WIADOMOŚCI

Bridgestone wybrało opony na pierwsze wyścigi
Bridgestone wybrało opony na pierwsze wyścigi
Dostawca opon – firma Bridgestone - wybrała rodzaje opon jakie dostarczy zespołom F1 na pierwsze trzy wyścigi sezonu.
baner_rbr_v3.jpg
Ze względu na zakaz tankowania japoński producent potwierdził iż poszczególne mieszanki zostały zmienione w stosunku do tych z poprzedniego roku.

"W tym sezonie zmieniliśmy wszystkie dostępne miesznaki, gdyż bolidy będą cięższe i będą musiały pokonać dłuższe dystanse. Dokonaliśmy także zmian mających na celu szybsze rozgrzewanie" - wyjaśnia Hirohide Hamashima.

Nie zmieniła się jednak polityka firmy co do różnicowania mieszanek dostarczanych na poszczególne wyścigi. Oznacza to, że nadal zróżnicowanie rodzajów ogumienia będzie dość duże.

Dobór mieszanek opon na pierwsze wyścigi sezonu:
GP Bahrajnu: super miękka - średnia
GP Australii: miękka - twarda
GP Malezji: miękka - twarda

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
Gosu

10.02.2010 20:52

0

Mam nadzieję, że po tym sezonie i po wycofaniu się Bridgestone będzie więcej dostawców opon, jak to bywało w przeszłości.


avatar
orinocoPL

10.02.2010 21:05

0

No, moze wróca czasy wiekszego zróznicowania opon.


avatar
zaq12wsx

10.02.2010 21:43

0

Więcej różnych opon to dobry pomysł, będzie więcej rywalizacji producentów


avatar
melo

10.02.2010 22:59

0

Michelin może uratować kariere Robetra i Renault, te oponki w parze z Renaultem nieżle śmigały i teraz Michelin tez pod renaulta by cos podkombinował i działo by sie;)


avatar
Moria

10.02.2010 23:23

0

4. melo - nic dwa razy się nie zdarza ;-))


avatar
Konik_mekr

11.02.2010 00:24

0

Bardziej miękkie opony na Bahrajn? A tam nie jest cieplej, niż w Australii/ Malezji? No chyba, że miękkie opony mniej się zużywają na rozgrzanej pustyni;>


avatar
azazel

11.02.2010 01:31

0

6. Konik_mekr Na Bahrajn rok temu też dali super miękką i średnią i jakoś się sprawdziły, wiec teraz też powinno być git. Za to zmienili na twardsze na Australię, mając na uwadze to, co działo się z super miękką mieszanką rok temu.


avatar
Michals

11.02.2010 03:32

0

Przy doborze mieszanki bierze się, oprócz przewidywanych temperatur, także parametry toru tj. rodzaj nawierzchni, charakterystykę zakrętów, maksymalne prędkości na prostych, ilość dohamowań czy pionowy profil toru. Mówił o tym w jednym z wywiadów przedstawiciel Bridgestona.


avatar
Budyn_F1

11.02.2010 10:28

0

Ciekawe jak beda wygladaly opony po dluzszycg dystansach przejechanych przez bolidy.


avatar
walerus

11.02.2010 16:54

0

dobra guma nie jest zła.... ;-)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu