WIADOMOŚCI

Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Monako
Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Monako
Poniżej prezentujemy kolejność startową i wagi bolidów przed GP Monako 2009.
baner_rbr_v3.jpg

poz. kierowca zespół waga
1. Jenson Button Brawn GP 647,5 kg
2 Kimi Raikkonen Ferrari 644,0 kg
3. Rubens Barrichello Brawn GP 648,0 kg
4 Sebastian Vettel Red Bull 631,5 kg
5. Felipe Massa Ferrari 643,5 kg
6 Nico Rosberg Williams 642,0 kg
7. Heikki Kovalainen McLaren 644,0 kg
8 Mark Webber Red Bull 646,5 kg
9. Fernando Alonso Renault 654,0 kg
10 Kazuki Nakajima Williams 668,0 kg
11. Sebastien Buemi Toro Rosso * 670,0 kg
12 Nelson Piquet Renault * 673,1 kg
13. Giancarlo Fisichella Force India * 693,0 kg
14 Sebastien Bourdais Toro Rosso * 699,5 kg
15. Adrian Sutil Force India * 670,0 kg
16. Nick Heidfeld BMW Sauber * 680,0 kg
17 Robert Kubica BMW Sauber * 696,0 kg
18. Jarno Trulli Toyota * 688,3 kg
19 Timo Glock Toyota * 700,8 kg
20 Lewis Hamilton McLaren * 645,5 kg

* - waga zadeklarowana

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

131 KOMENTARZY
avatar
Punksnotdead

23.05.2009 18:47

0

Czyżby Robert na 1 pitstop? ;>


avatar
Orlo

23.05.2009 18:51

0

Prawdopodobieństwo wyjechania SC po pierwszym okrążeniu jest bardzo wysokie, a przy wyjątkowo dużym karambolu uprzątnięcie toru może zająć nawet pare okrążeń więc ci co mają mniej paliwa mogą mieć mniej czasu na odjechanie tym cięższym.


avatar
Yotomeczek

23.05.2009 18:52

0

Vettel utknął w korku - biedne dziecię ... Jakoś go nie lubię :) HAM nieźle przegiął - skruszony przeprosił zespół - rok temu było by to nie do pomyślenia... Będzie nuda - połowa bolidów będzie śmigać dopóki nie trafi za tankowce :/


avatar
norbertinho

23.05.2009 18:55

0

BMW kiedys podało ze róznica pomiedzy pustym a pełnym bakiem to 120 kg więc te 700 kg Glocka nie jest jakimś niesamowitym wyczynem, wystraczy ze ludzie zobacza 7 na początku niz 6 i juz wariują


avatar
szaman136

23.05.2009 18:57

0

Kubica ZJEDZIE DO BOKSU POD KONIEC WYŚCIGU , zatankuje mało paliwa i pod koniec będzie śmigał


avatar
Shallan

23.05.2009 18:58

0

wszystko zależy od tego, kiedy i ile razy wyjedzie SC ;)


avatar
thc26

23.05.2009 18:58

0

jasne ale chyba na wrotkach


avatar
Rafo18

23.05.2009 19:02

0

78 okrążeń i 1 pit stop? Mało prawdopodobne. Nie ma możliwości, żeby SC nie wyjechał, moim zdaniem dobra taktyka BMW, ale co z tego, jeżeli bolid do kitu... Vettel zdecydowanie pod Q3, nie udało się, szybki zjazd i koniec marzeń o 10 pkt. Kimmi dużo bardziej zasłużył na Pole Position, niż Button. On ma dobry samochód i tyle.


avatar
norbertinho

23.05.2009 19:05

0

jesli w Monaco ferrari jest tak szybkie, a przeciez ten tor niezbyt pasuje ich konstrukcji auta, to w Turcji gdzie tor leży im bardzo dobrze, szczególnie Massie{ 3 razy z rzedu tam wygrał] mozemy być swiadkami małej dominacji Ferrari a brawny tu tuz za nimi bedą


avatar
kuziu

23.05.2009 19:10

0

Poprosze o brawa postawiłem, że Glock będzie drugi. Wyścig będzie nudny jak nie wiem. BMW nie ma szans, jeżeli będzie SC to mogą mieć punkty.


avatar
kamil7671

23.05.2009 19:13

0

43. Rafo18- czemu malo prawdopodobne/ widac ze sie nie zansz...musimy liczyc na jakis fajny wypadeczek na 1 koleczku, gdzie z 5-6 bolidow odpadnie, ale boje sie, ze Robert wczesniej juz uszkodzi przednie skrzydlo, w tym sezonie on lubi to robic...


avatar
Ra-v

23.05.2009 19:14

0

kamil7671 - no faktycznie bo to ze vettel sie w niego wpakowal w Australii a w Hiszpanii Nick mu po spojlerze przejechal to faktycznie wina kubicy...


avatar
jawiemwszystko

23.05.2009 19:18

0

kuziu - brawa dla Ciebie :) Ale poważnie to zgadzam sie z opiniamii, że może być nuuuuuuuuda :( Tylko na starcie sie cos wydarzy pewnie. 43. Rafo18 - taktyka 1 pitu jest możliwa, bo jest niskie spalenie na 1 okr.


avatar
david9

23.05.2009 19:19

0

Glock z Kubicą za.... cysterny bedą tracić po 5 sekund na okrązeniu do czołówki na początku wyscigu. Brawn GP jednak dalej najlepszy chciałbym żeby wygrał Raikonen ale rozum podpowiada znowu Buttona.... RedBull jednak nie taki mocny ciekawe jak to będzie jutro niech wygra ktokolwiek tylko nie Button nie żebym miał coś do niego ale dlamnie jako dla kibica zdecydowanie ciekawsza jest rywalizacja kilku zawodników o zwycięstwo niż dominacja jednego, więc niech sobie Button dojedzie jutro ale nie na 1 miejscu.


avatar
kamil7671

23.05.2009 19:25

0

no sorki, mniejsza o to, ale czy ty myslisz ze Kubica jest zawsze 10 przed wszystkimi i tylko jakis sabotaz powoduje ze nie jezdzi szybko?? przestanie wariowac ludzie na jego punkcie i zrozumcie, ze on doskonaly nie jest!!! mozna sie spierac kto zawinil w Bahrajnie, ja uwazam ze Robert i tyle, a Australia? Prosta zasada F1 mowi-zawsze gdy jestes po zewnetrznej i wyprzedzasz, to musisz liczyc sie z problemami!! tak sie tez stalo...Ra-v nie mow mi juz wiecej ze nigdy nie jest jego wina, gdybys byl Anglikiem, to bys ocenil ze to nie wina Lewisa ze zrobil to co zrobil w dzisiejszym qualu, bo patriotyzm, a od razu widac ze wina jest jego!!! wiec nie mow mi ze zawsze nie jest jego wina, bo co najmniej 1 raz z tych 2 to zawinil on!!! oczywiscie znajda sie ci co jeszcze popra Ra-v, ale to patriotyzm, ja natomiast stosuje cos, co sie zwie obiektywizm.


avatar
Niespokojny

23.05.2009 19:27

0

Te skrzydła są fatalne!!! Już przed sezonem, jak zobaczyłem fotkę wyjeżdżającego ferrari z boksu i widać na niej było, jak przy lekkim skręcie koł ,skrzydło wystaje chyba z poł metra, to już wtedy przewidywałem taką sytuację, jaka wydarzyła się KUB z pomocą HEI i HEI wcale nie miał tu winy(no, może mogł przewidzieć) - zauważcie, że nawet nie musi w takim przypadku dojść do kontaktu między bolidami, po prostu ten od zewnętrznej przejeżdża po skrzydełku, nie dotykając żadnym innym elementem! Te skrzydła to totalna porażka i przeraża mnie , że nikt nie chce zmiany.


avatar
TrueVanDal

23.05.2009 19:30

0

48 - Ale za to jest więcej tych okrążeń ;). 49 - Ja bym chciał żeby Button wygrał tyle kolejnych wyścigów, żeby miał ich wygranych ponad połowę. Nie dlatego, że jakoś strasznie mu kibicuję, tylko wtedy będzie to spora karta przetargowa w "walce" z Bernim o sensowność nowego sposobu wyłaniania Mistrza Świata (więcej niż połowa zwyciężonych GP i masz "mistrza"). Jeśli Button zdobędzie taką przewagę szybko, to wtedy może Berni zobaczy, że i ten system nie jest idealny i nie zapewnia emocji do końca sezonu w każdej sytuacji. BTW: Ja stawiałem Hamiltona na drugim miejscu, nie spodziewałem się że przywali w bandę :p. BTW 2: Jutro się cudów nie spodziewam, jestem już pogodzony z kolejnym wyścigiem bez punktów dla Roberta. Po raz pierwszy nie uwzględniłem go w typowaniu...może paradoksalnie zrobi mi na złość i zdobędzie chociaż punkcik? ;). Pozdro.


avatar
jawiemwszystko

23.05.2009 19:35

0

TrueVanDal - więcej okrążeń razy mniejsze zużycie=mniej okrązen razy większe zużycie, czyli wychodzi na jedno :)


avatar
leo_

23.05.2009 19:36

0

Biorąc pod uwagę wyniki Q2 i Q3 oraz podane wagi bolidów, wychodzi na to, że: 1. Brawn, 2. Ferrari (0,3 sek straty), 3-4. Red Bull i McLaren (ok 0,5-0,6 sek straty, tu pomijam występ Hamila, biorę tylko Kovala), 5. Williams (0,9 sek), 6. Renault (1,2 sek), 7. TRoso (1,7 sek), 8. FI (1,9 sek), 9. BMW (2 sek), 10. Toyota (2,3 sek).


avatar
Kimi Rajdkoniem

23.05.2009 19:38

0

ale Vettel dał ciała.. Ew modyfikacje auta nie przyniosły efektu. Ciekawe, czy BMW lub Toyo wystartują jak przewiduję z Pi tLane. PS: ktoś zna prognozy pogody na jutro?


avatar
fazji

23.05.2009 19:39

0

jak jutro dojedzie 12 bolidów do mety to będzie dobrze. Myśle że jutro zwycięzcą bedzie kierowca którego najmniej sie mozna spodziewać.


avatar
black knight

23.05.2009 19:40

0

Czy Wy nadal nie wiecie, że dystans wyścigu jest równy ~300km? xD "a nie bo jest więcej kółek"; "a wcale, że nie-e bo kółka są krótsze" :E


avatar
Kaka200

23.05.2009 19:41

0

57. black knight tutaj w monaco dystans całego wyscigu to ok 260 km pozdro]


avatar
antos05

23.05.2009 19:42

0

Robert na 1 pit stop.Jednak jesli nie pojawi sie SC to cudów sie spodziewam.tylko samochód bezpieczeństwa może uratować RK.Stawiam ze Kimi (KERS) na starcie łyknie Buttona,ale może się zdarzyc także ze ich obu objedzie Rubens.Chciałbym żeby w swoje urodziny wygrał.


avatar
tommy_boy

23.05.2009 19:42

0

proponuje poczytac sobie opis sezonu 2008 i wyscig w Monaco, poniewaz moze byc jutro ciekawie. Rok temu co prawda bylo deszczowo, ale i tak ten tor moze zagwarantowac nam duzo incydentow. Nie zgadzam sie z opisem "bedzie nuda" :) jezeli ktos nazwie nuda wypadniecie z wyscigu 3 kierowcow z pierwszej 10-tki ( a tak bedzie wlasnie bedzie :) typuje ), to zapraszam o 14.00 na disney channel... :)


avatar
TrueVanDal

23.05.2009 19:43

0

@jawiemwszystko - no właśnie, tylko trochę twoja wypowiedź zabrzmiała dla mnie, jakby to nie było równoważne ;). Sorka jeśli źle zrozumiałem.


avatar
fazji

23.05.2009 19:44

0

tutaj kers na starcie nic nie da, za blisko 1 skręt a pozatym kersu używa sie tylko przy prędkościach wyzszych niz 100 km/h


avatar
saint77

23.05.2009 19:44

0

jutro nie będzie deszczu w Monako, suchy wyścig. I dobrze, bo deszcz nic tu nie pomoże. Robert chyba na 1 stop i może to dobrze pod warunkiem, że na starcie nikt mu skrzydła nie przetrąci. A jak jeszcze SC po starcie wyjedzie to możliwe, że kilka pozycji do góry podskoczy, ale punkty zdobyć to będzie cud......


avatar
black knight

23.05.2009 19:44

0

58. jeśli tak, to sorki, ale tym bardziej nie wiem o co chodzi ludziom z teorią nt. niemożności pojechania na 1 pit. ;)


avatar
Dr Prozac

23.05.2009 19:46

0

Hamilton znowu lekki mimo startu z konca stawki.


avatar
leo_

23.05.2009 19:47

0

A dotankowanaie ? To, co podaje f1 wm minus 4 (oni zawsze zawyżają). Cysternami jadą Glock, Bourdais i Kubica. Vettel wydaje się być w mniej korzystnej sytuacji, bo najmniej dotankowany z całej czołówki, no ale wszystko się może zdarzyć, jak to w Monaco. I poraz któryś z kolei (a wyraźnie od Barcelony) Brawn w treningach i Q1,Q2 nie pokazują wszystkiego. Stąd ta anomalia, że taki Button w Q2 pojechał wolniej niż w Q3 (tak jakby w Q2 miał więcej paliwa niż w Q3).


avatar
Niespokojny

23.05.2009 19:47

0

kamil7671 - wcale nie jesteś obiektywny, po tym co piszesz, pojawia sie wątpliwość , czy Ty w ogole oglądasz F1.Vettel pojechał w Australi , jak niedoświadczony gowniarz!- a dlaczego tak twierdzę? (wiem, jak Ty myślisz, ale się mylisz), twierdzę tak dlatego, bo obserwuję jazdę innych kierowcow w podobnych sytuacjach i radzę Tobie rownież mieć oczy szeroko otwarte! Natomiast ocenę swojej osoby daj wypowiedzieć innym, a nie czyni Cię obiektywnym sam fakt, że za takowego sam się okrzykniesz!


avatar
saint77

23.05.2009 19:48

0

67. niespokojny - nie denerwuj się, napijesz się dobrego piwa po wyścigu i się wyluzujesz:)


avatar
fazji

23.05.2009 19:49

0

przy tak zatankowanym kuba może pojechac ok 55 okr a jezeli wyjedzie sc to nawet 60


avatar
Sister

23.05.2009 19:50

0

Nudy nie będzie napewno, ponieważ Lewis jest lekki a więc........


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu