WIADOMOŚCI

Odpowiedź Bridgestone na zmiany w regulaminie F1
Odpowiedź Bridgestone na zmiany w regulaminie F1
Dostawca opon dla Formuły 1, firma Bridgestone, a konkretnie dyrektor odpowiedzialny za rozwój opon dla sportu motorowego, Hirohide Hamashima, wyjaśnia wpływ największych zmian w regulaminie na modyfikacje w zakresie ogumienia bolidów F1.
baner_rbr_v3.jpg
„Mamy dwie poważne zmiany, które oznaczają, że musieliśmy zmienić konstrukcję opon” - wyjaśnia Hirohide Hamashima. „Po pierwsze, zmieniliśmy szerokość przedniej opony, aby umożliwić lepsze rozłożenie balansu przyczepności pomiędzy przodem i tyłem bolidów. Drugą zmianą jest zakaz tankowania w Formule 1, z czym pod wieloma względami wiążą się różnice w wydajności ogumienia”.

„Nowe przednie opony są odpowiedzią na wcześniejsze sytuacje, kiedy przód bolidu miał stosunkowo zbyt dużo przyczepności w porównaniu z tyłem. Zespoły zaobserwują teraz bardziej zrównoważone zużycie opon na obu osiach, a zmiany w mieszance pozwolą na szybsze ich rozgrzewanie” - mówił Hamashima.

Z kolei zakaz tankowania oznacza, że samochody na starcie będą o wiele cięższe. W związku z taką sytuacją, niezwykle istotnym będzie oszczędne pod względem ogumienia prowadzenie bolidu.

„Pomimo, że dodatkowe kilogramy same w sobie nie są wielkim problemem z punktu widzenia konstrukcji opon, obciążenie tworzone przez aerodynamikę bolidów w ruchu z owym dodatkowym ciężarem – innymi słowy, siła działająca na oponę w związku z bezwładnością – oznacza, że kierowcy będą zmuszeni dbać o opony bardziej niż zwykle, zwłaszcza na pierwszych okrążeniach wyścigu”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

34 KOMENTARZY
avatar
pypcioman

09.03.2010 01:47

0

aha... :)


avatar
Musashi

09.03.2010 02:45

0

Jednym zdaniem zamiast emocji w F1 będzie kolejny czynnik zmuszający do monotonnej jazdy gęsiego. Bravo!


avatar
joo

09.03.2010 06:09

0

szybko i oszczędnie coś dla Hamiltona haha xD


avatar
F1_Fan

09.03.2010 06:29

0

Usunięty


avatar
bmwd

09.03.2010 06:31

0

a strona Renaulta


avatar
lechart

09.03.2010 07:11

0

"......... oznacza, że kierowcy będą zmuszeni dbać o opony bardziej niż zwykle,...." A oni będą musieli popracować ostro, nad zwiększeniem odporności ogumienia na ścieranie.............. W związku z powyższym, w tym roku, powinni zwyciężać kierowcy, potrafiący jeździć bardzo elastycznie po optymalnej linii toru........... Najprawdopodobniej, doprowadzi to, do typowo zachowawczego sposobu prowadzenia pojazdu, co z kolei wpłynie na zmniejszenie i tak już mało widowiskowej jazdy............


avatar
piotrek74

09.03.2010 07:31

0

zaś pociąg Tullego ? (a jaka będzie nazwa w tym sezonie) ..... .Ps.Gdzie jest kultowy wpis..........?


avatar
kuba1808

09.03.2010 07:39

0

dobra guma nie jest zła :)


avatar
pqo

09.03.2010 08:17

0

"Po pierwsze, zmieniliśmy szerokość przedniej opony, aby umożliwić lepsze rozłożenie balansu przyczepności pomiędzy przodem i tyłem bolidów. Drugą zmianą jest zakaz tankowania w Formule 1" buhaha, normalnie mnie rozbawili, to już wiem jak bardzo poprawili mieszanki...


avatar
pqo

09.03.2010 08:21

0

same kilogramy nie są problemem" z kolei przy mniejszej prędkości spada docisk, "Z kolei zakaz tankowania oznacza, że samochody na starcie będą o wiele cięższe." - tego nie da się podważyć ;] nie wiem jak było w oryginale ale powiem tak: Będzie się działo..


avatar
Gosu

09.03.2010 08:21

0

3. joo Nic nie powiesz o Kubicy ? On też nie jeździ agresywnie. Ci kierowcy będą musieli się lekko przestawić na inny styl prowadzenia auta. Największe znaczenie będzie to miało na początku wyścigu do końca pierwszego stintu.


avatar
Bajto

09.03.2010 08:32

0

Panowie jak to się stało ze monopol na opony dla F1 ma Bridgestone ? Wiem ze pytanie może nie na czasie ale teraz powstało w mojej głowie i chcę zgłębić trochę więcej wiedzy :).


avatar
Koyot.

09.03.2010 08:56

0

jeszcze troche to F1 będzie jazdą na kropelce niech żyje Eco Driving w F1


avatar
paweldruk

09.03.2010 09:19

0

bedzie tak jak z silnkami jeden komplet na trzy wyscigi ;))


avatar
jar188

09.03.2010 09:21

0

Może najlepiej od razu zrobić konkurs kto przejedzie najwięcej kółek na jednym komplecie opon,po co mają się ścigać, przecież to bez sensu, jeszcze ktoś wypadek będzie miał.


avatar
redlum

09.03.2010 09:25

0

12. Bajto - bo nikt inny nie chce się w to bawić. Bridgestone już ogłosił ze odejdzie - a wtedy F1 będzie miało problem ze znalezieniem dostawcy opon na obecnych warunkach.


avatar
paweldruk

09.03.2010 09:29

0

Może wtedy każdy będzie jeździł na swoich oponach


avatar
Koyot.

09.03.2010 09:32

0

nie, po prostu wtedy skończy się F1


avatar
bartg90

09.03.2010 09:38

0

To moze jeszcze zakazać zmiany opon ? Wyscigi slimakow normalnie....


avatar
sever

09.03.2010 10:13

0

zakaz zmiany opon zmusiłby wreszcie producentów do wyprodukowania bardziej żywotnych opon


avatar
tomik_85

09.03.2010 10:26

0

Taka jest racja ze samochody z tak dużą ilością paliwa bedą cieżkie i wolne co poskutkuje tym ze przez pierwszą połowę wyścigu możemy zapomniec o wyprzedzaniu bo samochod z taką ilościa paliwa bedzei sie zachowywał bardzo niestabilnie. Ryzyko wiec bedzie duże zeby podjąc atak. Czyli prawda jest taka że bedą wygrywac ci co najszybciej sobie poradzą w Q3. I zespół który osiągnie kompromis pomiedzy bolidem zatakowanych a lekkim bedzie sie liczył w walce o mistrza


avatar
pqo

09.03.2010 10:38

0

"Po pierwsze, zmieniliśmy szerokość przedniej opony" - mogli napisać wprost - zwęziliśmy, ciekawe czy byłaby różnica z poszerzoną tylną - w zużyciu opon, no ale cóż, cięcie kosztów najważniejsze.


avatar
sever

09.03.2010 10:43

0

Ludzie! przecież na początku wszyscy będą zatankowani wielką ilością paliwa więc nic się nie zmieni -będą wyprzedzać tylko o kilka km/godz. wolniej


avatar
adicz

09.03.2010 11:03

0

Usunięty


avatar
Glyfad

09.03.2010 12:21

0

@23; Zgadzam się z tomik_85, że niestety się zmieni, atak przeważnie polega na opóźnieniu hamowania, a przy tak obciążonym bolidzie będzie duże prawdopodobieństwo poważnego przetarcia którejś z opon, konsekwencje znacie.


avatar
Glyfad

09.03.2010 12:22

0

miało być "przytarcia".


avatar
rabus30

09.03.2010 12:32

0

@8 No tak kultowy wpis już jest tylko autor nie ten to normalnie jakiś plagiat. Kolego uważaj bo wywołasz kolejną aferę w F1 i to jeszcze przed pierwszym GP.


avatar
pqo

09.03.2010 12:49

0

Dobra, nie ma co przesadzać z tymi oponami, każdy ma równe szanse, po godzinie wyścigu pozycje powinny być wyklarowane, a nie wiadomo czy np. właśnie nie urozmaici to rywalizacji w końcowej fazie.


avatar
re-reikorp

09.03.2010 13:00

0

Jak ja dziadów nie cierpię:/ Przywrócić walkę dostawców!


avatar
piotrek74

09.03.2010 19:30

0

8. kuba1808 mi chodziło o oryginał -NIE PODRÓBKĘ ChRL,ale ostatecznie lepszy rydz nic nic


avatar
walerus

09.03.2010 21:49

0

grypa nie wypiera - wybierz Bridgestone...


avatar
zenobi29

09.03.2010 22:01

0

Niezmiennie jestem zdania , że monopolista Bridgestone w F1 - jest to jedno , wielkie nieporozumienie !!!


avatar
piotrek74

10.03.2010 18:26

0

31. walerus-nowy sezon = nowe hasło -nawet lepiej pasuje


avatar
racingfan

16.01.2011 20:34

0

Rytualny taniec o powodzenie w nowym sezonie !


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu