Zmiany w układzie toru w Monako
Organizatorzy Grand Prix Monako ogłosili, że na tegoroczny wyścig zostaną wprowadzone pewne zmiany w układzie toru na ulicach Monte Carlo, by poprawić bezpieczeństwo.Powierzchnia na dojeździe do szykany została wyrównana, po tym jak pomiary laserowe spowodowały odkrycie różnic w poziomie rzędu 20 cm w strefie hamowania. Dodatkowo ściana, w którą uderzył Perez zostanie przesunięta o 14,6 metra.
Kolejną znaczącą zmianą jest obszar wyjazdu z boksów, który został poszerzony i wyprostowany wskutek wycięcia kilku drzew, co pozwoli samochodom dołączać do stawki z wyższą prędkością.
Inne zmiany to m.in. wprowadzenie obszarów wyjazdowych o zwiększonej przyczepności (wzorem Paul Ricard), a także zastąpienie kilku barier z opon barierami TecPro, w tym tej, w którą uderzył Perez.
"Bezpieczeństwo zawsze jest stałym zagadnieniem dla organizatorów Grand Prix Monako" - czytamy w oświadczeniu. "Wprowadzone zmiany mają na celu bezpieczeństwo kierowców i publiki, oraz demonstrację dalszej chęci do modernizacji toru."
komentarze
1. ULTR93
Bardzo dobrze. W końcu się za to wzięli. Strasznie lubię wyścig w Monako. A im więcej kierowców jeżdżących tym większe zamieszanie- to jest ekscytujące.
Kierowcy mogą się wtedy wydarzyć na prawdę zimną krwią.
2. blackF1
Monako to najciekawszy tor na świecie, zawsze chętnie oglądałem wyścigi tam, niech go ulepszają, ale konfiguracji zakrętów nie ruszają.
3. luca motorsport
Juz sie przestraszylem ze zmienia konfikuracje zakretow, zmiany na pewno wyjda im na dobre.
4. Święty
Powinni jeszcze pomyśleć nad jakąś lepszą barierą na 1 zakręcie. Kiedyś ktoś tam przywali tak, że już nie wyjdzie spod tych opon.
5. fanAlonso=pziom
wszystko ok ale ten wyjazd był podchwytliwy i tak powinno zostac oraz te pobocza z paul ricard źle kojarzą sie z monaco gdzie błąd powinien równac się dzwon
reszta zmian ok
6. conrad30
uff... Tytuł mnie nieco przestraszył.Na szczęście to tylko chwyt w stylu wydawnictw brukowych.
7. conrad30
@1.-"Kierowcy mogą się wtedy wydarzyć na prawdę zimną krwią"???
8. ULTR93
@ 7. conrad30 wykazać. pomyłka.
9. alto
Tor w Monako to kręty i techniczny tor dla prawdziwych mistrzów, te zmiany są nie potrzebne.
10. Glyfad
oczywiście że dzwon i bez zmian,na szczęście w monte carlo nie ma miejsca na bezkarny bahrajn.
11. elin
9. alto - tor nadal jest kręty i techniczny ( dla najlepszych ). Ale teraz, jeśli będzie wypadek, to przynajmniej jest większa szansa, że kierowcy nic poważnego się nie stanie.
12. command_dos
No to teraz tam będą jechać na złamanie karku. Zobaczymy ile razy przydzwoniliby w starej konfiguracji. Będą cisnąć do samego końca, albo nawet dłużej, bo "jak się nie wyrobię, to i tak nic się nie stanie"... Według mnie wystarczyłaby poprawa nawierzchni w tamtym miejscu i nic więcej, bo faktycznie, często rzucało tam tyłem...
13. tylkofan
@ 12. command_dos- zgadzam się, że wystarczyłaby zmiana nawierzchni za tunelem i nic więcej. Tak swoją drogą to ciekawe co powiedzą zieloni na wycięcie drzew przy wyjeździe z alei serwisowej. Moim zdaniem powinny zostać, a nie jestem aż tak zbzikowany na punkcie ekologii, tylko uważam, że ten tor jest taki lubiany przez wszystkich dlatego, że jest trudny między innymi przez te drzewa
14. pz0
Czyli zmiany niezbyt duże. I tak w Monaco już od dawna większość barier to TecPro. W Singapurze i Abu Dhabi chyba nawet wszystkie.
15. pjc
Akurat poprawa bezpieczeństwa za wyjazdem z tunelu jest potrzebna. Szkoda,że takiej zmiany nie dokonano juz po wypadku Wendlingera w 1994r.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz