Firma Pirelli została oficjalnie poproszona przez FIA oraz Liberty Media o uproszczenie nazewnictwa opon przed sezonem 2019, tak aby nie wprowadzać zamieszania w głowach zwykłych fanów.
Planem jest utrzymanie obecnego zakresu mieszanek, ale pozbyć się nazw takich jak ultramiękka, czy supermiękka. Zamiast tego podczas każdego weekendu kierowcy korzystaliby tylko z opon miękkich, średnich oraz twardych. Faktyczne mieszanki zmieniałby się jednak tak jak obecnie w zależności od toru na jaki udaje się Formuła 1.Pomysł nie jest nowy i przez część obserwatorów był już postulowany przed sezonem, ale obecnie stanowi on oficjalną prośbę ze strony FIA i FOM, którą Pirelli dokładnie przeanalizuje.
"Otrzymaliśmy prośbę od FOM i FIA, aby opony nazywać po prostu twarda, średnia oraz miękka" mówił Mario Isola z Pirelli.
"Tylko trzy kolory, zawsze takie same tak jak nazwy opon na wszystkie wyścigi, ale oczywiście z różnymi mieszankami gdyż jasne jest, że na wyścigi w Silverstone i w Monako nie możemy przywieźć takich samych opon."
"Na drugim poziomie będziemy mieli mieszanki A, B, C, D, E, F lub jakkolwiek inaczej nazwane i będziemy informowali, że na dany wyścig twardą oponą jest mieszanka B, średnią jest D lub podobnie. Dla widzów będzie to prawdopodobnie bardziej zrozumiałe, a każdy będzie miał również możliwość zagłębienia się w szczegóły techniczne, które będziemy dalej udostępniali."
"Ta dyskusja stale się toczy, ale powiedzieliśmy, że przyjrzymy się tej zmianie."
24.05.2018 21:37
0
Bez przesady. Nazewnictwo opon jak na razie nie jest skomplikowane, zresztą każda mieszanka ma swoje oznaczenie kolorystyczne. Jednakże uważam, że tych mieszanek jest za dużo. Jestem ciekaw, czy w ogóle będą wykorzystane opony supertwarde podczas wyścigu. Do tej pory nie wykorzystywano dwóch najtwardszych mieszanek. Wiadomo, że głównie chodzi o to, aby opony dawały jak najlepsze tempo, ale skoro stworzono twardsze mieszanki to po to, żeby kiedyś ich użyć.
24.05.2018 21:43
0
Moim zdaniem pomysł jest dobry. Teraz to wszystko się miesza trochę, bo po prostu jest tych kolorków za dużo.
24.05.2018 21:57
0
W końcu. Najlepiej gdyby były kolory biały, żółty i czerwony.
24.05.2018 22:09
0
I może skończyć wreszcie z nazwą "posrednie" a komentatorzy polscy zaczęli by używać slowa "średnie". Bo postednie to chyba między średnimi a twrdymi, czy między średnimi a miękkimi? :-)
24.05.2018 22:26
0
"Na drugim poziomie będziemy mieli mieszanki A, B, C, D, E, F lub jakkolwiek inaczej nazwane i będziemy informowali, że na dany wyścig twardą oponą jest mieszanka B, średnią jest D lub podobnie. Dla widzów będzie to prawdopodobnie bardziej zrozumiałe, a każdy będzie miał również możliwość zagłębienia się w szczegóły techniczne, które będziemy dalej udostępniali." No nie sądzę, żeby akurat to było czytelniejsze dla fanów. To jeszcze bardziej zagmatwa nazewnictwo. Może zrobić inaczej, np. miękka i stopień twardości od 1 - 3, miękka -> miękka 1, super -> miękka 2 i hipermiękka -> miękka 3.
24.05.2018 22:39
0
@1 Pirelli mówiło przed sezonem, że najtwardszą mieszankę stworzyli asekuracyjnie, w razie, gdyby okazało się, że inne mieszanki degradują szybciej niż zakładali. Powiedzieli, że w przeciwnym razie nie planują używać opon supertwardych :)
24.05.2018 23:45
0
Jak mowilem - 3 mieszanki na wyscig: miekka, posrednia, twarda i tylko 3 kolory. A to ze w Monaco miekka bedzie hyper ultra super miekka, a na Monzie miekka bedzie srednia, to juz bylaby inna para kaloszy. Wazne, ze podczas weekendu uzywaloby sie ciagle tych samych 3 kolorow i 3 nazw.
25.05.2018 01:21
0
Nie lubię takiego traktowania ludzi jak idiotów, których przerosnąć ma zapamiętanie 7 prostych nazw ogumienia...
25.05.2018 02:41
0
Młode pokolenie ludzi z gimbazy może mieć problem z zapamiętaniem
25.05.2018 06:50
0
A w czasie wyścigu będzie: Hamilton zmienił opony twarde w specyfikacji C, czyli dawne twarde na opony miękkie w specyfikacji E, czyli dawne ultramiękkie, które są twardsze od pośrednich, o oznaczeniu E, czyli dawnych miękkich z poprzedniego wyścigu!
25.05.2018 07:49
0
A wystarczyłoby po prostu oznaczyć je skala twardości od 1-7, gdzie 1 by była najbardziej miękka. Patrzysz i od razu wiesz ze 5 to twardsze niz 4, ale miększe od 6. Po problemie.
25.05.2018 07:58
0
Z nazwami to niekoniecznie. Już dawno pisałem żeby zmienić kolory na takie jak w tęczy. Nawet najmłodsi nie mieliby problemów z oznaczeniami. Kolejno byłoby to: czerwona, pomarańczowa, żółta, zielona, niebieska, granatowa, fioletowa. Dokładnie taka kolejność jak uczą już w przedszkolu, dokładnie jak w tęczy. Nazwy w sumie też można nieco zmienić, tak żeby średnia była rzeczywiście po srodku, czyli np, ultramiękka, supermiękka, miękka, średnia, twarda, supertwarda, ultratwarda. Oczywiście bieżnikowane też trzebaby zmienić oznaczenie na jakieś kolory "pozatęczowe", np. beżowy i brązowy, czy biały i szary. Z tymi oznaczeniami nawet niedorozwój powinien sobie poradzić, a nawet komentatorzy.
25.05.2018 08:01
0
@11. To samo zaproponowało Pirelli. Z tym że nie 1, 2, 3 itd lecz A, B, C itd.
25.05.2018 09:07
0
Sam pomysł może i niezły... Nawet same zespoły nie operują nazwami, a jedynie uproszczonymi kodami opon na dany wyścig ... np. "Wszyscy poza Tobą mają założone "prime" ... itp.
25.05.2018 15:05
0
aż tak ciężko zapamiętać nazwy i kolory? przecież każdy fan powinien już je znać na pamięć. Dla mnie niepotrzebne zamieszanie z tym.
25.05.2018 18:29
0
Pomysł jest totalnie do bani przyzwyczaiłem się już do tych nazw teraz znowu będzie namieszane i będę musiał się znowu uczyć wszystkiego od nowa bez przesady nazwy nie są skomplikowane lepiej by zrobili sondę na stronie F1 i niech ludzie się wypowiedzą czy zmiany mają być czy nie ale podejrzewam że zagłosowali by za pozostawieniem nazewnictwa opon bo przez te kilka lat się przyzwyczaili do obecnych nazw a zapamiętać dwie lub trzy nazwy więcej to chyba nie problem a tak znowu namieszają ludziom w głowach wredny pomysł ta zmiana nazw opon Redaktorze Kempa już nie raz cię proszono o EDYCJĘ POSTÓW ALE WIDAĆ ŻE NIE DOCIERA POZDRAWIAM
25.05.2018 21:03
0
Kolejna głupota. Dla typowego niedzielnego kierowcy to z pewnością będzie ułatwienie bo zobaczy, że jeden gość jedzie na miękkich, drugi na twardych i to mu wystarczy. Ale generalnie jak ktoś lubi w tym siedzieć nieco głębiej to porównanie opon na dwóch wyścigach czy testach będzie już kłopotliwe. Tak jak ktoś pisał wyżej, oznaczyć stopień twardości cyframi i po problemie. Zresztą wydaje się, że tych mieszanek jest ogólnie zbyt dużo. Pirelli trochę idzie w aptekarstwo, aż dochodzi do takich głupot jak ostatnio, gdzie mieszanka supermiękka daje gorsze osiągi niż miękka.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się