komentarze
  • 1. radzix
    • 2012-05-16 10:16:32
    • *.ip.netia.com.pl

    no i właśnie o to chodzi! :D ekstra komplet jako nagroda dla tych którzy dostali się do Q3, walka w Q2 byłaby jeszcze bardziej zacięta :O)

  • 2. patrolek23
    • 2012-05-16 10:33:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie powinno się wprowadzać całkowicie nowej opony. Wystarczyłoby dać 1 komplet miękkich więcej na kwalifikacje, a po ich zakończeniu 1 do zwrotu.

  • 3. kumahara
    • 2012-05-16 11:05:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może to i dobre, z jednej strony strategia i pewne ryzyko zarówno tych próbujących zdobyć PP jak i tych oszczędzających opony na wyścig, coś za coś, natomiast jedne opony na kwalifikacje dla wszystkich to prawdziwe ściganie się o jak najlepszą pozycję startową w wyścigu.

  • 4. Tilion
    • 2012-05-16 11:50:18
    • *.akademiki.uni.torun.pl

    Tak! Dokładnie tego trzeba, brawo Pirelli! Tylko niech ten pomysł wejdzie w życie,. bo na razie to przecież tylko koncepcja. Od jakiegoś czasu quale oglądam bez emocji, raczej z poczucia obowiązku wyczucia wyścigu. Emocji tam jak na lekarstwo, jeśli nawet największe teamy kombinują i nie wyjeżdżają w q3 wcale...

  • 5. sliwa007
    • 2012-05-16 12:02:14
    • *.kielce.vectranet.pl

    Po co produkować zupełnie nową oponę, kiedy można dać zespołom dodatkowe komplety opon na kwalifikacje???
    Mam wrażenie że Pirelli za bardzo wczuło się w rolę...

  • 6. Tilion
    • 2012-05-16 12:07:45
    • *.akademiki.uni.torun.pl

    5@ sliwa007 - mi chodzi tylko o jakiekolwiek rozwiązanie, byleby zmienić stan rzeczy taki jaki teraz jest. Może być to dodatkowy komplet miękkich na Q3, może to być opona kwalifikacyjna, dla mnie to nie ma różnicy, oba rozwiązania są dobre

  • 7. pawlak3
    • 2012-05-16 12:32:13
    • *.xdsl.centertel.pl

    Wg mnie opona kwalifikacyjna to zly pomysł, bo w kwalifikacjach bolidy są wystarczająco szybkie na obecnych gumach. Dorzucenie kompletu bardziej miękkich jest z tych dwóch rozwiązań lepsze.
    A lepiej byłoby gdyby Pirelli zajęło się poprawieniem tempa wyścigowego (przy czym obecny poziom degradacji mógłby pozostać) i zmuszeniem FIA aby dopracowali zasady (a nie opony) przy czerwonej fladze oraz w Q3.

  • 8. Skoczek130
    • 2012-05-16 12:33:15
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    To byłoby nie najgorsze rozwiązanie, aczkolwiek to trudniejsze wyzwanie od tego proponowanego przez @sliwa007. Obecne wyścigi mi się podobają. Niestety kwalifikacje straciły kosztem wyścigów, więc trzeba to poprawić. :)

  • 9. ULTR93
    • 2012-05-16 13:01:21
    • *.pl

    Jak dla mnie to świetne rozwiązanie.
    Zespoły zaczynałyby dalej uczyć się nowych opon i na prawdę byłoby ciekawie zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigu.

  • 10. czmiel_t
    • 2012-05-16 13:49:34
    • *.ip.netia.com.pl

    Opona kwalifikacyjna o dużo większej przyczepności wymagałaby zmiany set-up'u więc moim zdaniem wystarczyłoby dorzucić komplet miękkiej mieszanki lub dwóch a po kwalifikacjach zwrócić najbardziej zużyte.

  • 11. kmicic
    • 2012-05-16 13:57:42
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Jakże prędko przyszła zasłużona kara- Paul został obity kijem i uwiązany na łańcuchu...

  • 12. patrolek23
    • 2012-05-16 14:24:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Taka opona przeznaczona wyłącznie na kwalifikacje mogłaby niepotrzebnie przemieszać stawkę. Z drugiej strony teraz wyniki z quala w dużej mierze przekładają się na wynik na mecie wyścigu. Co jak co, może się to nie podobać, ale logika i przewidywalność jest zachowana.

    Obserwowanie takiego kombinowania w kwalifikacjach też jest na swój sposób ciekawe. Pamiętajcie, że w sobotę kierowcy nie punktują. Co najwyżej możnaby dawać jakieś skromne punkciki za zdobyte PP i za najlepszy czas w wyścigu.

  • 13. Greek
    • 2012-05-16 18:03:31
    • *.dynamic.chello.pl

    Fatalny pomysł. Dlaczego?
    -po pierwsze: konieczność wydłużenia sobotniego treningu do 1,5h, dla sprawdzenia się na tej mieszance, na co nie ma szans
    -drugie: konieczność zmiany przepisów, bo jeśli na tych nowych, bardziej przyczepnych oponach wystartuje pierwsza 10 to będzie miała przewagę nad resztą stawki; z drugiej strony byłby konieczny szybszy pierwszy zjazd - po ilu?; myślę że zjeżdżaliby już po 6-8 okrążeniach - jednym słowem masakra.
    Ale zmiana przepisów nie będzie korzystna, bo zespołom należy umożliwić manipulowanie strategią. W przypadku braku przepisu o starcie na oponach z Q3 cała stawka przyjmie jedną, ewentualnie dwie alternatywne strategie i wyścigi będą mniej ciekawe.

  • 14. rabus30
    • 2012-05-16 20:58:50
    • *.230.90.72.rzeszow.mm.pl

    Opona kwalifikacyjna?
    Nie!!!
    Drugi producent, a może nawet trzeci?
    Tak,Tak, Tak

  • 15. Jahar
    • 2012-05-16 21:28:10
    • *.opera-mini.net

    Jeśli opona kwalifikacyjna to dla wszystkich i przez całe kwalifikacje tak ja bym to widział.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo