Zespół Campos nie przejął się polityką w Formule 1 oraz sporami pomiędzy FIA i FOTA podczas projektowania swojego pierwszego samochodu.
Projekt pierwszego bolidu ekipy Campos Racing rozpoczął się już w Marcu, gdy nie wiadomo było jeszcze, czy zespół zostanie dopuszczony do przyszłorocznych mistrzostw."Rozpoczęliśmy projektowanie trzy miesiące temu. Podjęliśmy ryzyko z Camposem, że jeśli nasza aplikacja nie zostanie zaakceptowana, stracimy trzy miesiące pracy" - powiedział Gian Paolo Dallara, który przygotowuje samochód ekipy.
"Podjęliśmy tą decyzję, gdyż zdecydowaliśmy, że byłoby niemożliwe zaprojektować i wyprodukować samochód F1 w krótkim czasie od czerwca do sezonu 2010."
Dallara projektująca auto Campos Racing nie przejęła się także wojną pomiędzy FIA i FOTA oraz niepewną sytuacją samych mistrzostw, choć częściowo wpłynęło to na projekt samochodu.
"Pracowaliśmy, jakby nic się nie stało. Nasz samochód będzie miał napęd na dwa koła, bez możliwości tankowania i bez KERS."
"Pracowaliśmy na specyfikacji 2009, dołączając dodatkową pojemność zbiornika paliwa wymaganą na 2010 rok. mamy bardzo jasne plany projektu samochodu i jesteśmy świadomi co jest możliwe przy naszym ograniczonym budżecie.
30.06.2009 09:30
0
moze jak juz robią od marca to pewnie w sezonie 2010 będą lepsi od innych. Jedynie ferrari zamieża niedługo prace nad nowym bolidem. Więc to będzie ich głowny rywal lecz rzeczywistość bedzie inna i oni będą na tyle stawki i prace od marca pójdą na marne
30.06.2009 09:51
0
no to pięknie!
30.06.2009 09:55
0
nie każdy samochód jest bolidem i nie każdy projekt samochodem.ja obecnie .........
30.06.2009 10:28
0
Jednak z tym Camposem nie jest tak źle, jak niektórzy prorokowali. Całkiem długo pracują nad swoim samochodem i zdaje się, że trafili w dziesiątkę z zestawem zasad, pod który przygotowywują swój bolid. Liczę, że pokonają w przyszłym roku USF1 i nawiążą walkę chociaż z jednym z obecnych zespołów.
30.06.2009 10:34
0
Karolf1. Ross Brawn jakiś czas temu stwierdził, że poświęcają 3/4 czasu na bolid 2010. Tak więc przy ich zapleczu po Hondzie z 5 tunelami aero za rok mamy powtórke hehe
30.06.2009 10:52
0
jestem ciekaw jakie kolory bedom mieli
30.06.2009 10:59
0
Budda89. wątpie bo do walki włączy sie jeszcze Ferrari , to pewne bo władze Ferrarki nie pozwolą w przyszłym roku na taką klęskę jak w tym sezonie... jeszcze McLaren sie napewno poprawi i bedzie walczył o czołówke
30.06.2009 11:02
0
a co do Camposa wydaje mi się że bedą w srodku stawki silniki Coswortha spalają wiecej paliwa a co za tym idzie samochody z tym silnikiem będą cięższe od pozostałych i troche wolniejsze
30.06.2009 11:17
0
Jeśli chodzi o barwy,to pewnie nie będą szaleć i bolid zostanie pomalowany w wariacji białego,żółtego i czerwonego.Co do kierowców,to możliwe,że zespół postawi na dwójkę młodych kierowców: Adriana Camposa Jr. i Bruno Mendeza
30.06.2009 11:20
0
Bardzo ryzykowali bo jak by nie zostali dopuszczeni na sezon 2010 to cała praca poszła na marne. Bez KERS dobre posunieńcie chyba KERS nikt nie będzie używał w 2010
30.06.2009 11:21
0
Moim zdaniem nowe zespoły będą na końcu stawki ale to tylko moja opinia.
30.06.2009 11:58
0
5. Budda89, GB Brawn nie odziedziczył całości po Hondzie, co więcej zredukowli znacząco etety, co za tym idzie ich potencjał i możliwości są znacznie mniejsze niż rok temu.
30.06.2009 12:05
0
To , że zaczęli pracę wcześnie nie wiele znaczy w sensie ich przyszłorocznego startu. BMW rok temu też wcześniej zaczęli pracę nad nowym bolidem i co, i nic. Co do GP Brawn i Hondy to Ross Brawn ostatnio powiedział skąd wzieła się ich znakomita forma. Honda pracowała nad trzema różnymi wariantami bolidów jednocześnie (mogli sobie na to pozwolić przy ogromnym budżecie który mieli) a GP Brawn tylko dopieszczał detale do wybranego już najlepszego wariantu bolidu. Oczywiście niczego nie można wykluczyć ale jednak obstawiałbym powrót Ferrari i McL do czołówki, Red Bull też będzie mocny a reszta wraz GB Brawn (już nie ten potecjał i nie ta kasa) to się zobaczy.
30.06.2009 12:51
0
zapomnieli dodac ze ich samochod bedzie mial kierownice, kokpit kierowcy i ze bedzie napedzany silnikiem spalinowym hehehe
30.06.2009 13:42
0
I to mi się podoba! Moim zdaniem była to bardzo mądra decyzja. Z pewnością już chyba musieli byc dośc pewni swego, ale te trzy miesiące są bardzo ważne. Ja liczę na to, że będą na tyle konkurencyjni, że będą w stanie walczyc, może nawet o punkty. Powodzenia!!! Życzę osiągnięcia wielkiego sukcesu!!!
30.06.2009 13:55
0
BMW nie wyszło prawdopodobnie dlatego ponieważ utopili miliony $ w KERS zaniedbując pracę nad aeordynamiką (samo urządzenie, dosyć ciężkie i zajmujące niemało miejsca tez te prace z pewnością utrudniło). Mam nadzieje ze BMW weźmie się za prace nad nowym bolidem, już bez KERS. Zakaz tankowania, brak KERS i inne ewentualne zmiany (jeszcze niepewne) dają im szanse na jakas mniejszą lub większą rewolucję która by pozwoliła dogonić czołówkę w następnym sezonie. No i doświadczeń z tego sezonu nie można pominąć. Teraz będzie trudniej ze względu na zakaz testów, ale nie znaczy to że nie warto próbować. Podium w tym sezonie będzie sukcesem. Mysle ze ten zespół ma jednak zbyt mały budżet zeby odnieś jakis duży sukces, co nie znaczy ze nie moga być szybcy.
30.06.2009 16:04
0
16. Dr Prozac , Przecierz BMW nawet dobrego KERSu nie stworzyło!!!! Również nie zaprojektowali bolidu tak żeby dwóch kierwców mogło go używać, a pudło które stworzyli było ciężkie do modyfikacji. Poprawki to już standart u nich , że są chybione. Z taką strukturą firmy,z takimi ludźmi i z takim zarządzaniem twierdzę , że nie będzie ich stać ich na mistrzostwo w przeciągu kilku następnych lat jeżeli nie zrobia większych zmian personalnych na lepsze oczywiście. Podium w tym sezonie będzie CUDEM!!! a nie sukcesem.
30.06.2009 22:12
0
A mnie ciekawi jak sobie nowe zespoły będą radzić . Moze się mylę , ale przynajmniej w kwalifikacjach zwarzywszy na przewagę w silnkach będą mogli coś zamieszać w srodku stawki ...
01.07.2009 09:57
0
Jak skonstruować duży bak w bolidzie, żeby paliwo nie zmieniało balansu samochodu?
01.07.2009 10:03
0
Z praktyki wynika, że co ci najszybciej zaczynają budowę bolidu i są najbardziej optymistycznie nastawieni do nowości w przyszłym sezonie nie są w doskonałej formie na jego czas. Wiecie do czego pije.
01.07.2009 10:46
0
20. Seveir - w przypadku o którym " pijesz " zgoda ;-), ale jeśli chodzi np. o Brawn GP ( Honda ), to takie rozwiązanie było " strzałem w dziesiątkę " ...
05.07.2009 15:35
0
19. Chikita wszystko rozbija się na zawieszeniu.
02.03.2010 13:54
0
"Proszę powiedzieć jak udało się Panu wjechać autokarem na tor F1?!?"
02.03.2010 14:50
0
haha xD
02.03.2010 16:05
0
norbert! pamietasz pare lat temu ten wypad na łodzi, mielismy zrobic wywiad ale sie porzygałeś. wiesz norbert ze to bylo filmowane i lata na jutubie?:)
02.03.2010 21:46
0
Jak Pan to widzi Panie Kononowicz?
08.03.2010 10:36
0
Miałem propozycję do "Flinstonów II" ale odmówiłem
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się