WIADOMOŚCI

F1 wycofuje się z zakazu komunikacji radiowej
F1 wycofuje się z zakazu komunikacji radiowej
W obliczu pojawiających się coraz częściej kontrowersji Grupa Strategiczna F1 postanowiła przegłosować zniesienie wdrożonych w zeszłym roku, a zaostrzonych w tym sezonie ograniczeń w komunikacji radiowej między kierowcami a zespołem oraz chce rozprawić się raz na zawsze z często spornymi karami dotyczącymi trzymania się granic toru.
baner_rbr_v3.jpg
Podczas spotkania Berniego Ecclestone’a, przewodniczącego FIA, Jeana Todta oraz przedstawicieli sześciu czołowych ekip F1 skupiono się na dyskusji nad tym w jaki sposób można uniknąć fali krytyki dotyczącej przeregulowania wyścigów F1.

Wedle doniesień debata ta głównie dotyczyła zniesienia zakazu komunikacji radiowej oraz spraw związanych z przestrzeganiem granic toru.

Ze skutkiem natychmiastowym komunikacja radiowa ma zostać w pełni uwolniona, za wyjątkiem okrążenia formującego przed wyścigiem, kiedy obowiązywać będzie cisza radiowa.

Chodzi o to, aby kierowcy nie mieli możliwości uzyskiwania pomocy ze strony zespołów dotyczących ustawień sprzęgła i wszelkich przedwyścigowych procedur startowych.

Zmiany te nie wymagają zatwierdzenia przez Komisję F1 oraz Światową Radę Sportów Motorowych gdyż wdrożone były na poziomie dyrektywy technicznej FIA.

„Na żądanie zespołów oraz posiadacza praw komercyjnych, FIA zgodziła się wdrożyć bardziej liberalne podejście do interpretacji Artykułu 27.1 (który mówi, że kierowca musi prowadzić bolid samodzielnie, bez pomocy z zewnątrz).”

„Za wyjątkiem okresu pomiędzy początkiem okrążenia formującego i startem wyścigu, nie będzie ograniczeń w wiadomościach przekazywanych przez ekipy kierowcom bez względu czy to za pomocą radia, czy tablic informacyjnych” pisała FIA w swoim oświadczeniu.

„Takie podejście wdrażane jest z myślą o poprawie zawartości przekazu dla fanów i kibiców, gdyż zespoły będą teraz zmuszone dostarczyć posiadaczowi praw komercyjnych nieograniczony dostęp do swoich przekazów radiowych. Dotyczyć to będzie każdej chwili od momentu opuszczenia przez bolid garażu.”

Grupa Strategiczna F1 dyskutowała także nad kwestią wycofania kar za trzymanie się granic torów, argumentując taką zmianę tym iż ciężko jest ocenić czy kierowca jadąc w taki sposób faktycznie zyskuje przewagę.

Jeżeli zmiany te potwierdzą się w ten weekend, będą miały również skutek w pozostałych wyścigach sezonu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
belzebub

28.07.2016 20:33

0

Nie można było tak od razu??? Leśne dziadki w końcu zrozumiały, że ograniczenia odnoszą przeciwny skutek od zamierzonego. W dzisiejszych czasach, gdy konstrukcja i prowadzenie bolidu jest o wiele bardziej skomplikowane, niż 30 lat temu kierowca musi być wspomagany w trakcie jazdy. Wystarczy zobaczyć na kierownicę, multum przycisków, pokręteł, itd. Kierowca musi to wszystko ogarnąć, a przecież jeszcze kieruje bolidem. W dodatku stopień skomplikowania podzespołów. Dlatego cały ten zakaz był od samego początku nietrafiony, zresztą jak wiele innych ograniczeń, gdzie FIA już nie raz dała ciała.


avatar
Vendeur

28.07.2016 20:48

0

To tylko pokazuje jak nieprzemyślane decyzje podejmują, czyli są debilami.


avatar
Lemur

28.07.2016 21:09

0

Nie są debilami. Potrafią przyznać, że nie wszystkie decyzje są prawidłowe i "poprawiają po sobie". Debil konsekwentnie do samego końca będzie udawał, że wszystko jest ok.


avatar
nicor 21

28.07.2016 21:30

0

mogli wprowadzić zakaz przed gp wielkiej brytanii


avatar
jackos

28.07.2016 22:13

0

Jedyny taki sport gdy zasady są zmieniane wielokrotnie w trakcie sezonu. ABSURD. Sami nie potrafią się zdecydować.


avatar
tonia24

28.07.2016 23:01

0

W końcu! Szkoda tylko, że już ukarani kierowcy są przez to poszkodowani. Takie zmiany wprowadza się międzysezonowo...


avatar
karolck93

28.07.2016 23:45

0

Wg mnie mogli zostawić zakaz informowania kierowcy, jak ma prowadzić bolid, czyli np. komunikaty typu w którym zakręcie może się poprawić, jak ma wychodzić z niektórych zakrętów (w celu np. oszczędzania opon) itp, w końcu to kierowca ma prowadzić i powinien wiedzieć, gdzie i jak powinien pojechać, a jak nie potrafi tego wyczuć, to jego problem, być może nie nadaje się do Formuły 1. Reszta komunikatów dobrze, że została zniesiona, bo akurat kierowca nie musi wiedzieć w czasie wyścigu, jak naprawić sobie bolid, on ma wtedy wiele innych rzeczy na głowie, by jeszcze tym się zajmować.


avatar
St Devote

28.07.2016 23:48

0

Kompromitują się takimi zagraniami. To tylko pokazuje jak ten cały cyrk działa. Przepis może się pojawić z kompletnego nikąd, zostać wprowadzony, potem wszyscy są zdziwieni i w trakcie sezonu jest usuwany. F1 to biznes medialny a nie sport. Zawsze to powtarzam.


avatar
kajtek998998

29.07.2016 07:15

0

Dopiero co słyszałem parę tygodni temu, że mają zaostrzyć ograniczenia związane z komunikacją kierowcy z garażem, a teraz całkiem je zdejmują. To może ze stringów też zrezygnują?


avatar
Kanthen

29.07.2016 08:28

0

Ja uważam że to lipa trochę bo kierowca znowu będzie dostawał za dużo informacji. Powinni zakazać komunikacji i uprościć sterowanie bolidem skoro kierowcy nie potrafią tego ogarnąć lub poszukać takich driver-ów którzy sobie z tym poradzą Dostają za to miliony dolców i są w tym zawodzie już od wielu sezonów więc albo to ogarniają albo tego nie ma Bo teraz bolid prowadzi sztab ludzi a nie kierowca wyścigowy.


avatar
filipo-tg

29.07.2016 09:15

0

może ten cały system HALO tez zlikwidują zaraz po GP Australii co by mnie bardzo cieszyło Od jakiegoś czasu można zadać pytanie Quo Vadis F1, Quo Vadis?


avatar
Jahar

29.07.2016 09:51

0

Pozwolenie na podpowiedzi inżynierów jak kierowca ma wchodzić w zakręt są głupie. Kto w końcu prowadzi te samochody? Zespoły?


avatar
Aciej

29.07.2016 10:12

0

Przecież to jest sport zespołowy a nie indywidualny. Kierowca jest tylko małym trybikiem w całej tej maszynie. I zamiast hejtować przyjmiemy, że to nie jest sport indywidualny to zaczniemy cieszyć się tym sportem.


avatar
guru

29.07.2016 12:50

0

@13: Zgadzam się ale jednocześnie trzeba by zadać sobie pytanie czy jeżeli jest to sport zespołowy to powinna istnieć punktacja indywidualna? A może dopisać do niej jeszcze nazwiska inżynierów :)


avatar
guru

29.07.2016 12:52

0

Załatwiłoby to również temat team-orders :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu