Mercedes czeka na potwierdzenie formy w Turcji
Zespół Mercedes poprzez zmianę swojego podejścia do weekend wyścigowego, w Chinach zanotował wyraźną zwyżkę formy, bez dokonywania znaczących modyfikacji auta. Ekipa wierzy, że nowe części przygotowywane na wyścig w Turcji pomogą jej zbliżyć się do najszybszych zespołów.„To zawsze ekscytujący moment, gdy wracamy do Europy, a plan wyścigów staje się bardziej intensywny. Po powrocie z trzech pierwszych wyścigów, cieszyłem się czasem spędzanym z rodziną w tej krótkiej przerwie, a teraz nie mogę się doczekać powrotu na tor. Obiekt, na którym przejdzie nam się ścigać, Istambul Park, jest wspaniałym torem i stawia spore wyzwania przed kierowcami. Jedzie się na nim w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu wskazówek zegara, ma wiele zmian wysokości i różne układy zakrętów, więc całkiem fajnie się po nim jeździ. Wiem, że zespół pracował bardzo ciężko, aby kontynuować postępy, jakich dokonaliśmy podczas weekendu w Chinach i jestem pewny, że z pomocą nowych części będziemy cieszyć się równie udanym weekendem w Turcji.”
Nico Rosberg
„Mieliśmy trudniejszy początek sezonu 2011 niż oczekiwaliśmy, a pierwszy trzy wyścigi wydają się emocjonalnym rolercoasterem. Wszyscy byliśmy rozczarowani w Melbourne i Malezji, ale po prowadzeniu w wyścigu w Szanghaju, potwierdziliśmy potencjał auta. Zespół wykonał wtedy świetną robotę a my wiele się nauczyliśmy w ten weekend. Miejmy nadzieję, że w Turcji także będziemy mogli wykonać postępy i zaliczyć kolejny dobry wynik. Po spędzeniu okresu świąt wielkanocnych z rodziną, nie mogę doczekać się wyścigu na Istambul Park. Zakręt numer 8 jest jednym z najbardziej wymagających łuków w całym kalendarzu: jest pokonywany na pełnym gazie przez ponad 8 sekund, a przeciążenia sięgają tam 5G. Gdybym miał stworzyć wirtualny tor Formuły 1, ten zakręt z pewnością by się tam znalazł.”
komentarze
1. miki26
Jak zatankuja bolid porzadnie tak jak trzeba to o walce w czolowce nie ma mowy.
2. Kazik
Może zatankują tylko połowę (nieporządnie) i wtedy będą się liczyli w walce o czołówkę.Kto ich tam wie. (Ross Brawn !!!..ma łeb)
3. elin
2. Kazik - w walce o czołówkę - tak, ale mogą mieć problemy z dojechaniem do mety.
4. xdomino996
Zdaje mi się ze Merc był szybki dzięki ich wdechowi.. czytałem ze ten wydech dobrze pracuje na prostych gdzie osiąga się wysokie prędkości gdyż rury są krótkie i nie dają spalin na dyfuzor a wiec nie liczyłbym na nich w Monaco Turcji i Hiszpanii gdyż to są dość aerodynamiczne tory (Monaco potrzebuje aerodynamiki do dobrego przyspieszania), inna sprawą jest Renault jeżeli ich wydech naprawdę pracuje najlepiej na wolnych obrotach i dobrze trzyma ich bolid to maja szanse w Monaco a w Turcji i Hiszpanii pokarzą ile ten wydech zapewnia im Aerodynamiki. 3 rzeczą jest to ze jeżeli Alonso nie kłamie a wierze ze nie kituje ze pieta Achillesowa ferrari jest aerodynamika to Renault może w tych 2-3 najbliższych GP odrobić do nich trochę strat
5. david9
Monaco jest aerodynamicznym torem? od kiedy? W Monaco liczy się mocny silnik, dobre zawieszenie i przyczepność mechaniczna czyli ta wynikająca z opon a nie z jakiś tam skrzydeł lotek i i innych tego typu bzdetów. Aerodynamiczne tory to Suzuka, Spa, Silverstone.
6. Lewy_89
@5. david9 - dokładnie tak. W Monaco są prawie same wolne zakręty gdzie najważniejsza jest przyczepność mechaniczna - tu znaczenie ma głównie konstrukcja zawieszenia i opony.
7. dziarmol@biss
A mnie się wydaje że >czekaj tatka latka< ;-))
8. Kazik
3. elin Wczoraj trochę żartowałem ale generalnie to jestem pod wrażeniem pracy strategów ustalających ilość paliwa potrzebną na wyścig.W Chinach Rosberg jednak dojechał do mety (na dobrych punktach) a od momentu wprowadzenia zakazu tankowania w trakcie wyścigu nie mieliśmy ani jednego przypadku zatrzymania się bolidu z powodu braku paliwa. Na przełomie lat 70-tych i 80-tych takie przypadki były nagminne i niejednemu kierowcy zrujnowaly wyścig gdy był jego lidderem (min. Alain Prost).Tak więc jestem mile zaskoczony,że kierowcy w tej chwili nie muszą panikować z powodu paliwa bo mają wystarczające zajęcie z powodu opon (o KERS I DRS nie wspominam).
9. beltzaboob
5. david9 - ponieważ mój wyczerpujący post o tym, dlaczego wypisujesz głupoty, bo wypisujesz niestety, nie wskoczył z niewiadomych przyczyn i zniknął po prostu, więc ograniczę się do tego stwierdzenia i na nim poprzestanę, bo brak mi siły tłumaczyć rzeczy oczywiste rok w rok przy okazji "dyskusji" o docisku i pakiecie aero na Monaco.
Pomyśl tylko chwile i porównaj dwa skraje pakiety aero, ten na Monaco i ten na Monzę, a potem pisz o nieaerdynamiczych torach. To że wzrasta rola mechaniki, balansu itd nijak nie zmienia optymalnwego docisku wymaganego na tym "nieaerodynamicznym" obiekcie....
Zanim powołasz się na wypowiedzi kierowców sprawdz preferowane konty ustawienia skrzydeł. Proponuję też chwilę refleksji nad decyzją o rezygnacji z DRS i wreszcie i sprawdzenie pod kątem aerodynamiczności dwu obiektów, Hungaroringu i Indianapolis i próbę analogicznego określenia aerodynamiczności tych obiektów.
I zagadka na koniec, co jest mniej aero, Kanada czy Monaco?
@dziarmolu - za te lata męki mina Rossa i Szu....bezcenna. Ale sama marka ze Sttudgartu i ich piękne przedwojenne bolidy. A potem W196. To oraz osoba nieco może lalkowatego, ale dobrego, szybkiego w miarę i solidnego skromnego Rosberga powoduję, że jeden zespół ma na co zasłużył, a drugiemu niech się jak najlepiej wiedzie.
10. beltzaboob
@. xdomino996 - sor, że ominąłem Ciebie jako tego, który pierwszy napisał tą prostą prawdę, ale rok w rok to samo....a ziemia wciąż dla niektórych pozostaje płaska.
Pozdr!
11. xdomino996
9. beltzaboob. dokładnie w nawiasie jest napisane (Monaco potrzebuje aerodynamiki do dobrego przyspieszania) napisałem to dlatego ze wiem o tym ze Monaco nie ma super szybkich zakrętów ale chodzi o to ze z większym skrzydłem z tyłu jest lepsze przyspieszenie do czego odnosi się ten pewnie ominięty przez większość nawias.... a jeżeli jest większe skrzydło z tylu to przednie tez jest większe a wiec to wszystko = ze Monaco potrzebuje dobrej aerodynamiki ale nie jest aerodynamicznym torem tak jak Suzuka, Hiszpania. 5. david9 do Ciebie szczególnie jeżeli Monaco twoim zdaniem nie jest aerodynamicznym torem a Spa takim jest to lepiej się nie wypowiadaj.... Wynika to z tego ze gdyby nie chaotyczna pogoda w 2010 to McL by łyknął RBR które ma najlepsza aerodynamikę... a 2 przykładem jest to ze Mark twierdził ze gdyby RBR mogli to usunęli by Monzę (najszybszy tor w kalendarzu) oraz Spa( według Ciebie aerodynamiczny obiekt) coś tu chyba nie pasuje...
12. dziarmol@biss
9. beltzaboob Rosberg jak na razie to jedyne światełko w tunelu ( "aero") ;-))
I choć wcześniej pisałem o nim "pastuch" to jednak po przejściu do "gwiazdy" (śmierci) zmusił mnie swoją postawą do weryfikacji zdania o nim ocz. na plus i dziwne że już wówczas nikt o mnie nie napisał "chorągiewka' ;-)) Dopiero przy Hamiltonie fan club "dziarmola" uaktywnił się ;-)). Natomiast jeśli chodzi o Brawna oraz co do jego talentu to chyba jednak brakuje minimalnego wsparcia ze stront FIA (patrz Ferrari za jego tam bytności ) Wydaje mi się że dopiero w takim zestawieniu Mercedes nawet z kiepskim ( wiem że "grzeszę") Schumacherem byłoby w stanie zdobywać laury ;-)) pozd.
13. Kazik
No......masz grzech (cha),popraw się dziarmol.
14. cummulus
no. i żałuj za grzechy :)
15. dziarmol@biss
A już sobie wór pokutny na garba zarzuciłem ;-))
16. Grzesiek 12.
A w spowiedzi byłeś ?
17. dziarmol@biss
Taaa.... bylem ale chyba "śmiertelnego" złapałem ;-))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz