FIA chce ograniczyć luki regulaminowe
Międzynarodowa Federacja Samochodowa nie zamierza bezczynnie przyglądać się jak zespoły F1 poszukują luk w regulaminie technicznym na sezon 2012 w obszarze układu wydechowego i mapowania silnika. Według najświeższych doniesień FIA rozesłała do zespołów w tej sprawie dyrektywę techniczną.FIA szybko zareagowała na te doniesienia i według informacji uzyskanych przez dziennikarzy serwisu Autosport.com, rozesłała już do ekip dyrektywę techniczną, w której przypomniała, że w przyszłym roku oprogramowanie standardowych jednostek sterujących (ang. ECU) będzie nakładało szereg ograniczeń dotyczących ekstremalnego mapowania silnika, do poprawy docisku aerodynamicznego.
Kibice mogą mieć jedynie nadzieję, że Formuła 1 uniknie sytuacji jaka miała miejsce w połowie bieżącego sezonu, kiedy to FIA próbowała zakazać stosowania dmuchanych dyfuzorów, co ostatecznie nie doszło do skutku.
komentarze
1. robert893
Usunięty
2. Gosu
Coraz mniej obszarów do wykazania się dla inżynierów.
3. fanAlonso=pziom
można zmienic tytuł na taki : ograniczona FIA chce ograniczyc w F1 wszystko
choc może to dobrze z tymi dmuchanymi dyfuzorami bo słychac pierdzenie silnika a nie dźwięk najgorzej jest w R31 tam to normalnie bolid chodzi jak traktor albo jeszcze gorzej
4. M@teuka
najlepiej wszystko zakazać. Boże co sie z tą F1 podziało ;/
5. waterball
Wkrótce będziemy się pasjonować wyścigami ekologicznych elektrycznych wózków widłowych pod nazwą F1
6. marcin_114
@up żeby chociaż widłowych. Okaże się, że bedą to wózki dla dzieci
7. grzesiek1870
@3 traktor? Przecież to pszczoła ;|
8. McLfan
Dzieci, dzieci, pooglądajcie trochę dłużej tą F1, to przestaniecie pitolić na FIA...
9. Leito100
może to i lepiej, bolidy staną się równiejsze, kierowcy będą walczyli jak równy z równym.
a co do wydechu R31 - wg mnie to jeden z najlepiej brzmiących bolidów ostatnich lat w F1.
10. Jahar
Ograniczenia ograniczeniami ale da się zauważyć że F1 jest coraz wolniejsza. Kiedyś na prostych szybkości były nie to co teraz. Szkoda że nie ma rozwoju silników i skrzyń przez cały sezon.
11. Haziaj
FIA walczy ze znanym polskim porzekadłem: "Co nie jest zabronione jest dozwolone" i niestety często przegrywa z racji tego, że natury ludzkiej nie oszuka. Sporty motorowe to duży pieniądz, a gdzie duży pieniądz tam nie ma zasad i sentymentów, a tym bardziej uczciwości. Pomyśleć można: "Zróbmy bolid zgodnie z zasadami, bądźmy uczciwi". Zróbcie, a będziecie okupować tyły tabel. Mnie osobiście wałki w sporcie mocno rażą ale tak to wszystko działa. To jak walka z wiatrakami.
O,ciekawe kiedy FIA wynajdzie przepis na "stały" kanał F w Mercedesie, który szykuje na następny sezon. Ciekawe rozwiązanie. Nie mogę wstawić linka. Wpiszcie w Google: "Mercedes Frontfluegel F Schacht" i wybierzcie "Grafika".
12. krzysiek000
Ludzie, ale to już przesada z tymi ograniczeniami... Zamiast ciągle ograniczać możliwości na innowacje niech od razu prowadzą przepis, że wszystkie bolidy muszą pochodzić od jednego dostawcy.
13. TomPo
No dokładnie, jeden dostawca bolidów i przed każdym weekendem kierowcy losują bolidy w których będą jechać (jak w hippice) - no paranoja.
Z drugiej jednak strony, robią wszystko żeby uniknąć sytuacji jak teraz z soczkiem, że (w przenośni i z ironią) wykrzywienie 2cm blaszki o 1st daje 2s na okrążeniu i po zabawie, bo nikt nie wie gdzie młotkiem stuknąć żeby ich dogonić.
14. Skoczek130
Najlepiej niech wprowadzą "zakaz zmian w bolidzie, aby wszyscy jeździli takim sprzętem, jaki stworzyli". To rozwiąże problem, heh... ;) Dla ludzi takich, jak Newey, nie ma czegoś takiego, jak "brak luki w przepisach". Dlatego jest genialny! ;)
15. Reseller
Jeden producent bolidów, nad którym będą pracowały wszystkie zespoły, jeden silnik, jeden dostawca opon, ta sama ilość paliwa... Pełna unifikacja - zmienią się tylko reklamy na samochodach. Wtedy by wyszło kto jest najlepszym kierowcą.
16. tommek7
@15 tak... wtedy by wyszedł, ale kilkudziesięcio procentowy spadek oglądalności...
Zastanów się nad tym co wypisujesz.
17. Rudolf50
Ograniczenia, zakazy NIC nie wolno
Skoro każdy ma mieć taki sam silnik, skrzynię ilość paliwa i resztę części to po co w ogóle są rożne ekipy ?
Teraz nowy zespół nie ma szans na wbicie się do Topki poprzez jakiś cudowny system lub nowinkę techniczną, wiadomym jest że nie zbudują przy takich samych parametrach lepszego blidu bo ich nie stać, wprowadzenie czegoś cudownego( jak dufuzor w Brawn GP) było ich jedyną szansą.
A tak zespoły najbogatsze będą w TOP bo mają za co najbiedniejsze nie bo nie wygrywają wyścigów nie mają premi i sponsorów i kółko się zamyka.
Jeśli FIA tak pogrywa to powinno wykupić wszystkie ekipy zbudowac jednakowy bolid i obsadzić w nich kierowców.
18. Roch Kowalski
Ja mam propozycję do redakcji portalu, niech ogłosi konkurs na najlepszy pomysł technicznej nowinki do bolidów F1 na sezon 2012 , do konsultacji i oceny zaprosi specjalistów - pozwolić by również można na udział w dyskusji na ten temat całej społeczności portalu!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz