DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
16.11.2021 21:33
0
Jak dla mnie sprawa jest oczywista, Ham był pierwszy w zakręcie a Ver opóźnił hamowanie, więc wydawało się że wchodzi w zakręt pierwszy. Jest to nie prawda, ponieważ gdyby nie było obok Ham to przy tak dużej prędkości (za szybko jak na ten zakręt) nie zmieścił by się w torze (co właśnie zrobił) lub zrobił by spina jeśli chciał by się zmieścić w torze. W ten sposób można za każdym razem opóźniać hamowanie co przy innych zawodnikach będzie się zazwyczaj kończyło kraksą i nigdy nie dojdzie do żadnego wyprzedania w takich sytuacjach. Tylko refleks Ham pozwolił na uniknięcie kraksy. Nie przepadam za Ham ale w według mnie w tym przypadku kara się należy dla Ver. Co zrobią sędziowie nie wiem. Ale jeśli już zdecydują się na karę to powinni doliczyć do czasu Ver 5 sekund.
Przejdź do wpisu Mercedes oficjalnie chce ponownego rozpatrzenia incydentu Verstappena
18.02.2011 13:46
0
Nick jest OK, Zresztą nie wiadomo kiedy Robert wróci do ścigania i czy w ogóle wróci. Normalny śmiertelnik po takim wypadku miałby od razu zrobioną amputację całego ramienia. Roberta poskładali ale nikt nie wie czy to coś dało. Trzymam za niego kciuki ale proszę Was żebyście mieli trochę realizmu w sprawie powrotu do ścigania Roberta bo będzie dobrze jeśli będzie miał choć trochę sprawną rękę. No ale medycyna zna wiele cudownych przypadków i mam nadzieję, że tak będzie też w przypadku Roberta.
Przejdź do wpisu Renault: Heidfeld zastąpi Kubicę
13.02.2011 20:00
0
Chyba nie zdajecie sobie sprawy jak bardzo poważne są problemy Kubicy. Minął tydzień on jeszcze nawet nie jest cały poskładany. Życzę mu szybkiego powrotu z całego serca ale obawiam się że jeśli mu się to nawet uda to nigdy może już nie odzyskać swojej szybkości. Póki co to HEI będzie walczył o czołowe lokaty i PET dowoził jakieś tam punkty dla teamu. Jeśli KUB wróci do ścigania to w przypadku gdy HEI będzie miał szanse na dobry wynik końcowy w całym cyklu GP raczej zastąpi PET. Oczywiście pod warunkiem, że wróci i że będzie szybki. Ale życie pokaże.
Przejdź do wpisu Senna raczej nie zastąpi Kubicy
11.11.2010 13:16
0
Ja, też uważam że wielkim błędem Renault było zostawienie Kubicy za Hulten.. gdyż przy podobnych osiągach bolidów wyprzedzić można jedynie gdy zawodnik jadący przed tobą popełni błąd. A tak naprawdę zdarza się to bardzo rzadko. Więc powinni postawić wszystko na jedną kartę, albo powinien zjechać wcześniej albo później. Było widać że jest blokowany przez Hul więc wykręcił by na pewno z jedno okrążenie szybciej około 0,5 sekundy więc przy dobraj zmianie opon była duża szansa na wyprzedzenie HUL. Dodatkowo jadąc za HUL przez cały wyścig stracił pozycję na rzecz Rosberga i Schumachera i Butona więc taktyka Renault najgorsza z możliwych. Zresztą cała druga połowa sezonu to pokaz braku kompetencji strategicznej podczas wyścigów. Gdybym był właścicielem teamu to na pewno bym zmienił ludzi odpowiedzialnych za strategię. Przykładem błyskotliwej strategii jest np Button który często startował za Kubicą a dzięki trafnym decyzją zazwyczaj kończył wyścigi przed Kubicą. LOL
Przejdź do wpisu Vettel zwycięża, Red Bull mistrzem
24.10.2010 12:14
0
Jakie wyprzedzanie? Przecież kierowcy przed nim wypadali na zakrętach i tylko dlatego kubek jest 5 na mecie. Ma wielkiego farta że zarobił dzisiaj aż tyle punktów.
Przejdź do wpisu Alonso nowym liderem mistrzostw
24.10.2010 11:54
0
Brawo dla Roberta że nie popełnił żadnego błędu. Ale jeszcze jeden taki wyścig i zacznę go uważać za kierowcę tylko poprawnie jeżdżącego bo na pewno nie za wybitnego. Mam nadzieję, że to był problem tylko z samochodem ale trzeba zwrócić uwagę na fakt że dopóki się nie rozbił Vitalij kręcił podobne czasy do Kubicy. Może wreszcie trzeba jasno powiedzieć że Kubica nie jest najlepszym kierowcą w stawce w tym roku i mam nadzieję że się to zmieni w przyszłym sezonie.
Przejdź do wpisu Alonso nowym liderem mistrzostw
11.10.2010 08:56
0
Panowie, jak dla mnie dywagacje na temat czy Robert mógł dojechać do PT są bez sensu. Żaden z nas nigdy nie jeździł samochodem F1 a na pewno już tylko 3 kołami, więc nie ma sensu dywagować czy Robert zrobił dobrze czy nie. I tak był bardzo opanowany jak wychodził z samochodu bo nawet jak miał problemy z rozłączeniem kabelków i rurek to na spokojnie chwilę przy tym popracował. Podjął taką decyzję i należy to uszanować.
Przejdź do wpisu Kubica: wykonaliśmy dobry start
07.10.2010 10:00
0
Dlatego on jest szefem a nie kam39, gdyż jeszcze nigdy nie słyszałem aby w F1 ktoś powiedział że białe jest białe a czarne jest czarne. Nawet jak mają podjęte decyzję w sprawie obsady na sezon 2011 to i tak nie powiedzą tego wcześniej i tylko zawsze się robi burzę medialną. To jest część tego sportu a raczej marketingu F1 aby było w mediach jak najwięcej szumu o F1. Przecież jak w połowie sezonu powiedzą że Witek jest do dupy to co będą pisać media przez drugą połowę?
Przejdź do wpisu Renault odpiera zarzuty Raikkonena
12.09.2010 16:16
0
Hm, słaby pit stop słaba strategia, asekurancka jazda Roberta, słowem skopany wyścig Renault. Po za rewelacyjnym startem zespół nie pokazał nic ciekawego. Zgadzam się z postem w którym jest mowa o braku poloty Kubicy.
Przejdź do wpisu Ferrari triumfuje przed własną publicznością
25.07.2010 23:21
0
Co do Pana z postu nr 12 to za bardzo nie rozumiem Twojej agresji i obrażania mnie. Nie będę się wdawał w dyskusje z osobą która nie ma za grosz szacunku do wypowiedzi innych osób a wracając do Live Timing to szkoda że nie zobaczyłeś że De la Rosa odjechał z łatwością Robertowi na kilka sekund jak tylko Hultenberg zjechał na wymianę opon. No ale przecież mistrz Live Timmingu wie wszystko lepiej. Nie ma żadnej mowy o przegrzewaniu samochodu gdy się jedzie 3 sekundy za innym. Co do straty Rosberga to zgadzam się w 100% że była spowodowana tylko i wyłącznie koniecznością ustepowania innym przy dublowaniu. Ja bez live timmingu nie ogladam w ogóle wyścigów bo nie ma sensu.
Przejdź do wpisu Boullier: Robert wyciągnął wszystko z bolidu
25.07.2010 17:38
0
Dokładanie tak, i żadne poprawki nie nadrobią już tej straty do najlepszych bolidów. Trzeba niestety bolid zbudować od nowa, więc proponuje się nastawić na sezon 2011 jeśli chodzi o zwycięstwa Roberta, oby tak było bo też nie ma gwarancji że tak będzie. Jedyne co nam zostało w tym sezonie to wyścigi na torach gdzie bardziej liczy się dobra przyczepność mechaniczna niż aerodynamiczna więc: Węgry, Singapur. Tam Robert może być trochę wyżej, może nawet podium.
Przejdź do wpisu Kubica: Nie mogłem walczyć o więcej, niż siódme miejsce
25.07.2010 17:29
0
Jeśli porównanie czasy najszybszych okrążeń w wyścigu to zobaczycie że Mercedes był dużo szybszy od Renault. Siódma pozycja Roberta jest raczej wynikiem kwalifikacji które nie poszły dobrze Mercedesowi niż tempa Renault w wyścigu, gdyż w przypadku gdy goniący samochód jest szybszy około 0,5 sekundy na okrążeniu to o wyprzedzaniu nie ma raczej mowy jeśli kierowca uciekający nie popełni żadnego błędu a Robert raczej ich nie robi. Tak naprawdę to przez większość wyścigu Robert spowalniał raczej Mercedesy i nie był od nich szybszy.
Przejdź do wpisu Boullier: Robert wyciągnął wszystko z bolidu
26.09.2008 19:45
0
A może jest tak, Kubica chce odejść z BMW ale ze względu na kontrakt doktorek nie chce go puścić i dlatego Kubica zaczyna wsadzać kij w mrowisko żeby doktroek go wypuścił. Może ma już zaklepane miejsce w jakimś bogatym zespole (np Honda) bo za darmo to Kubica też już nie chce jeżdzić i wcale bym się nie zdziwił jeśli wybrał team ze względu na zarobki. Tak naprawdę to każdy zespół (poza Force India) ma szanse w przyszłym sezonie być na topie lub na szarym końcu, więc może pies pogrzebany jest w kasie. Wiem że zaraz dostane kilka zjebek za takie poglądy ale pamiętajcie,że Kubica to też tylko człowiek, zresztą nie raz o tym mówił że jest po prostu normalnym facetem.
Przejdź do wpisu Kubica ciągle obawia się o tempo BMW
09.06.2008 10:04
0
ssupras przez takich jak ty to pewnie wybuchały wszystkie wojny polsko niemieckie, Robert wyjechał za Nickiem a twoja teoria spiskowa jest warta tyle co nic
Przejdź do wpisu Zarząd BMW Sauber po GP Kanady
26.05.2008 10:49
0
Panowie, Hiedfeld nawet gdyby chciał to nie mógł nic zrobić bo na Monako, mają specjalnie inaczej zestrojony układ kierwoniczy żeby można było właśnie przejechać ten zakręt i niemiec miał na maksa już skręconą kierownicę w przeciwnym razie musiałby wyjechać po za tor jakby odpuścił. Zresztrą w F1 obowiązuje zasada, że pierszeństwo ma kierowca który jest pierwszy w zakręcie a tutaj był zdecydowanie pierwszy. Wina w 100% po stronie Alonso
Przejdź do wpisu Sutil ostrzeżony przez sędziów
16.03.2008 18:25
0
A ja w przeciwieństwie do wszystkich mam odmienne zdanie na temat postawy Kubicy. Cały wyścig oglądałem korzystajać z tzw LIVE TIME. Było dokładnie widać że od 3 okrązenia Robert zaczął tracić prawie 1 sekundę na okrężeniu do Hamiltona. Dopiero przed samym pierwszym PIT STOPEM trochę przyśpieszył. I to była prawdzina przyczyna dlateczego po pierwszym PIT STOPIE wylądował tak daleko. Być może Robet nie potrafi jeżdzić równomiernie albo miał problemy z mocą silnika. Bardziej się skłaniam do tego że mu trochę szwankował bolid bo nie mógł osiągnąć dużych prędkości a przypomnję, że w Q3 miał największą prędkość na zakręcie nr 12. Po 1 PT miał zbyt cięzki samochód żeby wyprzedzić zawodników przed nim (większość jeszcze nie miała swoich PT). Osobiście uważam, że podjęte ryzko wcześniejszego PT3 było sensowne bo przy sefty carze stosunkowo mało traci się czasu na tzn szybko się dogania konkurencję gdy jedzie sefty car na szubie. Ponieważ miał problemy z mocą silnika nie mógł wyprzedzić teoretycznie słabszego francuza. Potem wszyscy wiemy jak się to skończyło z kitajcem. Osobiście uważam że kierownictwo BMW raczej chciało pomóc Kubicy niż zaszkodzić zmieniając mu taktykę. Ale czy ktoś wogóle zakładał że Kubica nie będzie mógł łyknąć "słabiaka francuzika"? Z LiVE Timingu wynikało że pod koniec Heidfield jechał 2 sekundy szybciej niż Kubica i nie było to spowodowane tylko i wyłącznie blokowaniem przez Francuza ale raczy problemami z samochodem. Więc nie ma żadnych teorii spiskowych tylko problem z samochodem lub kiepską jazdą Kubicy (to też jest człowiek i być może nie zawsze robi wszystko naj naj)
Przejdź do wpisu Kierowcy BMW po GP Australii
24.10.2007 09:08
0
Hm, wtstarczy dodać punktu jakie zdobyli kierowci w klasyfikacji kierowców i będziesz miał wynik jaki Mac by zdobył czyli chyba 218 punktów, czyli Ferari trochę gorzej. Ja natomiast chcę zwrócić uwagę że BMW mimo że oficjalnie jest na 2 miesjcu w klasyfikacji konstruktorów jakoś nie trąbi o tym za bardzo i zdaje sobie sprawę że jest dopiero 3 - i to jest godne uznania. Więc zostawiam wam opinię na temat wygranej Ferari w klasyfikacji konstruktorów do waszej oceny czy jest się za bardzo czym chwalić? Owszem zwycięstwo im się należało w 100% ale czy jest aż taki wielki splendor? Szczerze mówią wątpię.
Przejdź do wpisu Todt: Było dużo usterek ale jesteśmy szczęśliwi
24.10.2007 08:59
0
Jeśli mnie pamięć nie myli to Kubica też w F1 poturbował swojego mechanika przy wjeżdzie na PL, tylko nie pamiętam czy było to w tym sezonie czy w poprzednim
Przejdź do wpisu Nakajima przeprasza za wypadek
04.10.2007 19:07
0
Na tym filmiku widać, że HAM coś zaczyna świrować bo chyba chciał wyprzedzić Sefty Cara. Coś się mu porąbało już dobrze, ze szczęcia chyba że może wygrać mistrzostwo.
Przejdź do wpisu Dochodzenie w sprawie wygranej Hamiltona
01.10.2007 19:12
0
A czy ktoś może mi wyjaśnić jak się ma walka Masy z Kubicą na ostatnim kółku do przepisu, który mówi, że po wyprzedzeniu przeciwnika wyjeżdzając poza tor należy oddać pozycję na korzyść przeciwnika. A przecież Masa wyprzedział Kubka jadąć poza torem?
Przejdź do wpisu BMW chce zapomnieć występ na torze Fuji
14.09.2007 10:47
0
W zasadzie, może to tak wygląda że Ferari wygrało przy zielonym stoliku. Ale chcę zwrócić uwagę, że wszystkie zespoły np Renault mają bardzo duże problemy żeby się dostować do opon Bridgestone. Myślę, że każdy zespół traktuje tan sezon jako jeden wielki test po to, żeby przyszłoroczny bolid zaprojektować pod kontem opon Bridgeston. Natomiat jeśli Mac miał specyfikację Ferrrai ( a jeżdziło ono cały czas na Bridgstona) to mogli tak zaprojektować bolid , żeby można było w pełni wykorzystać charakterystykę nowych opon. I wcale nie musieli kopiować żadnych rozwiązań wystarcz że mieli tylko i wyłącznie dane na temat zachowania się opon. Dla mnie ten fakt posiadania danych innego bolidu jest równoznaczny z lepszymi osiągami Maka. To tak jakby na badania wydać 2 razy tyle co konkurencja i jeszcze ten czas skrócić o kilka lat. Wnisek jest oczywisty, przynajmniej dlam mnie. Szkoda tylko że kierowcy nie zostali pozbawieni punktów bo byłoby to logiczne ale skoro FIA zapewniła im nietykalnosć to trudno. Inaczej prawda nigdy by nie wyszła na jaw.
Przejdź do wpisu Ferrari zadowolone z kary dla McLarena
10.09.2007 10:39
0
Witam, od dawna czytam to forum ale dopiero dzisiaj postanowiłem czynnie się włączyć, więc tak. 1. Bardzo kibicuje Robertowi, choć oglądam F1 od momentu kiedy w Polsce nie było jeszcze tego w TV ale według mnie prawda jest tak, że Kubica jest bardzo dobrym kierowcą ale brakuje mu doświadczenia (Wybitnym był np Michael Schumacher) 2. To że Kubica ma możliwość jeżdzenia w BMW to jest jego dla niego jak dar od losu, bo wystarczy prześledzić innnych dobrych kierowców z F1, którzy nie jeżdzą w nej gdyż nie mają bagatych sponsorów. 3. Co do faworyzowania i wypowiedzi Doktorka to wielkim infaltyzmem jest twierdzenie że jak się mówi że ktoś pojechał perfekcyjnie o jednym kierowcy to brak takiej wypowiedzi o drugim świadczy o jego niedocenianiu. Jeżeli weźmiemy pod uwagę różne interpretacje co do tłumaczenia wypowiedzi to może się okazać że w oryginale mówią one całkowicie coś innego. Idityzmem jest mówie np Kubica - super, Nick - super, tak się poprostu nie udziela wypowiedzi 4. Jeśli chodzi o wyścig to moim zdaniem błąd na pit stopie należy przypisać i Kubicy i mechanikowi po połowie. Kubicę należy pochwalić za dwa manewry, obronę przed renówką i wyprzedzenie Wiliamsa. Natomiast zachwycanie się ze w pewnym momencie Kubica był najszybszy na torze (koncówka wyścigu) kiedy wszyscy z czołowki już oszczędzali silniki, jest wyrazem braku zrozumienia tego sportu i zaślepieniem Kubicą. Kubica nie miał żadnych szans zeby wyprzedzić Nicka w tym wyścigu. Gdyby nie było błędu w Pit stopie prawdopodobnie jechał by zanim tak jak za renówką. Dzisiejsza formuła ze względu na kilka bzdurnych przepisów zrobiła się mało widowiskowa, więc przyjdzie nam czekać pewnie do 2009 roku na zmainę przepsiów, żeby zobaczyć wreszczie częstsze manewry wyprzedzania na torze i miejmy nadzieje że w sród tych kierowców będzie Robert jeżdzący daj Boże w BMW a nie np w Spykerze.
Przejdź do wpisu BMW mimo problemów zadowolone z wyników GP Włoch