Wczorajszy incydent podczas kwalifikacji Formuły 2 dobitnie pokazał jakie niebezpieczeństwo może czyhać na kierowców Formuły 1 podczas ich czasówki. Valtteri Bottas, Carlos Sainz oraz Max Verstappen wyrazili swoje zaniepokojenie.
Zatłoczenie na tak krótkim, 3,5 kilometrowym torze doprowadziło w piątek do zderzenia między przyszłym kierowcą Haasa, Mickiem Schumacherem, a Royem Nissanym, który w tym roku odbył trzy treningi z Williamsem.
Disaster for @FIA_F2 championship leader (and 2021 @HaasF1Team driver) @SchumacherMick as he tangled with @RoyNissany during qualifying.
— RaceFans (@racefansdotnet) December 4, 2020
He starts 18th, title rivals @yukitsunoda07 1st, @nikita_mazepin 2nd, @ShwartzmanRob 4th and @callum_ilott 9th.pic.twitter.com/V5EjAqSwGK#F2
Incydent w juniorskiej serii dobitnie więc pokazał z jakimi emocjami możemy się dziś liczyć podczas zmagań F1. W Q3 każdy zawodnik będzie chciał wypracować sobie odpowiednią pozycję na torze, by zostać podciągniętym w cieniu aerodynamicznym, zaś w Q1 po prostu może się zrobić tłoczno, gdy w jednym momencie cała dwudziestka postanowi wykonać swoją próbę.
"Myślę, że absolutnie istotne będzie przejechanie czystego okrążenia. F2 dała nam chyba dobry przykład jaki bałagan może panować pod koniec kwalifikacji. Musimy zwrócić uwagę na różnicę między samochodami", stwierdził 11. podczas drugiego treningu Valtteri Bottas.
Zdanie Fina podzielił także Carlos Sainz, według którego trzeba znaleźć jakieś konkretne rozwiązanie.
"Porozmawiamy o tym na odprawie. Musimy znaleźć sposób na to, by nie zrobiło się nagle niebezpiecznie. W tym momencie to wszystko jest na granicy niebezpieczeństwa."
"Jest trudno. To znaczy wszyscy staramy się być rozsądni i bezpieczni jak tylko się da, ale ten tor stawia pewne wyzwania pod względem radzenia sobie z tłokiem. Myślę, że istnieją pewne propozycje ze strony zespołów i kierowców, żeby nieco ułatwić pokonanie szykany w środkowym sektorze."
Do wyżej cytowanej dwójki dołączył także Max Verstappen: "Szczerze mówiąc nie jest to najbardziej ekscytujący tor", stwierdził kierowca Red Bulla. "Co więcej, dlatego że jest tak krótki, radio pełne jest komunikatów w stylu «Uważaj, tu jest tłoczno», a to naprawdę nie jest coś pożądanego."
05.12.2020 10:22
0
Q1 trwa aż 18 minut, okrążenie mniej więcej 54 sekundy, nie muszą wyjeżdżać wszyscy w tym samym czasie, a później 10 minut siedzieć w garażu.
05.12.2020 10:57
0
Usunięty
05.12.2020 10:58
0
@1 To, że trwa 18 minut to nie znaczy, że jest dużo czasu. Biorąc pod uwagę, że jazdy chce uzyskać jak najlepszy czas, a tir z każdą minutą jest bardziej nagumowany co zwiększa przyczepność a zarazem warunki na torze. Do tego z reguły oddają dwa przejazdy szybkie plus okrążenia wyjazdowe i zjazdowe. Wyobraź sobie ten natłok. Około 3.5 km tor. Jeśli by ustawili się w równej odległości od siebie na całym torze to byli by od siebie około 175 metrów. Co przy prędkości 300km/h daje odległość czasową na poziomie 2 sekund. Wiąże się za tym strata docisku przez brudne powietrze na szykanie. Zmiennych są setki, to nie takie proste "przecież jest 18 minut"
05.12.2020 11:10
0
@2. ekwador15 Ktoś tu chciał na siłę napisać o wczorajszym zdarzeniu w F2. Wyświetlenia muszą się zgadzać.
05.12.2020 12:50
0
Tytuł to ewidentny clickbait. To raz, a po drugie jest to znaczący problem. Uważam, że na ten jeden weekend można by było przywrócić system kwalifikacyjny z lat 2003-2005. Jedno okrążenie i jedziesz. Liczy się tylko ty i Twoja presja na stres. Tylko że obawiam się, że oba Mercedesy nie startowałyby z początku stawki.
05.12.2020 13:25
0
jak ktos nie umie prowadzic bolidu to nie powinien siadac za kierownica. przyklad : RG na prostej potrafi tak uderzyc w bande zeby zapalic palowo, Cale szczescie dla niego konczy juz swoje wystepy w F1. Jeszcze jeden lub dwa sezony i by sie zabil.
05.12.2020 13:54
0
@6 Przykład z d...py. Jeśli wszyscy będą jechali w równych odstępach, będzie każdego dzielić 2,7 s. To baaardzo mało w tych realiach! Pachnie poważnymi problemami.
05.12.2020 14:11
0
Usunięty
05.12.2020 16:38
0
Szwarcman maja w F2 sobie poradził to co dopiero stare wygi z F1! Pewnie FIT, RUS oraz ALB się rozwalą, ale ktoś musi przecież odpaść w Q1.
05.12.2020 18:21
0
@9 coś nie miałeś racji :D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się