Marko: Red Bull jest przygotowany
Zakaz stosowania dmuchanych dyfuzorów obowiązywał będzie od Grand Prix Wielkiej Brytanii, Helmut Marko jest przekonany, że zespół z Milton Keynes nie poniesie większych strat przy okazji tej zmiany.„Nie bylibyśmy Red Bullem, gdybyśmy już nie wiedzieli, jak zminimalizować straty poniesione z zakazu używania dmuchanego dyfuzora.”
Według Marko wszystkie zakazy wprowadzane przez FIA na przełomie ostatnich lat były podyktowane dominacją Red Bulla i próbą zapobiegnięcia mistrzostw pod dyktando jednego zespołu.
„Wygląda to tak, jakby ten zakaz był wprowadzany w pośpiechu. Mówię to odnośnie dominacji Red Bulla.”
komentarze
1. xdomino996
Ten zawsze to samo, najbardziej się chyba ośmieszył jak na testach powiedział ze by całą stawkę zdublowali teraz dalej swoje...
2. atoman
Może mają asa w rękawie w postaci działającego kersu u Webbera. To by było coś ;)
3. sliwa007
Podwojne dyfuzory i kanał F tez zabronili stosować w celu dominacji puszek....wez Helmut nie gadaj głupot. Zmiana regulaminu w trakcie sezonu jest troche nie fair ale są zespoły np. LRGP które stracą na tym więcej...
A Helmut takimi wypowiedziami potwierdza że jest wielkim bufonem...
„Nie bylibyśmy Red Bullem, gdybyśmy już nie wiedzieli, jak zminimalizować straty poniesione z zakazu używania dmuchanego dyfuzora.” - a co to niby takiego wielkiego ten Red Bull??? Gdyby to powiedział ktoś z Ferrari, McLarena ale Red Bull? Pycha przez nich przemawia i dlatego zycze im porażki....
4. sliwa007
tam miało być ze zabronili stosowac w celu z zmniejszenia dominacji...
5. Konik_mekr
W sumie jakby się zastanowić - w czasie ubiegłego sezonu przyglądano sie rozwiązaniu zawiezenia Red Bulla, wprowadzono nowe testy przedniego skrzydła przez Red Bulla, w tym sezonie zakazano regulacji silnika na kwalifikacje, sterowania gazami wydechowymi - wszystko to nowinki jednego teamu.
6. Gosu
I jak widać jak auta tego zespołu nie tracą na konkurencyjnosci, a wszystkie zabiegi FIA śmierdzą. Do tego Vettel jeździ dużo dojżalej co prowadzi do deklasacji reszty stawki. Jego przewaga nad drugim kierowcą jest ogromna, więc na loozie powinien dotoczyć majstra.
7. sliwa007
5. Konik_mekr akurat wprowadzenie nowych testów przedniego skrzydła najbardziej zaszkodziło Ferrari, wiec przynajmniej nikt nie może powiedzieć ze FIA wspiera Ferrari.
A co do samego Red Bulla, nie dziwi mnie że FIA przygląda się ich rozwiązaniom, zyskują przewagę naginając przepisy, inne zespoły są mniej kreatywne więc mają spokój ale rownież słabe bolidy. I zeby było jasne nie pochwalam zmainy regulaminu w trakcie trwania sezonu.
8. lokomotywa
Uważam że po tych zmianach stawka bedzie wyglądała jak do tej pory, chociaż nie chce oglądać ciągle dominacji napojów to za pewne nie zmieni się to znacząco mam nadzieje że się mylę i do walki włączą się Mcl i Ferrari. Oczywiście nie jestem zwolennikiem zmian regulaminu w trakcie sezonu.
9. Ananas
Wyniki Red Bull Racing w tym sezonie:
GP Australii: Vettel - 1. miejsce, Webber - 5. miejsce
GP Malezji: Vettel - 1. miejsce, Webber - 4. miejsce
GP Chin: Vettel - 2. miejsce, Webber - 3. miejsce
GP Turcji: Vettel - 1. miejsce, Webber - 2. miejsce
GP Hiszpanii: Vettel - 1. miejsce, Webber - 4. miejsce
GP Monaco: Vettel - 1. miejsce, Webber - 4. miejsce
GP Kanady: Vettel - 2. miejsce, Webber - 3. miejsce
10. luka55
Czy to jest przeciwko Red Bulll czy też nie , czy to straci najwięcej RB czy kto inny to nie ważne. Najważniejsza jest jedna sprawa NIGDY NIE ZMIENIA SIĘ ZASAD GRY W JEJ TRAKCIE. W mojej opinii to nie fair. Oczywiście FIA powinna się doszukiwać wszelkich nieczystości u wszystkich zespołów ale nie zmieniać zasad w trakcie ,,imprezy'' . To rzuca bardzo zły cień na ten sport. Pomyślcie sobie że nagle w czasie trwania np. sezonu piłkarskiego zmieniane są zasady . Może tych dwóch sportów nie da się porównać ale chodzi o sam fakt.
11. Skoczek130
@luka55 - dokładnie! Najwyraźniej włodarze FIA nie radzą sobie z tą robotą. Nie są pewni, co wprowadzac, co potwierdza przesunięcie o rok wprowadzenie innych jednostek. Jednak nasza mniejszośc dobrze prawiła - Ari Vatanen na prezydenta FIA!!! ;)
12. greg32
Na złość FIA życzę RB wszystkiego najlepszego, mam nadzieję że zakazy nie pokonają Adriana N.
13. Antoni
To, że FIA w rozpędzie hamowania RB psuje też przy okazji innym, świadczy o nerwowości w podejmowaniu decyzji. Marko ma rację. Widać to gołym okiem. A zmiana takich zasad w trakcie sezonu to zwykła arogancja.
14. norman42
Ten zespół ma jaja.Zmiana zasad w czasie zawodów to świństwo RBR gooo!!!!Zeby tak jeszcze Mark więcej pokazał byłoby prima.
15. Skoczek130
Będzie dobrze! GO, GO RED BULL, GOOOO!!! :))
16. ygor
7. sliwa007 - oczywiście że testy przedniego skrzydła były zainicjowane przez SF, a przeciw RBR. To pewnik.
oczywiste jest również że od dłuższego czasu jest w FIA trend zmierzający do osłabienia RBR
Oczywistym jest również że SF ma największe wpływy w F1 i to oni właśnie inicjują działania przeciw RBR.
To że Marko jest bufonem i cwaniakiem może być prawdą ale na pewno jest wielkim specjalistą od PR i reklamy, a to jest właśnie jego rola.
17. sliwa007
16. ygor nie jestem naiwny i wiem że Ferrari ma sporo do powiedzenia za plecami innych zespołów ale Ty tez nie bądz naiwny i nie wierz w to ze takie zaspoły jak Red Bull czy McLaren pozwolilyby sobie na takie numery. Ferrari jest najwiekszym symbolem F1 i zarówno FIA jak rowniez FOM zalezy na tym żeby odnosili sukcesy bo to jest najwieksza promocja tego sportu.
O ile się nie myle to FIA stosuje od dawna tego typu zagrywki, zapobiegające dominacji jednego zesołu, tym razem padło na Red Bulla.
18. ygor
Może i tak ale pomimo że drugi sezon z rzędu stawiam na RBR to uważam, że oni jednak są z nieco innej bajki. To nie zespół z tradycjami tylko platforma reklamowa dla napoju energetycznego, a to powoduje większą nietolerancję. Zastanawiam się jednak czy tego typu zespoły jak RBR to nie przyszłość F1. Mateschitz już kiedyś powiedział, że to dla nich najtańsza reklama. Może za kilka lat czołówka F1 bedzie wyglądała tak: 1 Mc Donalds, 2. Coca Cola, 3 KFC itd...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz