WIADOMOŚCI

Alfa Romeo wraca do F1 w roli sponsora tytularnego Saubera
Alfa Romeo wraca do F1 w roli sponsora tytularnego Saubera
Zespół Saubera zgodnie z doniesieniami potwierdził dzisiaj nawiązanie współpracy technicznej i komercyjnej z marką Alfa Romeo.
baner_rbr_v3.jpg
Zespół potwierdził, że marka Alfa Romeo po 30 latach przerwy powróci do Formuły 1 w roli sponsora tytularnego zespołu. Dostawcą silników dla szwajcarskiej ekipy cały czas będzie jednak Ferrari.

Jak napisano w oświadczeniu prasowym "współpraca ma polegać na strategicznej, komercyjnej i technologicznej współpracy Alfa Romeo z zespołem Saubera i pozwoli wymienić obydwu organizacjom technologiczne know-how zarówno w Formule 1, jak i poza nią."

Na bolidach Saubera pojawią się loga Alfa Romeo, a pełna nazwa zespołu będzie brzmiała Alfa Romeo Sauber F1 Team.

"To porozumienie stanowi znaczący krok w kształtowaniu marki Alfa Romeo, która powróci do Formuły 1 po przeszło 30 latach nieobecności" mówił Sergio Marchionne, prezes Ferrari. "Historyczna marka, która pomagała tworzyć historię tego sportu dołączy do innych producentów, którzy biorą udział w Formule 1."

"Marka sama w sobie skorzysta na współdzieleniu technologii i strategicznego know-how od posiadającego bez wątpliwości duże doświadczenie partnera w postaci zespołu Saubera."

"Miło nam powitać Alfa Romeo w zespole Saubera" dodawał z kolei Pascal Picci prezes Sauber Holding AG. "Alfa Romeo posiada długą historię sukcesów w wyścigach Grand Prix i jesteśmy bardzo dumni, że ta rozpoznawalna na całym świecie marka wybrała nasz zespół, aby powrócić do królowej sportów motorowych."

"Ścisła współpraca z producentem samochodów stanowi wspaniałą szansę dla Grupy Saubera, aby dalej rozwijać technologię oraz projekty inżynieryjne. Jesteśmy pewni, że wspólnie z Alfa Romeo zespół Saubera odniesie sukces. Nie możemy doczekać się długiej i owocnej współpracy."

Wkrótce powinno się również pojawić oświadczenie potwierdzające skłpad zespołu na sezon 2018. W komunikacie dotyczącym nawiązania współpracy z Alfa Romeo nie było wzmianki o tym jacy kierowcy będą reprezentowali zespół. Można się jednak domyślać, że murowanym kandydatem do jednego z foteli jest Charles Leclerc, a w drugim fotelu zobaczymy albo Marucsa Ericssona, albo Antonio Giovinazziego.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

20 KOMENTARZY
avatar
zug

29.11.2017 11:22

0

Co to jest to "know-how"? Może ktoś po polsku wyjaśnić?


avatar
kempa007

29.11.2017 11:27

0

wiedza tajemna ;-)


avatar
Dzenaro

29.11.2017 11:29

0

czy Sauber miałby się wycofać z F1 w sezonie 2018 gdyby nie alfa romeo? Nie jestem w temacie za bardzo ale... jeśli Wehrlein był łączony z Williamsem to czemu Sauber miałby się go pozbywać? Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?


avatar
zug

29.11.2017 11:31

0

Kempa, a serio? :)


avatar
toddlockwood

29.11.2017 11:34

0

Jaram sie na myśl o bolidzie w kolorze Rosso Competizione z wielką koniczyną :D


avatar
orzeszkuwloski

29.11.2017 11:35

0

Moja ulubiona marka samochodów będzie się ciągnąć w ogonie stawki :-/ Dowcipy o awaryjności odżyją i nabiorą nowego wymiaru... Nie rozumiem tej decyzji Fiata. Dla mnie Sauber jest synonimem porażki w F1.


avatar
Duke_

29.11.2017 11:38

0

Know-how ? pochodzący z języka angielskiego (know ? ?wiedzieć?, how ? ?jak?) termin określający konkretną wiedzę techniczną z danej dziedziny, umiejętność wykonania lub wyprodukowania czegoś, kompetencję, biegłość.


avatar
bartexar

29.11.2017 11:39

0

@1. To jeden z głównych zasobów ludzkich. Wiedza o tym co robić i jak robić żeby osiągać korzyści.


avatar
ds1976

29.11.2017 11:40

0

Nareszcie! Sauber niebezpiecznie zbliżał się do pozycji jaką zajmował do niedawna Manor. Z Alfą oraz bieżącymi jednostkami napędowymi i teoretycznymi samobójcami (Toro Rosso) za rywali powinno się udać opuścić ostatnie miejsce wśród konstruktorów. Poza tym to znakomita okazja by raz na zawsze pozbyć się Ericssona! Jedno miejsce dla Leclera (Ferrari przygotowuje zastępcę Raikkonena?), w drugim Giovinazzi lub inny Wehlein i powinno być jako tako. Chyba, że Putin naciśnie aby Ruski znów był w stawce to może i szaleńca (nieco) Markelova zatrudnią? :-)


avatar
Duke_

29.11.2017 11:45

0

Know-how ? pochodzący z języka angielskiego (know ? ?wiedzieć?, how ? ?jak?) termin określający konkretną wiedzę techniczną z danej dziedziny, umiejętność wykonania lub wyprodukowania czegoś, kompetencję, biegłość.


avatar
BlahBlah

29.11.2017 11:46

0

No to w ogonie w sezonie 2018będzie STR i Haas (:


avatar
gzr

29.11.2017 12:29

0

Za alfą przyjdzie zastrzyk gotówki, a co za tym idzie koniec problemów finansowych i szybszy rozwój.


avatar
TomPo

29.11.2017 13:33

0

@1 ty masz kase, by cos zrobic, ja mam wiedze jak to cos zrobic. Ty dajesz kasiore, ja know-how i dzielimy sie 50/50, bo jeden bez drugiego nic nie zdziala - w uproszczeniu oczywiscie ;)


avatar
TomPo

29.11.2017 13:34

0

w 2018 ostatnie miejsce przypadnie TR - no chyba zeby Honda wszystkich zaskoczyla, co nie jest wykluczone, majac w pamieci klatwe Alonso ;)


avatar
Antie

29.11.2017 14:58

0

Biorąc pod uwagę, że w Abu Dhabi Ferdek na przedostatnim kółku wykręcił czwarty najlepszy czas okrążenia w wyścigu ze stratą niecałych 0,2s do LH44, to też nie wykluczałbym scenariusza "klątwy ALO"


avatar
Antie

29.11.2017 14:59

0

Tam są dwie naprawdę długie proste, co oznacza, że Honda robi postępy z mocą swojego układu.


avatar
Fanvettel

29.11.2017 15:23

0

Alfa Romeo Sauber F1 Team To mi sie podoba :) Sklad na 99% bedzie taki Ericsson - Leclerc


avatar
Majster172

29.11.2017 15:25

0

No to koniec testow Robert Kubica Williams 1'39 "485


avatar
Herbie1

29.11.2017 21:57

0

Kurde. Jako że sam ścigam się alfą... Teraz trzeba będzie przychylniej patrzeć na szwajcarskie bolidy. I jakoś wyprzeć z pamięci że sauber woził na bolidach logo wentylatora z bawarskich pojazdów ukochanych przez rycerzy zakonu ortalionu :D A właśnie, ciekawe jak uda im się umieścić na nosie nieodzowne u AR scudetto?


avatar
Yaku

30.11.2017 19:36

0

Kocham WŁOSZKI i włochów, kocham wszystko co włoskie samochody najbardziej ( sam też jeżdżę włochem-- Doblo a co?) I jestem w niebo wzięty że do F1 dołącza następny włoski producent. Jeszcze LAMBO i będzie gitara


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu