WIADOMOŚCI

BMW obejmuje prowadzenie w klasyfikacji konstruktorów
BMW obejmuje prowadzenie w klasyfikacji konstruktorów
Po trzech zaoceanicznych wyścigach zespół BMW Sauber wraca do Europy jako lider klasyfikacji konstruktorów. Robert Kubica, który w sobotę zdobył pole position, oraz Nick Heidfeld byli w dzisiejszym wyścigu na trzecim i czwartym miejscu. Zespół świętuje dzisiaj także trzecie z rzędu podium.
baner_rbr_v3.jpg
Robert Kubica
„Jestem zadowolony z wyniku. To moje drugie z rzędu podium, a zespół prowadzi w klasyfikacji konstruktorów. Niestety na starcie wyścigu miałem problemy z olbrzymim buksowaniem kół i najechałem na pozostałości bolidów na pierwszym zakręcie drugiego okrążenia. Gdy przejechałem po plamie oleju byłem przekonany, że złapałem gumę, gdyż nie miałem żadnej informacji o oleju [ze strony zespołu]. Ale to był wspaniały dzień dla teamu. Teraz czekam z niecierpliwością na Barcelonę.”

Nick Heidfeld
„Teraz, po wyścigu jestem znacznie bardziej zadowolony niż wczoraj. Ukończenie wyścigu na czwartym miejscu jest pozytywnym wynikiem, po tak trudnym weekendzie. Balans bolidu nie był na tym torze taki jaki bym chciał. Mam nadzieję, że nie będę miał podobnych problemów w przyszłości. Kończąc wyścig za moim kolegą z teamu, który startował z pole position, podczas gdy ja z szóstego miejsca, jest dobrym osiągnięciem. Podobało mi się wyprzedzanie Jarno Trulliego i Heikki Kovalainena. Ponownie wszystko w zespole przebiegło gładko.”

Mario Tehissen, szef zespołu
„Trzecie podium w trzecim wyścigu- to był naprawdę idealny start sezonu dla naszego zespołu. Ukończenie wyścigu w Bahrajnie na trzeciej i czwartej pozycji jest bardzo dobrym wynikiem. Nasza forma daje wszystkim dodatkową motywację na zbliżające się tygodnie. Obaj kierowcy stracili pozycje na stracie, powodem może być usterka techniczna, ale to musi zostać przeanalizowane. Później obaj jechali doskonały wyścig, a pit stopy przebiegły perfekcyjnie. Pod koniec przewaga Ferrari była bardzo mała. Bolid nadal ma potencjał, który można wykorzystać i powinniśmy kontynuować pracę, aby krok po kroku to uczynić.”

Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Właściwie wyścig przebiegł tak jak się tego spodziewaliśmy. Wiedzieliśmy, że nie jesteśmy w stanie dorównać tempu Ferrari tutaj i wzięliśmy to pod uwagę zakładając strategię. Robert I Nick wycisnęli z tego wszystko co można było, kończąc wyścig na trzecim i czwartym miejscu. Miło było zobaczyć, że ostatecznie przewaga do czołówki nie była duża, a z tyłu nie było zagrożenia. Po trzech podiach w trzech wyścigach powinniśmy wycisnąć więcej z naszych silnych stron podczas krótkiej przerwy i być zmotywowani do zmniejszenia jeszcze bardziej różnicy do czołówki.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

62 KOMENTARZY
avatar
skofild

06.04.2008 23:06

0

gratulacje dla Roberta i zespołu .Co do flagi to w dz.U05.235.2000- Art. 4. 1. Barwami Rzeczypospolitej Polskiej są kolory biały i czerwony, ułożone w dwóch poziomych, równoległych pasach tej samej szerokości, z których górny jest koloru białego, a dolny koloru czerwonego. 2. Przy umieszczaniu barw Rzeczypospolitej Polskiej w układzie pionowym kolor biały umieszcza się po lewej stronie płaszczyzny oglądanej z przodu. Wynika z tego że wisiała zle .A może dodać godło,chociaż nie wiem czy to zgodne z ustawą


avatar
obi216

06.04.2008 23:18

0

Do trzech razy sztuka - w europie będzie lepiej z tą flagą he he he


avatar
dragomirov

06.04.2008 23:27

0

jestem zawiedziony postawą Roberta, swoją też bo mu zawierzyłem. Nie rozumiem jak Robert mógł tak spanikować, przecież miał lepszy bolid. Może wolniejszy na prostych, ale w zakrętach nie do pobicia. Szkoda, że popełnił tak dziecinny błąd i chciał zajechać Massie drogę. Uważam, że to był JEGO OSTATNIA LEKCJA POKORY NA TORZE i więcej razy nie pozwoli sobie odebrać zwycięstwa startując z pole position.


avatar
Supek

06.04.2008 23:29

0

A tu wrzucam wam linki jak na Pole position Roberta reagowali w innnych telewizjach...nawet anglcy porawnie wymawiali nazwisko... 1 http ://pl .youtube. com/watch?v=vCKazWYl_0w&feature=related , 2 http ://pl .youtube. com/watch?v=4K8X3h0FYl8&feature=related usunie tylko spacje


avatar
Supek

06.04.2008 23:42

0

A tu jak gratulowali mu inni http ://pl.youtube. com/watch?v=05ABsYCM86M&feature=related


avatar
Supek

06.04.2008 23:51

0

dragomirov...brak słów ..typowy Polak, wiecznie mało wiecznie źle...a ile to też tych kretych partii toru jest w bahrajnie ?? I kto miał lepszy bolid ?? Robert ???? Tyś się chyba z choinki urwał...a start wynikał jak okerślił Dr.Mario z jakiejś usterki w bolidach a nie błedu kierwcy, bo Heidfeld też stracił na starcie...pojechał na tyle na ile było można pojechać w tych warunkach...Ferrari tu startowało w swojej lidze...w kontekscie całego wyścigu byli poza zasięgiem...bynajmniej tutaj i dzisiaj...czekam na Monaco..tam najwięcej zależy od kierowcy..


avatar
cezarnation

07.04.2008 00:40

0

Cieszcie się to potrwa tylko (albo aż) trzy tygodnie. FORZA FERRARI.


avatar
worm

07.04.2008 06:41

0

my też nie mozemy sie doczekać Barcelony;D 3mam kciuki


avatar
Morte

07.04.2008 07:12

0

dragomirov - lepszy bolid ? nie no gz ;) Czy zdajesz sobie sprawę pod jaką presją jest zawodnik jadący samochodem, który traci na prostych około 6-9 km/h i w zakrętach nie może popełnić najmniejszego błędu, wyjścia z zakrętów muszą być perfekcyjne. Ferrari miało ten +, że Massa mimo błędu przy wyjeździe z przedostatniego zakrętu i tak wychodził na 0 lub na + dzięki Vmax... A i drzwi onetu są dla takich jak Ty zawsze otwarte xD obiektywizmem, aż kipi.


avatar
yaneq

07.04.2008 07:12

0

Łosie! Flaga była OK, skąd we bierzecie takie niedorzeczności? Innych problemów nie macie. BMW szacunek!


avatar
Morte

07.04.2008 07:19

0

Flaga nie była ok ale bez przesady w Australii Nick i Rosberg też mieli źle powieszoną, Massa również ma ją źle, na Monzy też Robert miał tak samo, a wtedy takiej dyskusji o to nie było ;)


avatar
yaneq

07.04.2008 07:22

0

morte: idź lepiej do szkoły bo głupoty wypisujesz. w takim razie kimi też miał źle powieszoną flagę. w ogóle wszystkim flagi źle wieszają, proponuję zrezygnować z flag bo biedni ludzie skupiają się tylko na nich. idę stąd bo nerwy tylko tracę.


avatar
Leeloo

07.04.2008 09:29

0

yaneq przeczytaj sobie ustawę a potem idź właśnie się wymoądrzać gdzie indziej


avatar
yaneq

07.04.2008 10:00

0

ustawę to ja znam, ale powiedz mi od kiedy nasze prawo obowiązuje w bahrajnie? nie wkraczajmy z naszym ustawodawstwem do innych krajów, takiej samowolki to nie ma i nie będzie. porównaj wszystkie trzy flagi, fakt jak wisiały i będzie wszystko jasne. wszystkie flagi nie mogły źle wisieć. kończmy już ten bezsensowny wątek bo i tak nie dojdziemy do konsensusu. generalnie jako absolwent prawa przypominam: polskie prawo i innych krajach nie obowiązuje.


avatar
yaneq

07.04.2008 10:01

0

"w innych krajach nie obowiązuje" sorry


avatar
malwinka_lu

07.04.2008 10:04

0

No nie da się ukryć, że Heidfeld startował z 6 a Robert z 1 i byli 4. i 3, więc chyba nic złego nie powiedział :). A obydwaj świetnie pojechali, gratulacje!


avatar
engel56

07.04.2008 11:05

0

...piękne dzięki Robercik, trzymaj tak dalej!


avatar
walerus

07.04.2008 11:12

0

mcl stanął w miejscu - regularne podium dla BMW w Europie to realność realna! liczę na wysokie miejsca w Barcelonie - well done Panowie z BMW!


avatar
dziarmol

07.04.2008 12:09

0

2008-04-07 10:00:03 yaneq -Są konwencje międzynarodowe których wszystkie kraje muszą przestrzegac(co do flag również)to jedno a drugie to ja mam w nosie czy ktoś się pomylił czy dobrze powiesił ważne że tam była i cały świat wie że to była Polska flaga a nie Indonezji czy Monaco więc nie ma o co kruszyc kopii dla mnie ona była Polska i koniec(i Kubica też Polski)poz.a będą jaja z hymnem jak Kubuś w końcu wygra i ciekawe który hymn zagrają pierwszy? HEHE poz


avatar
iwelkinio

07.04.2008 12:52

0

"Kończąc wyścig za moim kolegą z teamu, który startował z pole position, podczas gdy ja z szóstego miejsca" wszystko w temacie


avatar
Leeloo

07.04.2008 17:03

0

yaneq szacunek za skończenie prawa (niestety mi się nie udało), jak najbardziej masz rację że polskie prawo nie obowiązuje poza granicami kraju to jednak w dobrym guście byłaby znajomość reguł jak powiesić daną flagę (nie tylko polską) KONIEC


avatar
cezarnation

07.04.2008 18:56

0

Odkąd pamiętam w F1 wieszano flagi państw pionowo i nigdy nie było z tym problemów. Dopiero teraz grupa polaczków postanowiła zrobić z tego problem. Liczę, że Kubica w tym roku nie stanie już na podium to nie będzie problemów.


avatar
piotrek74

07.04.2008 19:37

0

2008-04-07 18:56:03 cezarnation>>> z pierwszą częścią zgadzam się


avatar
jareks88

08.04.2008 10:40

0

do "Dopiero teraz grupa polaczków postanowiła zrobić z tego problem." chdzi o flagę. Tutaj trochę przesadziłeś. Skoro dla ciebie flaga to nic to niestety Ty jesteś tym POLACZKIEM. Orzełek do góry nogami to też pewnie dla ciebie drobny problem albo żaden. Mnie wychowano inaczej !!!!! przykro słuchać takich rzeczy. (Grupa polaczków) :-(


avatar
Jacu

08.04.2008 12:25

0

Jareks88 wszyscy z ta flaga poglupieliscie !! prawda jest taka ze wynika to glownie z niekompetencji tych co najglosniej szczekaja - bo flagi sa odwracane zgodnie z ruchem wskazowek zegara o 90 stopni !! zatem wszystko bylo ok. - Zwroccie jak wisza inne flagi a pozniej sie buntujcie !!


avatar
Bartiou

09.04.2008 15:26

0

no niestety to tylko do następnego wyścigu :(


avatar
krzych_29

10.04.2008 15:13

0

Jeżeli są błędy z ukierunkowaniem flagi to tylko świadczy o organizatorach. I tyle. A Polacy z wyborach pokazali mizernotę i wiarę w cuda - to co wymagać od cudzoziemców.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu