Ferrari poprawiło DRS
Fernando Alonso potwierdził, że jego ekipa rozwiązała problem dotyczący ruchomego tylnego skrzydła, które w połowie wyścigu o GP Malezji przestało działać i uniemożliwiło „łatwiejsze” wyprzedzenie Lewisa Hamiltona.Ferrari ma jednak dużo poważniejszy problem dotyczący osiągów swojego bolidu w kwalifikacjach. Zdaniem Alonso, problemów tych ekipa nie będzie w stanie rozwiązać z dnia na dzień.
komentarze
1. Orlo
Swoją drogą to ciekawe że w Qualu tracą do Maca i RBR ok 1sek podczas gdy w wyścigu jadą niemal jak równy z równym.
2. Gosu
1. Orlo Podobnie zachowywało się R30 Roberta w zeszłym sezonie. Muszą nad tym popracować, bo ciężko walczyć o zwycięstwa startując z p5-p6 (jeśli LR) nie będzie wyżej.
3. Gosu
sorry za nawias :)
4. Forfighter
Ferrafi mialo być głównym faworytem do tytułu mistrzowskiego (tak wynikało z ich formy podczas zimowych treningów), jednak poo dwóch kwalifikacjach tego roku trzeba przyznać iz z tym bolidem nie da im sie tego dokonać. A ich miejsce w stawce zczynają zajmować kierowcy Lotus Renault
5. Orlo
@Gosu
No nie wiem czy R30 miało tempo wyścigowe porównywalne do RBR, ja nic takiego sobie nie przypominam. Ale fakt, w Q rzeczywiście Robert nie raz tracił ok 1sek do P1.
6. Gosu
5. Orlo Chodziło mi o różnicę w tempie kwalifikacyjnym i wyścigowym. Choć na trudnych obiektach Robert radził sobie bardzo dobrze w wyścigu niewiele ustępując najlepszym.
7. Orlo
@Gosu
Rozumiem że chodziło Ci o różnicę w tempie kwalifikacyjnym i wyścigowym ale właśnie czegoś takiego sobie nie przypominam, tzn wiadomo że jakaś tam była, ale nie to co teraz jest u Ferrari. Powiedziałbym nawet że Robert był często w Q wyżej niż powalało tempo bolidu, albo konkurenci w szybszych bolidach popełnili jakieś błędy na szybkim kółku i w wyścigu mógł się już tylko bronić.
8. Gosu
7. Orlo udręką R30 było tempo kwalifikacyjne. To, że Robert był w miarę wysoko zawdzięcza tylko sobie i swoim umiejętnością. Wystarczy zobaczyć ja jakich pozycjach kończył kwalifikacje Witek (średnio 12-15). Tempo wyścigowe było dużo lepsze niż kwalifikacyjne. Podobny problem ma teraz Ferrari.
9. Gosu
*swoimi umiejętnościami (edycja by się przydała)
10. Orlo
No cóż, dalej się nie zgadzam:P Pamiętasz może GP Wielkiej Brytanii? Jeżeli wg Ciebie R30 miało dobre tempo wyścigowe, to czemu Robert tak mało razy atakował(by nie napisać wyprzedzać bo zaraz zejdziemy na temat umiejętności Roberta w wyprzedzaniu a nie o to chodzi), a tak często się bronił? A to że Witek kończył zazwyczaj na Q2 to świadczy o jego umiejętności szybkiego wykręcenia szybkiego kółka;-)
11. D-O-G
panowie wystarczy poświęcić dłuższą chwilę i oglądnąć wszyskie GP z roku 2010 bacznie sledząc poczynania Reno (Roberta i Witka) na torze a wszystkie animozje zakończą się w 5 sek. :) Widać jak na ręce jakie miał możliwości bolid a ile swego "dorzucił" Robert do całokształtu, i wszystko na temat. Dla mnie osobiście to polski Ayrton Senna:) ps. Sutilowi "zjechał" psyche gdy w jednym z GP niby dał się wyprzedzić by zaraz przed Sutilem zjechac do boksu kiedy ten wchodził w zakręt. Plon zebrany w Singapurze:)
12. azazel
10. Orlo Fragment wywiadu z Jamesem Allisonem:
"Widzieliśmy, że w Sepang model R31 pokazał dobre tempo wyścigowe – zdecydowanie lepsze niż tempo podczas jazdy kwalifikacyjnej – jaka jest Twoja ocena?
Widzieliśmy to już dwa razy. Tak zachowywał się samochód z ubiegłego sezonu, który sprawował się dobrze przy bogatej mieszance paliwowej i wygląda na to, że jest tak samo w przypadku modelu R31."
13. Gosu
10. Orlo to zaatakuj Fiatem 126P Mercedesa CLK :)
Robert jeździł 5 bolidem w stawce, a jak wiesz ciężko się wyprzedza szybsze auto :)
14. dnb
Mam nadzieje, że nie używają złączek włoskiej firmy na "M" , bo jeśli tak to kaput. Ta firma "M" idzie na ilość, a nie na jakość :D
15. FAster92
To dobra wiadomość na innych zdjęciach widać, że przed tym GP Ferrari nie tylko poprawiło system DRS! Mam nadzieję, że zaprezentują się z lepszej strony niż w poprzednich GP !
16. fanAlonso=pziom
14 chodzi ci o manietti marelli ? bo jak tak to ja słyszałem o niej dobre rzeczy i jest obecna chyba tez w wrc przynajmniej w zeszłym roku była a teraz nie wiem bo w polskiej tv nie ma w tym sezonie wogole relacji z rajdow a jak sądzisz ze ta firma jest kiepska to znaczy ze korzystales z jej usług i byłes niezadowolony ?
17. wojsku
tempo kwalifikacyjne LR w chwili obecnej to trzecia sila, tempo wyścigowe jest niestety gorsze bo lepsza jest ferarka. natomiast bardzo wysoko stoją (jeżeli nie są najlepsi ) jeśli chodzi o starty - sami kierowcy się wypowiadają że w tej kwestii inżynierowie wykonali kawal dobrej roboty
18. dnb
16. fanAlonso=pziom
Nie, chodziło mi o firme Manuli-hydraulics , bo w niej pracowałem, a post nr 14 to tak trochę w formie żartu :)
19. Morves
i znowu - lotus dwa razy na podium wskoczył, i dla niektórych już jest lepszy od Ferrari ;-)
20. fullbzikaaa
LR jest obecnie 3 siłą. Ferrari musi jednocześnie bronić się, aby utrzymać 4 pozycję
i walczyć z LR o 3. Tak, moim zdaniem wygląda początek sezonu. Ferrari mnie rozczarowało. Liczyłem na to, że w tym sezonie będą walczyć o majstra i odrobią porządnie lekcje w zimie. Niestety, nie przyłożyli się tak jak Macki i Renówki. Żadnej innowacji nie wymyślili. Została tylko nazwa z dawnej legendarnej Ferrarki. Geniusz i sztuka odjechały.
21. jenks
post dotyczy ferrari,więc kubicomaniaki piszcie te swoje domniemania w postach dot reno.ja o forme ferrari jestem spokojny,a pisanie że LR jest 3 siłą jest troche na wyrost.to dopiero 3 wyścig więc luzik.
22. wojsku
21 jenks - twój spokój jest niepokojacy
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz