WIADOMOŚCI

Red Bull i Aston Martin eksperymentowali z ciśnieniami opon w Baku?
Red Bull i Aston Martin eksperymentowali z ciśnieniami opon w Baku?
Według ostatnich doniesień włoskich mediów, ekipy Astona Martina i Red Bulla nie przestrzegały wytycznych Pirelli związanych z ciśnieniem w oponach podczas weekendu w Azerbejdżanie. Choć nie ma oficjalnego potwierdzenia, co tak naprawdę przyczyniło się do awarii ogumienia w bolidach Lance'a Strolla oraz Maxa Verstappena, to jednak niewykluczone, że to działanie mogło przyczynić się do wypadków obu kierowców.
baner_rbr_v3.jpg

Po GP Azerbejdżanu pojawiło się mnóstwo kontrowersji związanych z ogumieniem Pirelli. Eksplozje opon włoskiego producenta poskutkowały tym, że Lance'a Stroll oraz Max Verstappen zaliczyli potężny dzwon na prostej startowej, który zakończył ich niedzielną rywalizację.

W przypadku obu zawodników zawiodła lewa tylna opona, która na torze w Baku nie jest narażona na zbyt duże przeciążenia. Fakt ten sugeruje, iż rzeczywiście do awarii tego ogumienia mogły przyczynić się porozrzucane odłamki części.

Dodatkowo, od razu po wyścigu media obiegła informacja o tym, że ok. 6-7 cm rozcięcie w lewej tylnej oponie pojawiło się również w samochodzie Lewisa Hamiltona. Inżynierowie Pirelli to uszkodzenie odnaleźli w trakcie przerwy spowodowanej czerwoną flagą. W programie "Weekend Debrief" szef działu F1 włoskiego koncernu, Mario Isola wyjawił, że podobne obrażenie zauważono także w komplecie zdjętym z bolidu Sebastiana Vettela.

Informacje te jednoznacznie wskazują na to, że rzeczywiście do awarii ogumienia mogły przyczynić się porozrzucane odłamki. Natomiast dokładną przyczynę poznamy dopiero po analizie Pirelli, która odbywa się obecnie w ich fabryce w Mediolanie.

Jednakże nowe doniesienia w tej sprawie wyjawiło La Gazetta dello Sport. Włoska gazeta, powołując się na swoje źródła, poinformowała, że Aston Martin i Red Bull nie przestrzegali wytycznych Pirelli dotyczących ciśnienia w ogumieniu.

Włoski producent po piątkowych treningach na obiekcie w Baku podniósł ciśnienie w tylnych oponach z 19 Psi (1,31 bara) do 20 Psi (1,38 bara). Wszystko z powodu obaw związanych z degradacją ogumienia.

Zdaniem La Gazetta dello Sport, ekipy mogły obniżyć ciśnienie w trakcie wyścigu, gdyż chciały zyskać dodatkową przyczepność. Jednak takie rozwiązanie jest bardziej podatne na różne uszkodzenia mechaniczne.

Obecnie Pirelli nie jest w stanie dokładnie monitorować ciśnienia opon podczas oficjalnych sesji i musi wierzyć danym z telemetrii wszystkich zespołów. Dopiero od sezonu 2022 włoski producent zamierza zmienić swoje metody obserwacji.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
B_O_N_K

12.06.2021 14:34

0

Takie doniesienia włoskiej gazety, stawiające włoskiego producenta opon w korzystnym świetle są dziwnym zbiegiem okoliczności :)


avatar
Jakusa

12.06.2021 15:09

0

@1 Dokładnie jak mówisz, nie ma potwierdzonych danych, ale Ci już bronią swoich gównianych gum.


avatar
ahaed

12.06.2021 19:21

0

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Czemu jeden dostawca? Ile zapłacili? Dla mnie to bzdura. Tankowania nie ma, opony są jakie są. Dobra, o ile tankowanie rozumiem. To komu przeszkadzało 2-3 dostawców opon? A już wiem komu...Pirelli ...bo wtedy by wyszło, że robią gówniane opony.


avatar
fpawel19669

13.06.2021 10:51

0

@3 Jeden dostawca to równe szanse dla wszystkich ekip. Nie chcę bronić Pirelli, ale robią takie opony jakich wymaga FIA.


avatar
Patryq21

13.06.2021 11:47

0

@3 Przecież to F1 chciała aby jeden producent produkował opony pod ich wytyczne, a jednym z wymogów było to by szybciej się zużywały aby urozmaicić wyścigi.


avatar
Schumi83

13.06.2021 16:24

0

A gdzie mój komentarz ??? Co to już i tutaj kontrola kto i gdzie co pisze???


avatar
Raptor202

16.06.2021 11:09

0

@4 Powinna być rywalizacja między dostawcami. Równie dobrze można wprowadzić jeden silnik dla wszystkich zespołów, wtedy też będą równe szanse.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu