Lotus nie złoży apelacji
Lotus postanowił nie składać apelacji, po tym jak FIA odrzuciła jego protest przeciwko zespołowi Mercedesa.Po przesłuchaniu przedstawicieli wszystkich stron, skład czterech sędziów jednomyślnie odrzucił protest.
Mimo, że ekipa Lotusa została poinformowana o możliwości złożenia apelacji w tej kwestii, w rozmowie z dziennikarzem serwisu Autosport.com poinformowała, że nie będzie apelować.
Zespoły muszą wiec teraz podjąć decyzję, czy wdrożenie systemu F-duct sterowanego DRSem jest warte poniesienia kosztów.
komentarze
1. Skoczek130
Heh, po co mieliby składac, skoro i tak odrzucony... ;]
2. Skoczek130
W sumie dobrze, iż nic w tej kwestii nie zmieniono. Merc nadal będzie mieszał w qualu, a potem spadał w dół. Przynajmniej ciekawie jest w pierwszej fazie wyścigu. ;]
3. Gosu
Dobrze się stało. Chociaż teraz FIA wykazała się jakąś konsekwencją.
4. HornetFire
Paranoja z tym. Jedni legalni..drudzy juz nie...
Na sokolim okiem linki do przejazdów...chyba Kubicy z ostatnich testów.
5. Moustier
@ HornetFire
Mike miał najszybicej (;
Teraz Lotus, aby dużo nie tracić pewnie weźmie się za F - duck, bo co innego mają do zrobienia?
6. Święty
1. Tu chyba chodzilo o oddalenie..;p
7. beret
...kempa jest bardzo tolerancyjny wobec wpisu 4 i 5. Gdybym to ja byl na jego miejscu was tu by nie bylo.
Szczegolnie sokola nie lubie za jego wypisywanie bzdur i udawanie ze cos ma do powiedzenia na temat Kubicy. Tak naprawde jest niedopuszczany tam do stolu, moze jedynie popatrzec przez okno. To samo z polsatem, dobrze zrobili ze porzadek z nim.
Jesli chodzi o mnie jestem zdania ze mozna dopuscic do ostrych klotni miedzy ludzmi, bo klotnia jest w sumie tworcza. Nie toleruje natomiast uprawiania kryptoreklamy i popierania konkurencji.
Kto chce niech idzie do sokola albo do tego drugiego, co go wichura przewiala ale tutaj u kempy moim zdaniem nie powinni wypisywac tego.
Lotus ma zbyt slabe argumenty aby warto bylo ich powaznie traktowac. Robia show medialny, albo maja wlasny inny problem i trzeba go kamuflowac.
8. RoyalFlesh F1
4. HornetFire
Hyba? hyba to nie na temat.
A co do tematu czytałem raz że R.B. wypowiadał się że system jest tani ale trudny do skopiowania. Co ogólnie jest paradoksem bo im coś trudniej skonstruować to kosztuje wiecej wysiłku i pracy, a co za tym idzie pieniędzy.
A Lotusowi sie nie dziwie, raz dostali zielone swiatło od FIA włożyli kase i FIA zabroniła wynalazku.
9. ULTR93
I bardzo dobrze. Lotus się już zatkał, więc szumu nie będzie robił.
Ciekawie jest w kwalifikacjach jak Mercedes szaleje. ;)
10. brooda2
To prawda.To testy RK
11. brooda2
Ten system jest trudny do skopiowania. Na dobrą sprawę trzeba skonstruować bolid od podstaw dlatego .
12. Skoczek130
@Święty - po co tracic kasę, skoro apelacja także byłaby odrzucona. Prawo do apelacji ma każdy, chyba że sprawa odbywa się w Sądzie Najwyższym (który te apelacje rozpatruje). Tak więc nie ma sensu próbowac ponownie... ;)
13. Skoczek130
P.S. Pewnie źle mnie zrozumiałeś.
14. jareks88
A mnie to dalej brzydko pachnie. Lotusowi zabronili, choć też zawieszenie włączane było wraz z hamulcami. U mercedesa F-duct włączany jest wraz z DRS-em. w obu przypadkach nie włącza układów kierowca dodatkowo a to jest główny punkt zgodny z regulaminem. A jednak Merc może więcej. Szkoda!
15. Skoczek130
@RoyalFlesh F1 - komu, jak komu, ale Tobie nie wypada stawiac takich byków. Pewnie pisałeś szybko i klawa nie domaga. Ale mimo wszystko... przepraszam za głupią zaczepkę. ;]
16. AlMastar
system lotusa był aktywowany przez wciśnięcie hamulca a system Merca jest aktywowany przez powietrze lub skrzydło które się tam porusza po aktywacji systemu DRS więc system lotusa był aktywny a system mercedesa jest pasywny i stąd odrzucenie pomysłu lotusa a akceptacja dla systemu Merca
17. kszyh21
wg mnie to oprotestowali żeby zabezpieczyć się na wypadek próby późniejszego zdelegalizowania tego systemu: chcą skopiować to rozwiązanie, a co za tym idzie ponieść koszty, ale nie chcą umoczyć pieniędzy w coś, co może zostać później zabronione
. Teraz mają pewność, że system jest ok i można (jeśli się chce) w niego inwestować. To również otwiera drogę (ułatwia podjęcie decyzji) innym zespołom.
18. jareks88
#16AlMastar - ale system DRS też włącza kierowca "ręcznie" a przez DRS włączany jest F-duct. W Lotusie też kierowca wciskał hamulec a ten dopiero włączał system utrzymania stałego prześwitu przedniego spojlera. Obydwa systemy włączane są pośrednio przez kierowcę!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz