WYNIKI Jerez [ 10 lutego 2012 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | F.Alonso | Ferrari | 1:18.877 | 39 |
2 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 1:19.597 | 80 |
3 | S.Vettel | Red Bull | 1:19.606 | 50 |
4 | L.Hamilton | McLaren | 1:19.640 | 86 |
5 | R.Grosjean | Lotus | 1:19.729 | 95 |
6 | K.Kobayashi | Sauber | 1:19.834 | 76 |
7 | N.Hulkenberg | Force India | 1:19.977 | 90 |
8 | B.Senna | Williams | 1:20.132 | 125 |
9 | J.Trulli | Caterham | 1:22.198 | 117 |
Alonso najszybszy na koniec testów
Pod nieobecność Mercedesa, Fernando Alonso wykręcił najlepszy czas podczas ostatniego dnia testów na torze Jerez de la Frontera w Hiszpanii.Najbardziej pracowici byli dziś Bruno Senna z Williamsa, który zrobił aż 125 okrążeń, oraz Jarno Trulli, który w swoim Caterhamie CT01 przejechał 117 kółek.
Wydaje się, że znakomity czas Fernando Alonso może być wynikiem przejazdów z małą ilością paliwa, a nie przełomem w skarżącym się na problemy Ferrari. Hiszpan pokonał dziś zresztą zaledwie 39 okrążeń, trapiony problemami z hydrauliką.
Sebastian Vettel z powodu awarii elektryki w swoim Red Bullu RB8 pomiarowe okrązenia zaliczył dopiero po południu. Nie mniej jednak Niemiec pokonał 50 okrążeń i ustanowił trzeci czas dnia.
Przed Vettelem znalazł się Jean-Eric Vergne, ale trzeba mieć na uwadze, że Vettel swój najlepszy rezultat osiągnął dopiero na godzinę przed końcem testów, podczas 8-okrążeniowego przejazdu.
Dzisiejsze testy były kilkukrotnie przerywane, jednak okresy neutralizacji były bardzo krótkie i spowodowane zatrzymaniami samochodów na torze. Powodowali je m.in Vettel i Kamui Kobayashi, w którego Sauberze doszło do drobnych problemów z hydrauliką.
Na uwagę zasługuje olbrzymia ilość kilometrów pokonana przez Bruno Sennę, który zaliczył m.in. przejazdy po 25 i 37 okrążeń, choć i on w końcu zatrzymał się na torze.
Jarno Trulli pierwszy raz prowadził nowego Caterhama i jednocześnie pierwszy raz w historii swoich startów korzystał z systemu KERS. W 2009, gdy ścigał się w Toyocie, zespół zdecydował się nie korzystać z systemu.
komentarze
1. xeoteam
Ilona gdzie jesteś ? :D
2. fan massy
małe różnice w srodku stawki. Alonso very good
3. fan redbull
Testy jak testy. ;) Nie powinniśmy brać ich bardzo pod uwagę. Jednak gratulacje dla Alonso. ;p
1xeoteam - Każdemu czasami coś nie wypali. :)
4. Święty
a gdzie HRT?
5. narya
Alonso musiał wykręcić najlepszy czas, choćby miał jechać na oparach. Według dziennikarzy z padoku w Jerez, Montezemolo dobitnie poinformował zespół, że w Maranello nie chcą słyszeć złych wiadomości ...
6. piotrek74
Red bull czai się ....
Ilona też..
Ale wróci
7. narya
@ 1. chyba już czas wyrosnąć z piaskownicy ;)
Prowokacja bardzo marna i jak widać koleżanka ma takie " zaloty " gdzieś ;DD
8. Mac1602
@4 - HRT testowało tylko przez pierwsze dwa dni
9. jenks
alonso mało okrążeń coś robi.
10. ktom
dobrze
11. rokosowski
Senna robił dziś symulację wyścigu, przy pełnym obciążeniu kręcił 1.25-1.26
12. RoyalFlesh F1
9. jenks
Nic dziwnego skoro pisze jak byk w artykule, że miał problemy techniczne.
Nie wiem co o tym myśleć. Większość kierowców mówi że Lotus wyglada na szybki bolid. Może i wiedzą co mówią, Lotus jak sie wygadał V.P. połowe sezonu budował ten bolid, może coś im wyszło.
Jedynemu czmu można wierzyć to tylko plotką z padoku od osób które uczestniczą w testach. Plotki głoszą że jak narazie Lotus ma szybki bolid, RBR też ale za nimi, Maclaren ponoć przeoczył trik budowy dziobaka ( tak poprawdzie). A Ferrari wygląda słabo.
13. skidmarks
Avanti Scuderia :)
14. adamus0015
BEST FERRARI
15. ktom
lotus jest trochę zmienił, mają zdaje się nowego sponsora Raikonen całkiem dobrze sobie radził w testach Vetel niech sobie wygrywa te mistrzostwa, buton może być wysoko - ich słaba forma to ściema . Alonso wygra może jeden wyścig Weber będzie walczył o trzecie pudło.
16. Kazik
5. narya co do dzisiejszej zwyżki formy Ferrari się zgodzę z Tobą skoro sami mówią,że czeka ich baaardzo dużo pracy.Bardziej obiektywnie będzie po nast.turze testów.W sumie każdy na Jerez zaczynał od sprawdzania tego na czym faktycznie stoi przed sezonem 2012 i jest trochę za wcześnie aby przewidywać już układ sił.
17. ArekPL87
hmmm nie za ciekawie kolejny dzien caterhama :/
18. maladzonaga
jak każdego roku za Jensona Buttona trzymam kciuki
19. xeoteam
@7. ta koleżanka ma skrzywienie psychiczne z uwagi na rozdwojenie płciowe co sezon :)
lubiłem czytać jej/jego PRowo poukładane gadki o wyższości Ventyla nad resztą stawki. czyt. bzdety :)
20. robertunio
Podsumowujac statystycznie pierwsza ture testow - oto 4 najlepsze czasy NOWYCH bolidow:
1. Lotus / Grosjean 1:18.419 (3 dzien)
2. Ferrari / Alonso 1:18.887 (4 dzien)
3. RedBull / Webber 1:19.184 (2 dzien)
4. RedBull / Vettel 1:19.297 (3 dzien)
Oczywiscie stopien nagumowania toru ma BARDZO istotne znaczenie i z kazdym kolejnym dniem uzyskiwanie lepszych czasow jest coraz latwiejsze, ale wynik Lotusa daje do myslenia. Malkontenci moga byc sceptyczni ale w 2009 kiedy Brawn GP uzyskiwal dobre czasy na testach to "eksperci" pisali ze jezdza szybko na oparach aby pozyskac sponsorow - mysle ze do marca uklad stawki moze sie jeszcze zmienic, ale gdyby sezon zaczynal sie TERAZ to IMHO: Lotus (1.) vs RedBull (2.) a za nimi Ferrari (3.) - Alonso, choc za nim nie przepadam, to wiem ze potrafi wycisnac z bolidu maksimum, wiec wiadomo, ze na pewno by z lekka delikatnie zamieszal.
21. robertunio
@ up edit:
2. Ferrari / Alonso 1:18.877 (4 dzien)
22. Kii
ale zryty bolid ferrari :(ąbany
23. Roomster720
sam kształt ma taki sam jak... red bull ;] tylko te kolorki tak strasznie to podkreślają, poza tym mi nie przeszkadza :P
co do tej hydrauliki nieszczęsnej... to tak ;/ ferrari musi nad tym popracować przed melbeourne
24. ktom
tak
25. luca motorsport
12. RoyalFlesh F1
Nie zgadzam sie z toba, watpie zeby Lotus mial lepszy bolid niz Red Bull, wiecej sie dowiemy na testach w Barcelonie kiedy pojawi sie nowy Mercedes
Smieszne jest to ze niektorzy podaja nawet uklad stawki
26. Oskar9
@25. luca motorsport myślę że @12. RoyalFlesh F1 kierował sie między innymi opinią Vettela który mówił o Lotusie tak:
"Na chwilę obecną są szybsi i bardziej stali w osiągach. Więcej znaków zapytania dotyczy nas, Ferrari i McLarena"
"Lotus wygląda dość imponująco" - powiedział Hamilton.
"Lotus to rakieta z nieprawdopodobną przyczepnością"-Nico Hulkenberg
27. RoyalFlesh F1
25. luca motorsport
Ja nie twierdze jaka jest stawka na tą chwile. Ale jak paru kierowców przychylnie wypowiada sie na temat Lotusa( M.W, N.H, L.H) to chyba coś to znaczy.
Co do RBR to nigdy sie nie dowiemy dlaczego tak dominowali prze 2,5 sezonu. Może piersze wyscigi 2012 roku coś pokażą. Zespół swoich tajemni nie zdradzi, bo mogą sie przydać za ppare sezonów. Ale jeśli RBR bedzie musiał walczyc jak równy z równym w 2012 a mistrz świata bedzie sie błąkał pomiędzy miejscami od 1-8 To bedzie znaczyć że FIA nowymi przepisami podcieła skrzydła RBR.
W 2012 roku RBR był na początku sezonu blisko BGP pomimo braku wtedy podwujnego dyfuzora. Być może juz wtedy mieli dmuchany dyfuzor, dzieki czemu rozwineli ten system do perfekcji. Prawdopodobnie nikt ich nie mógł dogonić.
W tym roku jak juz nie bedą odjeżdzać to bedzi to na to wskazywało. Jesli znowu beda dominować to pewnie ich zagadka nie została odkryta.
28. luca motorsport
27. RoyalFlesh F1
Masz racje, jednak wole nie wyciagacz z byt pochopnych wnioskow, Bmw w 2009 tez sobie niezle radzilo na testach, sam Robert mowil ze jest niezle, a co sie stalo w trakcje sezonu to juz wiemy, narazie mamy za soba tylko 4 dni testow, na pewno wiecej odpowiedzi przyniesie nam Barcelona
29. dafxf
Tak sobie czytam Wasze rozwazania i pewnie sie powtorze ale jakie to "szczescie" ze w Lotusie nie ma Roberta bo juz co po niektorzy widzieli by go caly czas na podium. A prawda moze byc z gola calkiem inna wrecz blacha, mianowicie Kimi wraca po 2 latach pauzy i chce sie "wykazac" zeby sponsor WIDZIAL Grosjean takze chce "zablysnac" zeby sponsor to zauwazyl i nie UCIEKL. A cala prawda o bolidzie wylezie na jaw w AUSTRALI i wowczas dopiero zobaczymy czy polowe poprzedniego sezonu zespol nie pogonil inzynierow w tzw. " pietke". A co do RBR to zgadzam sie z wiekszoscia ze terazniejsze przepisy wrecz cofnely rozwoj Ich bolidu albo..................maja ASA w rekawie.
30. ktom
Luca Motosport , testy w Barcelonie będą barometrem na pierwszą połowę sezonu. Osobiście liczę no dobrą formę Kimiego i Grosjen w Chinach i Kanadzie. Ciekawe jak spiszą się nowi kierowcy Toro Rosso.
31. Blaz
A mnie ciekawi czy wygra koncepcja podwozia RedBulla ,którą stosują wszyscy czy co było by dużo ciekawsze koncepcja McLarena (z tego powodu McLaren ma inny nos)
Liczę na to ,że McL będzie tym zespołem ,który zobaczymy na pozycji lidera po pierwszym wyścigu
Co do formy RBR i zmiany przepisów to wynika z tego ,że wcale tak dużo nie stracili jak sami to określają. BO fachowi obserwatorzy dobitnie stwierdzili po testach ,że bolid Redbula jest dużo stabilniejszy niż reszta stawki. Także Ja uważam ,że trochę tu ściemniają.
Ferrari będzie szybkie...... ale w drugiej części sezonu. Chyba,że przez ten miesiąc dopracują swój projekt. Pojawiają się informacje ,że tych zmian w stosunku do poprzedniego roku(bolidu z sezonu 2010) po prostu jest za dużo. I aby to zgrać wszystko potrzeba czasu.
Lotus jest zagadką bo wyniki bardzo dobre ,ale czy jest to prawda czy tylko pod publiczkę(sponsorów) dają z siebie wszystko. Trudno to wszystko tak jednoznacznie stwierdzić.
Wiadomo ,że byłby to bardzo wskazane aby stawka się nie dość ,że ścieśniła to jeszcze troszkę przemieszała.
Jak na razie to Ja widzę więcej niewiadomych niż jakichkolwiek daleko idących wniosków proszę Państwa. I jak to rozsądek podpowiada trzeba czekać na Australię.
Fajnie podyskutować i poczytać jakie sa wasze wnioski i jak to widzicie. Zawsze ktoś napisze coś takiego co zmienia mój punkt widzenia mimo tego ,że żadne z nas nie jest w tej kwestii fachowcem ale po to istnieją stosunki miedzy ludzkie aby dyskutować i mieć jakieś tam zdanie. Pozdrawiam
32. ktom
Ciągle liczę na dobrą postawę Force India w tym sezonie, mają dobry skład na ten sezon :). Hulkenberg ma coś do udowodnienia.
33. Skoczek130
@RoyalFlesh F1 - kurcze, fajnie byłoby zobaczyc Lotusa na największą ilością punktów. To jednak jest mało prawdopodobne. Sezon 2012 będzie lepszy, ale tu raczej w grę wchodzi 4-5 miejsce na koniec, z kilkoma podiami. Osobiście mam nadzieje, że do 2017 roku zdobędą chocby jednego majstra! :))
34. Skoczek130
Z tym przeoczeniem przez McL możesz miec racje. Moim zdaniem mogą miec kłopoty przez brak tego "garba". Zobaczymy... ;)
35. ktom
Liczę przede wszystkim na wyrównaną rywalizację, na 3-4 zespoły wymieniające się składami na podium i rywalizacji do ostatniego wyścigu. Ciekawy jestem jak wypadnie rywalizacja w USA, czy ten tor będzie ciekawy i zapewni dobrą rywalizację. ale nie zapominajmy o Belgii, może zobaczymy tam Roberta.....
36. Ferrari60
nie trawię go. Zawsze jest faworyzowany w Ferrari. Pokazał, że "potrafi jeździć" przegrywając jak frajer wicemistrza. Mam nadzieję, że Kimi Raikkonen nie raz pokarze mu ja się ścigać, a Alo będzie zadowolony z oddania pozycji fińskiemu kierowcy. Nigdy nie ukrywałam tego, że moim ulubionym kierowcą jest Felipe Massa i ewentualnie Kimi.
37. DARKHUNTER
Skoczek130
Na moje rozumowanie, to ten garb jest ograniczeniem, a nie ulepszeniem.
I jezeli beda mieli slaba forme, to nie z powodu braku garbu.
Wedlug mnie Mclaren jest wlasnie dzieki temu do przodu.
Inni musieli przeprojektowac caly przod, a Mac, tylko troche nizej poprowadzil nos, niz w zeszlym roku. I jak sami mowia, dla nich to bylo najlepsze rozwiaznie, bo ida inna droga nic redbull. A reszta stawki poszla z redbullem.
Mam nadzieje ze rozwiazanie Maca jest lepsze. Bo chyba jest, skoro sie zdecydowali wlasnie na nie.
38. Skoczek130
@DARKHUNTER - ponoc zastanawiają się nad wprowadzeniem tego "dziobaka". Cóż, zobaczymy, czy ta oryginalnośc się opłaci... ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz