Jak donoszą najświeższe informacje z toru w Szanghaju, stewardzi wszczęli dochodzenie w sprawie wygranej Lewisa Hamiltona w GP Japonii. Po wyścigu na jazdę lidera Mistrzostw Świata skarżyli się Sebastian Vettel oraz Mark Webber, pomiędzy którymi doszło do kolizji w trakcie jazdy za samochodem bezpieczeństwa.
„Nowe dowody wyszły na jaw i stewardzi przyglądają się im” poinformował rzecznik prasowy Międzynarodowej Federacji Samochodowej, FIA.Przypomnijmy, że Mark Webber i Sebastian Vettel podczas chaotycznego wyścigu o GP Japonii jechali na drugiej i trzeciej pozycji za samochodem bezpieczeństwa, który na tor wyjechał po wypadku Fernando Alonso.
Początkowo Mark Webber był wściekły na Vettela, którego nazwał „dzieciakiem”, lecz po przybyciu na tor w Chinach publicznie skrytykował także jazdę Hamiltona za samochodem bezpieczeństwa.
Zarówno zdaniem doświadczonego Webbera, jak i debiutanta Vettela, Hamilton jechał nieprzewidywalnie i nierówno. Po wygranej w Japonii Lewis Hamilton praktycznie zapewnił sobie tytuł mistrzowski, zwiększając przewagę w klasyfikacji kierowców do 12 punktów nad drugim Fernando Alonso.
Według nieoficjalnych informacji stewardom został dostarczony film nagrany przez jednego z fanów znajdujących się na trybunach, a który został umieszczony w portalu youtube.com. Film można zobaczyć już tylko pod adresem: GP Japonii - kolizja Webber i Vettela.
04.10.2007 17:03
0
Wg przepisów FIA nie można jechać za SC bliżej niż na dlugość pięciu samochodów (the race leader must keep within 5 car lengths of it). Kto jedzie bliżej lamie ten przepis. Hamilton prawie wyprzedzil SC więc wina nie podlega watpliwości ale kary bym się nie spodziwal.
04.10.2007 17:05
0
klera : "Alonso powinien zostać mistrzem, bo jemu zwycięstwo się należy" za co ? za jazede kradzionym samochodem? Bez przesady.
04.10.2007 17:13
0
klera oświeć mnie. W którym momencie w ostatnim gp sędziowie pomogli wygrać Hamiltonowi? Jakie znaczenie miał dla Lewisa przejazd Kubicy przez pit lane? Czy ten fakt zaważył na losach jego wyścigu? Kolejne puste słowa nie mające odzwierciedlenia w rzeczywistości.
04.10.2007 17:13
0
Przecież dochodzenie w tej sprawie, która dotyczy Hamiltona rozpoczęło sie od razu w niedzielę po wyścigu (inne portale pisały na ten temat).
04.10.2007 17:46
0
hamiltonowi i tak się upiecze bo wszyscy sędziowie już dawno zadecydowali że zostanie mistrzem świata więc poco to dochodzenie ?a jeżeli zapadnie już jakichś wyrok to pewnie obciążą nim Vetela albo Webbera bo ten ich hamiltonek jest nietykalny
04.10.2007 18:19
0
po części to jego wina ale i tak mu nic nie zrobią
04.10.2007 18:22
0
JTJT tego akurat nie wiedzialem, ten przepis swiadczy przeciw Hamiltonowi. Jednak ne zmienia to faktu, ze Webber zrobil w moim przekonaniu glupote dajac po hantlach. Praktycznie Vettel nie bardzo mial co zrobic.
04.10.2007 18:52
0
nie ma szans- hamilton nie zostanie ukarany. Prędzej kierowca safety caru zostanie wyrypany z roboty niż jakiś punkt straci Lewis. To nie fair że FIA tak mocno za nim obstaje
04.10.2007 18:59
0
prędzej Sutil wygra w Szanghaju niż Hamiltonowi cokolwiek zrobią
04.10.2007 19:07
0
Na tym filmiku widać, że HAM coś zaczyna świrować bo chyba chciał wyprzedzić Sefty Cara. Coś się mu porąbało już dobrze, ze szczęcia chyba że może wygrać mistrzostwo.
04.10.2007 19:07
0
danran90 akurat Bernd Maylander nie ma sie o co martwic:))
04.10.2007 19:20
0
Jak mu przeszkodzą w wygraniu GP Chin to mi prędzej... nie wiem co mi prędzej ale na pewno nie później.
04.10.2007 19:52
0
Wydaję mi się że kara dla Vettel jest słuszna, mimo wszystko nie powinien jechać tak blisko Webber, a jeśli już to swoją uwagę powinien skupić właśnie na nim. Ale faktem jest że Hamilton też odwalał jakieś dziwne manewry jadąc za SC, jeszcze kiedy ALO był w wyścigu. Moim zdaniem HAM również przyczynił się do zaistniałej sytuacji i powinien dostać karę dla przykładu, za powodowanie zagrożenia kiedy SC jest na torze, szczególnie w takich warunkach. Ale panowie, bez przesady, na pewno nie odebraniem punktów za to GP. Jak na moje oko, to WEB nie hamował jakoś ostro. PS Nie rozumiem po kiego FOM usuwa filmy z toutube.
04.10.2007 20:18
0
NA takiego buraka jakim jest przyjdzie kiedysi kreska i oby się to stało jak najszybciej { pierwszy zakret w Chinach i Hamilton loduje na barjże i dalej nie jedzie ale było by wesoło .]
04.10.2007 21:07
0
obejrzalem ten filmik i w sumie wina Hamiltona jest tak ze nagle zwolnil a Webber nie chcial go wyprzedzic bo pzreciez to jest zakazane jadac ze sc i mocno hamowal a Vettel sie lekko zagapil i w niego wjechal... dla mnie Ham to jedzi tak jak by mial 18 lat dostal wlasnie prawko i gotuje sie , co on sc chcial sie scigac
04.10.2007 21:16
0
Hamilton jest jakimś szaleńcem. Najpierw prawie wyprzedza Safety Car potem mocno hamuje. O ile pamiętam przepisy podczas jazdy za SC nie wolno wyprzedzać a Vettel nie chciał wyprzedzić Hamiltona. Na filmie widać, że Vettel i Webber wręcz go wyprzedzili. Jeżeli Kubicy dali karę drive thru... to jego powinni zdyskwalifikować.
04.10.2007 21:18
0
JTJT: Alonso może i teraz jeździł kradzionym bolidem, ale w poprzednich sezonach był mistrzem w legalnych bolidach, więc to chyba o czymś świadczy... reprezentuje sobą jakiś poziom... a hamiltonowi pomagają na każdym kroku... on początku sezonu jego mistrzostwo było zaplanowane.... przykład??? GP Europy chociażby- poza tor wypadło kilku kierowców na tym samym zakręcie a tylko lewis "swieta krowa" hamilton powrócił do wyścigu... ciekawe dlaczego dla innych wyścig się zakończył a dla niego nie...? i jeszcze pozwolili mu odrobić stracone okrązenie... dla mnie to kpina, F1 z wyścigu na wyścig staje się coraz bardziej ustawiane pod dyktando dona hamiltona... to tyle...
04.10.2007 22:00
0
wlasnie! klera dobrze pisze, przecież w ostatnim GP robert kubica został ukarany przejazdem przez pitlane za to że prubował wyprzedzic Lewisa ale to nie chodzi o roberta tylko o Hamiltona, od poczatku sezonu jest to wszystko nie fair, a sam Lewis jezdzi nieczysto ale kiedys mu sie noga powinie, czekam na to. Pozdro, narka
04.10.2007 22:07
0
czysta wina Hamila - ten synek nie umie jeździć - myśli że jest sam na torze i robi co che - mistrz świata - porażka....
04.10.2007 23:32
0
zgadzam się z klera. W f1 jak w polskim rządzie - i tego będe się trzymać dopóki nie zmienia nastawienia do Hamiltona. Oni go traktują jak jakiegoś wielokrotnego Mistrza Świata, któremu należy wszystko wybaczać, darować i rozpieszczać na każdym kroku! To jakieś chore! Nienormalne. Niech że oni wreszcie przejrzą na oczy i pukną się w te głupie łby za to, co robią. Każą innych kierowców, ale nie Lewisa. A co on jakiś bóg?! Dostał świetny wóz i myśli, że jest WIELKI. :/ Pajac jeden...
04.10.2007 23:37
0
lania01 ma racje od poczatku sezonu jest to wszystko nie fair obaj ALO i HAM powinni być bez punktów bo jadą kradzionymi bolidami... i ewentualny tytul mistrza Hamiltona zawsze będzie komentowany: "a to wtedy gdy jeździl podrobionym ferrari"
05.10.2007 02:44
0
komus tu sie pomylilo jakie zarzuty byly stawiane przeciwko mclarenom a napewno nie bylo to zastosowanie technologii stosowanej w ferrari a co hamilltona to jezeli mieli by mu odebrac wygrana to ruwnie dobrze mogli by odebrac wszystkie tytuly Schumacherowi(taki przyklad) ale jezeli ktos interesuje sie f1 od poczatku kariery kubicy w tym sporcie (czyli nie za dlugo)to mysle ze nie powinien sie wypowiadac.nawet najwieksi mistrzowie potrafili sie w takiej sytuacji zachowac wiele bardziej wulgarnie i nikt tego nie komentowal.przeklenstwem hamiltona jest kolor skory ktory wielu jeszcze jak widac nie przypadl do gustu.ale to juz ich problem.mlody chlopak bedzie mistrzem f1 a jego tytul zdobyty zostal w wielkim stylu.
05.10.2007 07:24
0
Film właśnie oglądałem. Po 3 pierwszych powtórkach myślałem, że można to potraktować jako normalne zachowanie (grzanie opon i hamulców). Kolejne powtórki i zaczynam zauważać przebiegłość HAMiltona. W jego przekonaniu i zresztą słusznym manewr wyglądający na „poprawny i dozwolony” na 95% wywoła kolizję za nim. Podejrzewam, że się rozczarował kraksą tylko 2 samochodów. Dwa ciasne zakręty słaba widoczność misternie uknuty plan i kurcze TYLKO 2. Pojechał tak szeroko aby nie oberwać od kogoś gdy wyleci po stłuczce. Zahamował, jechał bardzo wolno, a po zewnętrznej by mieć gdzie uciekać jak stworzy się dla niego zagrożenie. Kary nie będzie, do złote dziecko F1 musi być Mistrzem!! Święta krowa na czele. ROBERT jesteś klasa. Gratulacje za wspaniały wyścig w Japonii. Nie o miejsce mi chodzi, ale o styl i zaciętość. GO ROBERT. Jeszcze będą SUKCESY. Pozdrawiam Wszystkich.
05.10.2007 10:01
0
azrel- wyłożyłeś to iście "łopatologicznie" ale trudno się z Tobą nie zgodzić, choć że to był z góry uknuty perfidny plan to aż trudno uwierzyć .
05.10.2007 10:17
0
nie udupią lalusia Hamiltona...skoro były okazje żeby to wcześniej zrobić i nic sie nie działo to dlaczego teraz? Skoro "księciuniu" już jest prawie mistrzem:( To Raikonen powinien nim być. Amen
05.10.2007 10:22
0
wojtekf1-1984 Po pierwsze t tytuł jeszcze nie został zdobyty, a po drugie znawco f1 udowodnij jego wielki styl. No 780 stron dokumentacji Ferrari to nic dane na temat balansu itp. Nie wierze w to że z tego nie skorzystali. Wszystkie zespoły które jeździły w zeszłym roku na michelinach miały problemy oprócz "czystego" Maka. Więc nie pisz bzdur. Jeżęli chodzi o Hamiltona to złąmał przepisy i tyle, powinien zostać ukarany za to Chinach i zdyskwalifikowany na Fuji. Lecz w F1 są równi i równiejsi i z tegfo pewnie nic nie będzie. Pozdro.
05.10.2007 10:35
0
"w wielkim stylu"-dawno się tak nie uśmiałem!!-Hamilton nie ma stylu a zachwycać się nim mżna było tylko na początku sezonu do momentu afery..zgadzam się z przedmówcą gościu nie pisz bzdur.Pozdrawiam.
05.10.2007 14:20
0
Ham zlamal regulamin, co moglo byc- po czesci przyczyna wypadku, a Vettel byl za blisko Webbera, jadac na dodatek w tej samej linii co on, w takich warunkach to glupota. Jednak jesli Vettel dostal kare za spowodowanie wypadku, to Ham powinien dostac chociaz za zlamanie regulaminu, nie mowiac juz o tym ze moglo to byc bezposrednia przyczyna kolizji.
05.10.2007 14:30
0
wojtekf1- nie uogolniaj wszystkich komentarzy, tlumaczac je rasizmem. To byl ewidentny blad Hamiltona, jesli wiec nie dostanie za to kary to wtedy dopiero moga pojawic sie rasistowskie komentarze.
05.10.2007 15:04
0
No i rozeszło się po kościach :( Na oficjalnej stronie F1 jest pojawiła się informacja, że stewardzi postanowili nie nakładać kary na HAM.
05.10.2007 15:04
0
Ja powiem tyle , to jest smiech. Hamilton nastepny pupil FIA.
05.10.2007 15:24
0
i zastanawiają się czy nie zamienić kary vettelovi na upomnienie . już coś śmierdzi
05.10.2007 15:50
0
K......a !! mać na tego chłystka nie ma mocnych? co on misi jeszcze zrobić żeby mu wreszcie ktoś d.... skopał?!
05.10.2007 17:43
0
BOSKI HAMiltom znów góra. Amen!!! K....a m...ć. Oby banda była dla ciebie łaskawa w Chinach. I obym był PROROKIEM. Zawsze kiepsko Cię obstawiam w typowaniu i zawsze na tym traciłem, ale tym razem to WOO-DOO zrobi swoje i oby los był sprawiedliwy. AMEN!!
05.10.2007 18:27
0
cayman ja też ta chcę . No ale jak zawsze haniltonik niewinny . cofnąć go i to już
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się