WIADOMOŚCI

Williams zmienia koła w 2,83 sekundy
Williams zmienia koła w 2,83 sekundy
Oprócz osiągów na torze w sezonie 2010 bardziej niż w poprzednich liczyć się będzie szybka zmiana kół.
baner_rbr_v3.jpg
Zakaz tankowania oznacza, że czas postoju w boksach będzie determinowany jedynie przez szybkość mechaników zmieniających koła i podnoszących auto.

Już wcześniej informowaliśmy, że zespoły zamierzają zmieniać koła w czasie krótszym niż 3 sekundy, a w walce o kolejne dziesiątki sekund mają im w tym pomóc nowe urządzania, zaprojektowane z myślą o przyspieszeniu pracy mechaników.

„Nasz rekord to 2,83 sekundy” potwierdził Dickie Stanford z Williamsa.

Zespół Ferrari już przeprojektował kształt i wprowadził samoblokującą się nakrętkę kół. Ekipa Mercedesa testowała wczoraj mechaniczny podnośnik auta, a McLaren wzorem Ferrari system świetlny informujący kierowcę o możliwości opuszczenia stanowiska serwisowego. Z tego systemu w sezonie 2010 może korzystać więcej ekip.

Wczoraj wyścigowe tempo zmian kół ćwiczył także zespół Renault wraz z Witalijem Pietrowem za kierownicą R30. Większość zmian przebiegała w okolicach 3 sekund.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

29 KOMENTARZY
avatar
Konik_mekr

26.02.2010 13:41

0

Podczas wyścigów może już nie być tak szybko.. dojdą nerwy wszakże:)


avatar
jar188

26.02.2010 13:55

0

bla bla bla,te różnice będą miały incydentalny wpływ na przebieg wyścigu. Częściej pewnie będzie miał znaczenie błąd mechaników.


avatar
dafxf

26.02.2010 13:58

0

panowie czym Wy sie tak podniecacie najwazhiejsze bedzie miejsce podczas kwalifikacji a zmiana kol to pryszcz


avatar
kempa007

26.02.2010 14:01

0

jezeli kola beda odpadac lub rozjezdzani beda mechanicy to nie bardzo ;-)


avatar
Bartec

26.02.2010 14:10

0

Kempa007 - święte słowa. Pisałem o tym już wcześniej i powtórzę. Mniej czasu to wg mnie większe prawdopodobieństwo błędu. A czym się takie błędy kończą nie raz widzieliśmy.


avatar
dafxf

26.02.2010 14:13

0

4 kempa moze i masz racje co prawda rozjechane ZABY widzialem ale porownywac ich do Francozow nie bede.........


avatar
atomic

26.02.2010 14:13

0

będzie presja na mechanikach straszna


avatar
msf1

26.02.2010 14:22

0

Cóż, w poprzednich sezonach mechanicy od kół co prawda musieli się spieszyć, ale i tak zawsze czekali na zakończenie tankowania więc czy zmienili w 3 czy 4 sek nie miało znaczenia. Teraz a i owszem będzie miało. Fajnie by było jakby była jedna ekipa do obskoczenia 4 kół.


avatar
RoninRonin

26.02.2010 14:38

0

podczas wyścigu będzie czasem zbyt szybko ;)


avatar
k.lebsky

26.02.2010 15:16

0

Juz w poprzednich sezonach, gdy mechanicy się nie spieszyli było sporo przypadków niedokeconych kół. W tym sezonie na bank bedzie tego wiecej.


avatar
Kojag

26.02.2010 15:20

0

10 ale wtedy nie chodziło jedynie o koła, a teraz to jest jedyny powód pit stopu i dlatego będą sie bardziej przykładać (ech... moja wypowiedź brzmi strasznie głupio)


avatar
Avalon

26.02.2010 15:40

0

11 - no


avatar
Musashi

26.02.2010 15:40

0

Ja popieram pomysł Berniego Ecclecstona, żeby kierowca sam musiał zmienić sobie koła. To byłoby widowiskowe i ożywcze dla strategii wyścigu.


avatar
Sami

26.02.2010 15:51

0

13. Musashi hahahahhah tak jeszcze zeby sobiesam przyniusł


avatar
sydemon

26.02.2010 15:58

0

13. Musashi - nie slyszalem o tym pomysle, ale wbrew pozorom jest swietny


avatar
jim

26.02.2010 16:03

0

ja mam nieco większą zniżkę na okulary i pamiętam że tankowanie za czasów Senny Prosta i Mansella decydowało o zwycięstwie.. no ale pamiętam też że walczyli koło w koło (te buchające iskry spod pojazdów) ale czy tak byłorzeczywiście.. nie wiem. Moim zdaniem będzie walka w pit stopach. opony będą się szybciej zużywać, będzie ciekawiej..


avatar
modafi

26.02.2010 16:07

0

Ja bym wprowadzil minimalny czas postoju 4s. Przy takiej presji pomylki nieuniknione i beda wypadki.


avatar
jar188

26.02.2010 16:20

0

Chuk Norris zmienia koła w 1sek z półobrotu


avatar
Ravfaaaaa

26.02.2010 16:57

0

"McLaren wzorem Ferrari system świetlny informujący kierowcę o możliwości opuszczenia stanowiska serwisowego" Tylko żeby nie musieli w połowie sezonu z tego zrezygnować. Ferrari porzuciło światła po pomyłkach obu swoich kierowców, zarówno Kimiego jak i Massy co w przypadku tego drugiego miało pewny wpływ na wynik mistrzostw z sezonu 2008.


avatar
kempa007

26.02.2010 17:33

0

no i wrocili do niego, a teraz nie bedzie tankowania wiec weza nie wyrwa ;-)


avatar
ZbyBo

26.02.2010 17:52

0

20. kempa007 No niby węża nie wyrwą, ale jest szansa, że pojadą bez kół :D


avatar
Ravfaaaaa

26.02.2010 17:52

0

20. kempa007 - nawet nie wiedziałem, węża to i nie wyrwą ale nie zdziwiłbym się gdyby ktoś ruszył bez koła albo z niedokręconym ;-)


avatar
marcin_114

26.02.2010 18:13

0

8. msf1 : tak jak w wyścigu 24 Le Mans, że 3 typów 4 koła wymienia


avatar
bod

26.02.2010 20:40

0

Dwie sekundy, trzy sekundy - ech, żal, że Turbodymomen się skończył...


avatar
MobiL

26.02.2010 21:00

0

to sa tylko wyscigi a w nich zwykli ludzie pracuja a wiadomo ze ludzie miewaja czasem zle dni w ktorych nic nie wychodzi, no jak by tylko jedna ekipa byla do zmiany wszystkich kol bylo by ciekawiej ale straty w czasie by byly ogromne


avatar
Voight

26.02.2010 21:43

0

Ograniczenia w liczbie ludzi przy kołach jak w INDY czy 24h LM to niezły pomysł. Byłoby widać więcej walki w Boxach. Przy okazji byłoby bezpieczniej bo kierowca widziałby że mechanicy skończyli zmieniać koła


avatar
gonzo

26.02.2010 23:05

0

tak i dać im w łapę klucze czteroramienne i wrócić do piast na cztery śruby, może komuś coś zapiekło? byłoby ciekawie:))


avatar
Kadet

26.02.2010 23:24

0

"Ekipa Mercedesa testowała wczoraj mechaniczny podnośnik auta," Zaraz, zaraz, a czy przypadkiem nie zabroniono mechanicznych podnośników w tym roku?


avatar
modafi

27.02.2010 08:17

0

z tego co czytalem to opiera sie na sprezynie wiec jest legalne


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu