśnie z tym ma problem - trzeba dokładnie wyjaśnic, czy można ten system używac, który zwiększa prędkośc maksymalną, w czasie żółtych flag.

  • 21. jurcek
    • 2012-06-27 19:36:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @20- no widzisz, dalej nic nie ogarnąłeś. Ja już więcej się nie wypowiadam- wszystko wyjaśnili nr 8 i 10.

  • 22. Grzesiek 12.
    • 2012-06-27 20:19:01
    • *.cdma.centertel.pl

    20 Skoczek130
    No właśnie ....pytanie brzmi czy MSC rzeczywiście zwolnił , czy też uparcie walczył o trzecią pozycję . Ja twierdzę że walczył i zwiększył różnicę między kierowcami z 0,277 na początku ostatniego okrążenia do blisko sekundy na mecie :P
    W tym celu dodatkowo przeanalizowałem czasy kierowców na ostatnim kółku i wyszło mi ze najszybciej z pierwszej dziesiątki pojechał Rosberg na poziomie 1;44,312 , potem MSC 1;44,474 potem długo nic i dopiero trzeci czas ma Webber 1;45,286 który walczył o trzecią pozycję z Niemcem ..... potem już przepaść a czas Kimiego na poziomie 1;47,865 .
    Dodatkowo pięć ostatnich kółek Schumachera to :
    53 -1;45,022
    54- 1;44,012
    55-1;45, 817
    56 -1;47, 049
    57 - jak pisałem wcześniej na poziomie 1;44,474 .
    Analizując to wszystko , za cholerkę nie mogę zrozumieć na jakiej podstawie sędziowie stwierdzili że Schumacher "wystarczająco zwolnił " mimo tego że uparcie walczył o trzecią pozycję ? : P
    I wciąż nie wiem na jakiej podstawie możliwe było użycie systemu , skoro przed MSC nie znajdował się żaden kierowca z mniejszą różnicą niż 1 s . Czy jest to pomyłka dziadków z FIA , zespołu czy kierowcy ...? Nie wiem , ale wyczuwam unoszący się smrodek :/

  • 23. Skoczek130
    • 2012-06-27 20:21:23
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Widac, że to ty nie ogarnąłeś tego, co napisałem. Żegnam.

  • 24. Skoczek130
    • 2012-06-27 20:23:20
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Grzesiek 12. - nic na to nie poradzisz. Widzisz - ja tylko napisałem, o co problem ma RBR, a jakiś hejter mnie zwyzywał. Zostawmy to - Schumi zasłużył na te podium, chocby za całokształt oraz pecha, jaki go w tym roku dosięgnął. Pozdrawiam.

  • 25. jurcek
    • 2012-06-27 23:51:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 24. widzisz, heh, zapomniałeś, że czepiłęm się tego, co napisałeś w poście nr11. Skoro dalej nie rozumiesz, że był debilny, to Twoja strata ;) Dalej sobie omawiajcie temat, bo jakiś Horner ma problem, a regulamin dostępny dla wszystkich.
    pzdr

  • 26. 6q47
    • 2012-06-28 08:38:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    22. Grzesiek 12.
    Wydaje mi się, że taka analiza nic nie daje. Patrzysz na całe okrążenie, które nie jest rozpartrywane przez sędziów. Rozpatrzony był tylko ten fragment objęty przez żółtą flagę.
    Masz nagranie? Jak masz, to zerknij na 57 okrążenie (po powtórce odpadniecia Hamiltona) i ten fragment, w którym Schumi aktywuje DRS w strefie żółtej flagi - niby nie widać przed nim nikogo, ale widać na ekranie po aktywacji DRS-u, że pedał gazu nie został wdeptany do podłogi - w dodatku wyraźnie widać, że Webber (DRS Schumachera jeszcze jest aktywny) uzyskał większą prędkość niż Schumacher.
    Nie pamiętam jak jest z DRS-em: czy można go aktywować tylko po otrzymaniu zezwolenia od systemu zarządzajacego aktywacją, czy kierowca sam odpala po otrzymaniu sygnału o możliwości użycia przycisku odpalajacego? Wydaje mi się, że system kontroli elektronicznej nie zezwoli na aktywowanie DRS-u bez sygnału od Charliego... Bo czy użyje czy nie , to już zależy od samego kierowcy.

    W takim razie aktywowanie DRS-u było zgodne z zasadami, które zostały ograniczone sygnałem żółtej flagi - ten kolor rządzi systemem wygaszania:)

  • 27. Skoczek130
    • 2012-06-28 12:15:34
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @jurcek - debilny!? Powtarzam - RBR chce, aby wyjaśnic kwestię używania tego systemu przy żółtych flagach! Pomyśl trochę - po co jechac z otwartym DRS-em, skoro się zwolniło! Oto właśnie chodzi! Dobra = nie będę już z tobą hejterze rozmawiał. Nie kumasz w ogóle, o co biega, więc się nie odzywaj. Żegnam!

  • 28. 6q47
    • 2012-06-28 14:22:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Panowie... może jakiś schłodzony napój na zgodę? :))
    Pozdro dla Was.

  • 29. Grzesiek 12.
    • 2012-06-28 14:22:38
    • *.cdma.centertel.pl

    26 6q47
    Niestety ale od pewnego czasu nie bawię się w nagrywanie wyścigów ....
    Ale rozumiem że jest obraz z kamery pokładowej MSC , na którym dokładnie widać obroty silnika ???
    Czy to wszystko wywnioskowałeś z ogólnodostępnego przekazu ?

    A poza tym zapytam się jeszcze raz .... na jakiej podstawie MSC dostał zgodą na aktywowanie systemu ?? Jaki warunek konieczny został spełniony aby go użyć ??

  • 30. Grzesiek 12.
    • 2012-06-28 14:25:45
    • *.cdma.centertel.pl

    6q47
    A jeśli chodzi o ten "napój" to obawiam się że jeszcze bardziej chłopakom podniesie ciśnienie ...:))) Tak czy inaczej , ja się napiję :)))
    Pozdrówki :)

  • 31. 6q47
    • 2012-06-28 16:01:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    29. Grzesiek 12.
    przekaz ogólnodostępny.
    Przejrzałem jeszcze raz.
    Operator kamery pokazuje uproszczone ikony "telemetrii" Webbera i Schumachera. Schumacher ma aktywuje DRS, ale nie pokazano momentu otrzymania zgody na uruchomienie, czyli migajacej ikony DRS - od razu jest pełne wyróżnienie zielonym kolorem - czyli wygląda, że nie dostał zgody na aktywowanie.
    Mniej więcej co pół sekundy podam prędkości:
    .....DRS podświetlony przy pierwszych cyfrach Szu... przy 293 znika podświetlenie DRS u Szu:
    Schu - 256 - 271 - 289 - 289 - [293] - 297 - 299 - 217 - 159 - 95 - 75
    Web - 252 - 266 - 272 - 283 - 287 - 295 - 302 - 229 - 171 - 109 - 84

    Wobec tego, że nie mam pewności co do uzyskania zgody na aktywowanie DRS'u przez Schu wycofuję się z ostatniego zdania w moim @26. Widocznie aktywowanie zostało przeprowadzone na zasadzie odruchu po minięciu białej linni aktywacji DRS... Co prawda Charlie posiada odpowiedni system nadzoru nad pracą DRS w bolidach, jednak widocznie zostało to ulgowo potraktowane ze względu na odjęcie gazu przez Schu. Takiego odjęcia wymaga żółty kolor flagi i to zostało odebrane jako przprosiny. Nie podobało się to RBR ze względu na niejasności, niejasności, o których raczej się nie dowiemy:)

    Pytanie: kogo miał przed sobą, że odpalił wygaszanie? Jakiegoś marudera z "niebieską flagą" i nie rozpoznał Go ze względu na Doniosłą Chwilę?

    Pozdrówki:)

  • 32. 6q47
    • 2012-06-28 16:12:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    może znajdziesz więcej na temat aktywowania DRS - wygląda na to, że pomijając ogólne zasady aktywowania w pierwszych momentach GP i w czasie deszczu, to system sygnalizacji w kokpicie bolidu polega na tym, że Dyrekcja wyścigu daje sygnał i kierowca używa przycisku aktywacji. Chyba nie jest stosowane blokowanie elektroniczne, które nie pozwala na samowolne odpalanie wygaszenia. Odpowiedzialność spada na kierowcę, dostaje karę lub ma przebaczone. Dodatkowo posiada słuchawki w oszach i "ktoś" odpowiedzialny powinien podać odpowiedni komunikat w momencie niejasnej sytuacji. Tak zrobił RBR i z pewnym opóźnieniem Mercedes.

  • 33. jurcek
    • 2012-06-28 16:51:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    27. Skoczek130- słowa Whitinga: "wyjaśniał, że decydującą kwestią w takich przypadkach jest zmniejszenie przez kierowcę prędkości, gdyż regulamin nic nie wspomina o zakazie używania systemu DRS czy KERS."
    Czego tu do tej pory nie rozumiesz? Zresztą, to nie odpowiadaj, bo znów "to ja nie bd czegoś kumał" ;]
    pzdr

  • 34. Grzesiek 12.
    • 2012-06-28 21:52:17
    • *.cdma.centertel.pl

    31 6q47
    Z tego co piszesz wynika że rzeczywiście zwolnił , jednak analizując Twoje dane z telemetrii .... to jednak ogólnie zyskał odrobinę czasu nad Webberem , tym bardziej że trzy ostatnie wartości prędkości pochodzą zapewne już z zakrętu ....
    Tak czy inaczej kontrowersje pozostaną , tym bardziej mając na uwadze użycie systemu bez zgody sędziów ...
    Ogólnie co do samego aktywowania systemu , to tak jak Ty , tylko mogę się domyśleć na jakiej zasadzie to działa . Ale z omawianego przypadku wynika że odgórnej blokady nie ma ze strony FIA . Myślę ze cała kreatywność i ewentualne zabezpieczenia użycia systemu leżą już po stronie poszczególnych zespołów . Sędziowie tylko odpowiednio wcześniej przesyłają pozwolenie do użycia DRSu ....
    Ale to tylko domysły :P

  • 35. Esotar
    • 2012-06-30 08:50:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mark Webber to KAPUŚ ? :)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo