WIADOMOŚCI

  • 07.04.2009
  • 13677
BMW pracuje nad nowym dyfuzorem
BMW pracuje nad nowym dyfuzorem
Mario Theissen przyznał, iż jego zespół pracuje nad nowym dyfuzorem, podobnym do tych stosowanych w aktualnie najszybszych bolidach w stawce.
baner_rbr_v3.jpg
Już za tydzień Sąd Apelacyjny FIA spotka się, aby omówić sprawę dyfuzorów stosowanych w bolidach zespołów Brawn GP, Toyoty i Williamsa. Theissen stwierdza jednak, iż nie można czekać na decyzję FIA, należy zacząć działać już teraz:

„Dwa z trzech zespołów z dwustopniowym dyfuzorem są zdecydowanie szybsze. Najpierw jest Brawn, a potem Toyota” - stwierdza Theissen.

„Każdy pracuje nad swoją wersją. Nie możemy usiąść i czekać, aż spotka się Sąd Apelacyjny i podejmie decyzję. Musimy nad tym pracować, już wydajemy na to pieniądze. Im szybciej problem ten zostanie rozwiązany, tym lepiej. Ale nie można się spodziewać, że taka strata zostanie nadrobiona w kilka tygodni. To jasne, że zespoły, które już mają taki dyfuzor, także się rozwijają.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

64 KOMENTARZY
avatar
jantar321

07.04.2009 20:46

0

RED BULL, jak już kiedyś pisałem, posiada aerodynamiczną konstrukcje auta, inna od innych ekip, dlatego i bez dyfuzora dają sobie świetnie rade, zobaczymy jak będzie z niezawodnością i trwałością ich samochodziku


avatar
pkas

07.04.2009 20:47

0

oczywiście chodziło mnie o Red Bulla a nie STR


avatar
dziarmol@biss

07.04.2009 20:50

0

@majkawiolka Brawn nie pracuje hehe


avatar
cayman

07.04.2009 21:15

0

Jeśli chodzi o Red Bulla, to oni na temat nowych dyfuzorów zupełnie milczą. Możliwe, że zastosowanie tego typu dyfuzora w przypadku ich auta nie jest możliwe albo są problemy. A nie mają takiej siły przebicia jak Ferrari, BMw czy McL więc siedzą cicho


avatar
piotrek74

07.04.2009 21:18

0

niech wprowadzają szybko ten pakiecik bo w tym roku muszą wcześniej odpuścić sezon .Bo była honda odpuściła 1/1(są efekty) a Bmw 1/2(bida ) .TO teraz kiedy BMW odpuści ????.


avatar
tomek1255

07.04.2009 21:23

0

taaaaaa..... teraz to se mogą......


avatar
walerus

07.04.2009 21:38

0

dokleić dyfuzor...;-)


avatar
pz0

07.04.2009 21:43

0

Mam nadzieję że BMW nie zrobi na tyle lekkiego bolidu żeby tam jeszcze wepchnąć KERS. Ciągle nie widzę żadnej przewagi bolidów z KERS nad pozostałymi. W Malezji okazało się że nawet na tym torze bolid z KERS jest stosunkowo łatwy do objechania. KERSowcy muszą dużo wcześniej zaczynać dohamowanie nawet gdy mają podobną prędkość niż ci bez, bo inaczej ich wynosi i praktycznie nie mają możliwości obrony. Z kolei wcześniejsze dohamowanie to doskonała okazja do ataku. Kers nie wystarcza na dystans całego okrążenia więc dosyć często powinna się trafiać okazja do wyprzedzenia. KERSowcom z kolei nieco łatwiej jest kontrować lecz większość kontr nie przynosi rezultatu. To cudo to jakieś nieporozumienie, dobrze żeby jeszcze to wywalili z bolidu Nicka. Wygląda że Alonso też już ma go dość.


avatar
lipens

07.04.2009 21:57

0

pz0 zgadzam się z Tobą. Webber robił z Hamiltonem co chciał i Nickowi nawet dobrał się do d.. Ten KERS to jedna wielka lipa, kasa wyrzucona w błoto. Jeżeli nic się z tym nie zmieni to nie sądzę aby Robert z tego korzystał nawet pomimo lzejszego bolidu :)


avatar
troopp

07.04.2009 23:50

0

Nic tu nie piszę, i nic nie czytałem. Jak było można odpuścić połowę sezonu poprzedniego? Jak do cholery można było koncentrować się na niemieckim emerycie??? Kogo to interesowało, że ten matoł nie potrafił rozgrzać opon?? Co ten głąb mi teraz opowiada?? Nie wiedział o dyfuzorze?? Przecież podobno auto buduje od roku!!


avatar
kuzniecow

08.04.2009 00:13

0

wydaje mi się że prawo nie działa wstecz tak więc jakby nawet zabronili dwustopniowych dyfuzorów to brawn nie straci punktów z malezji i australii


avatar
owadd

08.04.2009 01:13

0

Ktoś tu powiedział że jeśli dyfuzory okażą się nielegalne to Brawn, Toyota i Williams mają przechlapane - dokładnie. Gra jest tak naprawdę o to kto będzie musiał znacznie przeprojektować swoje bolidy. Samo przykręcenie innego dyfuzora nie wystarczy - niezależnie czy jest to ten podwójny czy ten zwykły. Z jednej strony mamy dwa prywatne teamy i Toyote która ma nóż na gardle szefostwa koncernu, a z drugiej takie potęgi jak Ferrari, Mclaren czy chociaż Bmw. Wątpie aby chcieli dobić Williamsa (swoją drogę - coś jednak ich lat świetności zostało skoro potrafili zrobić tak dobry bolid), BGP i Toyote, więc pewnie wybiorą wariant pościgu wielkich za maluczkimi.


avatar
dziarmol@biss

08.04.2009 07:39

0

@kuzniecow - masz rację że prawo nie działa wstecz , ale zwróć uwagę kiedy zostały złożone protesty?odnośnie dyfuzorów oczywiście.Tak więc mogą cofnąć wszystkie punkty (mało realne) raczej będzie tak jak pisze @owadd..


avatar
tt16

08.04.2009 07:49

0

Kiedys czytalem, ze Theissen mowil ze uzyje dyfuzora najwczesniej w Chinach, a najpozniej w Barcelonie.


avatar
masaj

08.04.2009 09:30

0

Wieszacie psy na KERSie, a Kubica w ostatnich wypowiedziach trochę żałuje, że nie może z niego korzystać. Z ostateczną oceną chyba lepiej zaczekać.


avatar
jar188

08.04.2009 09:53

0

włąśnie, mnie te wypowedzi Roberta trochę dziwią,.bo oprócz tego co pisał już pz0 o KERSie, dodać jeszcze trzeba że przyczynia się on do większego zużycia tylnych opon. No chyba że Kubek radzi sobie lepiej z tym i innymi problemami od reszty kierowców, oby:)


avatar
jar188

08.04.2009 09:53

0

włąśnie :)


avatar
masaj

08.04.2009 10:12

0

Prozaicznie użycie niestandardowego dyfuzora powinna przyczynić się do lepszego wykorzystania dodatkowej mocy pochodzącej z KERSu.


avatar
atomic

08.04.2009 10:20

0

masaj : i to jest wk....,że bmw nie zamontuje kubicy na któryś piątkowy trening kers .byli by pewni jak w przypadku szybkiego nicka.


avatar
masaj

08.04.2009 10:29

0

@atomic Nick jest lżejszy o kilkanaście kilogramów, więc to zupełnie inny przypadek.


avatar
jzb

08.04.2009 10:50

0

Robert potrzebuje i KERSu, i podwójnego konfusora:), i sprawnie działającej kontroli jakości w BMW (silnik), i szybko reagującego na sytuację RE (powinni go ściagnąc z toru tuż przed startem w Malezji, zaraz po tym, jak poinformował ich o usterce silnika). Bez tych zabawek i procedur nie będzie liczył się w walce o cokolwiek.


avatar
hot dog

08.04.2009 11:17

0

2009-04-08 00:13:53 kuzniecow przyjmujac takie rozumowanie Macleren nie powinien stracic punktow po Australii Regulaminy FIA zadza sie swoimi prawami totez mozliwe sa rozwiazania pozwalajace zabrac punkty w przypadku uznania dyfuzorow za nielegalne.


avatar
kuzniecow

08.04.2009 11:35

0

@hot dog chodzi mi o to że w momencie zmiany prawa nie działa ono wstecz a wprowadzanie stewardów w błąd już było wcześniej w regulaminie...


avatar
Niespokojny

08.04.2009 12:20

0

2009-04-08 00:13:53 kuzniecow - po to były protesty dotyczące dyfuzorów przed GP Australii (sędziowie dopuścili,a zespoły odwołały sie od tej decyzji) i dodatkowo ( by właśnie formalności stała się zadość) zrobiło to również BMW w Malezji , by w przypadku uznania zakwestionowanych dyfuzorów za nielegalne, wyniki obydwu GP były zweryfikowane !!! - jakie tu widzisz działanie prawa wstecz???


avatar
kuzniecow

08.04.2009 13:04

0

w sumie to Niespokojny ma racje .... fakt nie pomyślałem o tym


avatar
Niespokojny

08.04.2009 13:38

0

Tu nawet nie chodzi o rację, a pomoc w zrozumieniu. Nikt nie jest nieomylny. Sam (o zgrozo!) często się mylę. Pozdrawiam. :-)


avatar
radzix

08.04.2009 14:18

0

ja sie nie znam ale chyba latwiej bedzie dorobić dyfuzor do istniejacej konstrukcji , niz go usunać z obecnej ktora od poczatku byla robiona pod niego :O


avatar
Paweł Krzewina1

09.04.2009 14:58

0

noi mi sie to podoba:)


avatar
Budyn_F1

10.04.2009 11:53

0

Myslle ze powinny te dyfuzoty wejsc w F1.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu