WIADOMOŚCI

Ecclestone: w sezonie 2009 będzie system medalowy
Ecclestone: w sezonie 2009 będzie system medalowy
Bernie Ecclestone już w sezonie 2009 będzie chciał wprowadzić swój nowatorski, jak na F1, medalowy system punktowy, wzorem Igrzysk Olimpijskich. Szef administracji Formuły 1 ostatnio stwierdził iż pierwsza trójka zawodników powinna zamiast punktów otrzymywać medale (złoty, srebrny i brązowy). Liczba złotych medali determinowałaby kto zdobywa mistrzostwo.
baner_rbr_v3.jpg
W ten sposób Ecclestone chce uniknąć powtórki sytuacji z 2008 roku kiedy to przed ostatnim wyścigiem sezon Lewis Hamilton miał 5-punktową przewagę nad Felipe Massą i wystarczyło mu zaledwie zajęcie 5 miejsca, aby sięgnąć po tytuł.

Biorąc pod uwagę powyższy system punktowy, gdyby obowiązywał on w sezonie 2008, przed ostatnim wyścigiem sezonu Felipe Massa i Lewis Hamilton mieliby po 5 złotych medali, a po mistrzostwo sięgnąłby zwycięzca wyścigu.

Według nowego systemu punktowego przyznawanie punktów w klasyfikacji konstruktorów nie uległoby zmianie w porównaniu do sezonu 2008.

Ranking kierowców, którzy nie stawali na podium miałyby determinować pozycje zdobyte przez nich w trakcie trwania sezonu.

„FIA i zespoły popierają to i będzie to wprowadzone” powiedział Ecclestone. „Celem tego będzie to, że gdy kierowcy znajdą się w Melbourne będą chcieli je opuścić ze złotym medalem. Nie będą chcieli wyjechać z dziesięcioma, ośmioma, czy sześcioma punktami.”

Co jednak, gdy do F1 ponownie powróci era dominacje jednego zespołu tak jak to miało miejsce na początku XXI wieku?

Propozycje Ecclestone’a muszą zostać zatwierdzone przez Światową Radę Sportów Samochodowych, której najbliższe spotkanie odbędzie się w grudniu br.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

52 KOMENTARZY
avatar
cieslak-marcin

18.11.2008 21:18

0

a moim zdaniem to nic nie zmieni bo jak ktoś wygra 10 medali złotych to może później olać ściganie bo będzie miał mistrzostwo zapewnione. więc po co cokolwiek zmieniać? ::)


avatar
losiczek

18.11.2008 22:42

0

Jak zaczynałem pasjonować się tym sportem to widziałem niewyobrarzalną moc silników, wielkie prędkości, kosmiczną wręcz technologie.... Myślałem ze z roku na rok bolidy f1 będa jeszcze bardziej szybsze, jeszcze bardziej potężne, a tymczasem z roku na rok chore przepisy coraz bardziej spowalniają te piękne maszyny... Rozmumiem że chce się faworyzować kierowców a nie bolidy ale w takim razie faworyzujmy wszystkich, a nie tylko zwycięsców wyscigów. Dla mnie f1 to fantastyczne widowisko.. ale jak to teraz wygląda?? Bolidy jak z przed 15 lat, technologia zamrożona, faforyzowanie dwóch teamów... Walka tylko o 3 pozycje, a co z resztą kierowców?? Wydaje mi się ze ludzie zainteresują się bardziej widowiskowymi seriami wyścigowymi... :/ :( Smutne.


avatar
obi216

18.11.2008 22:57

0

Następny , absurdalny żart Ecclestone'a ?!


avatar
Corvin

18.11.2008 23:18

0

W takiej formie to czysty idiotyzm ! Przypuscmy, ze jeden kierowca bedzie zajmowal zawsze 2 miejsce, a zwyciezca w kazdym wyscigu bedzie inny, czyli 16 kierowcow bedzie mialo zloty medal, a jeden 16 srebrnych. W tym systemie kierowca z kolekcja srebrnych medali zajmie 17 miejsce w klasyfikacji ?! I nie bedzie mialo znaczenia, ze pozostalych 16 kierowcow wygralo tylko 1 wyscig i tylko ten jeden w ogole ukonczylo ?!


avatar
jarko dnb 85

19.11.2008 00:44

0

moja propozycja:za 1-sze miejsce 20 pkt,za drugie 15,za trzecie 12,za czwarte 10,za piate 8,za szoste 7,za siodme 6,...,za dwunaste 1pkt.dodatkowo 1pkt nagradzalbym zdobywce Pole Position!co wy na to?i taka Honda czy Force India walczyla by o punkty a nie tylko o to by ukonczyc GP!!


avatar
Sin1818

19.11.2008 11:18

0

zal to glupie jest


avatar
Marti

19.11.2008 20:12

0

Mam nadzieję, że kolejny kosmiczny pomysł Berniego nie zostanie zatwierdzony i nie zostanie wdrożony. Jego pomysły są prze - i porażające.


avatar
pz0

19.11.2008 20:22

0

Marti obawiam się że pomysł przejdzie. Ostatnio Berni znowu umie się dogadywać z Maxem, w FOTA najwięcej do powiedzenia mają ludzie z Ferrari. Ja bym już uznał za pewnik, że będą medale.


avatar
ptasior

19.11.2008 20:47

0

@pz0 - a jaki związek z medalami ma to, kto ma dużo do powiedzenia w FOTA?


avatar
Bianca

19.11.2008 21:05

0

Medal of honor


avatar
pz0

19.11.2008 21:44

0

ptasior - zgadnij kto siedzi w fotelu prezesa w FOTA.


avatar
ptasior

20.11.2008 12:39

0

@pz0 - wiem, że Montezemolo (czy jakoś tak) ale co to ma do rzeczy? Pewnie kombinujesz tak, że gdyby ten system obowiązywał w tym roku to Ferrari by wygrało, więc FOTA będzie za tym systemem bo tam rządzi Ferrari. A że Max lubi Ferrari to też będzie za. Toż to teoria tak samo spiskowa jak psucie bolidu Kubicy przez złych faszystów...


avatar
sivshy

20.11.2008 20:37

0

Może i teoria spiskowa, ale ja ją popieram... Pamiętacie wielkie oburzenie Ferrari, po tym jak Massa miał więcej zwycięstw, a mimo to był drugi? Bernie zareagował błyskawicznie, opracowując idiotyczny system medalowy. Dla mnie to nie jest przypadek.


avatar
ptasior

20.11.2008 21:27

0

@sivshy - jakie wielkie oburzenie? Ktoś tam powiedział, że wolałby inny system punktowy i to wszystko. A o systemie medalowym Berni trąbił już chyba pół roku temu.


avatar
Marti

20.11.2008 22:49

0

Powinni powrócić do poprzedniej punktacji (10-6-4-3-2-1), obecna, po dominującym sezonie 2002 Schumachera, została wdrożona tylko po to, aby uniemożliwić jemu oraz Ferrari osiągnięcie miażdżącej przewagi punktowej nad rywalami.


avatar
jarko dnb 85

20.11.2008 22:51

0

prawda jest taka,ze jak Ferrari zaakceptuje jakies nowe rozwiazania w regulaminie to najczesciej sa one wprowadzane.nie ma co ukrywac,ze Ferrari ma najwieksze wpływy w FIa i nie ma co skrywac,ze glownie dzieki FOTA.


avatar
bmwrk

21.11.2008 01:32

0

Na mily Bog, co to ma byc?!!! Mniej lub bardziej zgadzam sie z Wami. Najwazniejsze jest jednak to, ze ten system kompletnie pozbawi jakiejkolwiek motywacji kierowcow i zespoly walczace w srodku i koncu stawki. To moze lepiej od razu zostawic tylko SF, MM, BMW czy Renault a reszta niech sie zajmie nanoszeniem gumy na asfalt albo wysuszaniem toru gdyby byl mokry przed wyscigiem... To jakas pomylka jest. Moze zamiast Berniego zarzadzaniem FOM powinna sie zajac FOTA, gdzie kazdy zespol mialby prawo veta, a prezydencja bylaby najwyzej dwuletnia i przechodnia. No i Tamara Ecclestone na rzecznika prasowego oczywiscie:) Nie wiem juz co ten Bernie wyprawia, naprawde. Najpierw Montreal, teraz te medale. Punktacja wedlug mnie? Np. za zwyciestwo 20pkt., a potem 15, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2. Punktowalo by 12 zespolow. Kazdy kierowca, nawet slabszy, wyjezdzalby na tor po cos a perspektywa zdobycia jakichkolwiek punktow nie bylaby az tak odlegla. Punkty mozna naliczac inaczej, ale chodzi o to, aby bylo o co walczyc nie tylko w czubie stawki. Nie sadzicie?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu