Firma Pirelli postanowiła zdementować wszelkie spekulacje dotyczące spiskowych teorii w odniesieniu do słabej formy zespołu Mercedesa na torze w Singapurze.
Bolidy Mercedesa, które do czasu GP Singapuru wygrały wszystkie sesje kwalifikacyjne w tym roku, na torze Marina Bay nie dość, że wywalczyły pozycje startowe za kierowcami Ferrari i Red Bulla to w ogóle nie liczyły się w walce o zwycięstwo a nawet podium.W mediach pojawiły się spekulacje jakoby nagły spadek formy lidera mistrzostw świata był wywołany celowym dostarczeniem przez Pirelli słabszych opon na uliczny wyścig dla Mercedesa. Włoski producent postanowił więc przypomnieć wszystkim kibicom jak wygląda proces alokacji ogumienia dla poszczególnych zespołów.
Jako jedyny dostawca opon dla Formuły 1 Pirelli dąży do tego, aby nie faworyzować żadnej z ekip, a sam proces alokacji opon dla poszczególnych zespołów jest prowadzony przy współpracy z FIA.
Pirelli zauważa, że przeznaczenie 1700 opon dostarczanych na każdy wyścig jest ustalane znacznie wcześniej, podczas produkcji na dedykowanej linii produkcyjnej.
Każda opona jest zaopatrzona w kod kreskowy dostarczony przez FIA, który jest na stałe zatopiony w oponie podczas procesu wulkanizacji. Kod ten nie może zostać zamieniony i jest używany później do śledzenia opony w trakcie weekendu wyścigowego.
Następnie dokonywany jest proces alokacji ogumienia, który jest losowy i zarządzany przez FIA, a Pirelli nie jest w niego w ogóle zaangażowane.
Każdy zespół ma przypisanego dla siebie inżyniera, który stale pracuje tylko dla tego zespołu przez cały sezon i który może otrzymywać informacje tylko na tematy dotyczące tego zespołu.
Paul Hembery, dyrektor ds. sportów motorowych Pirelli dodawał: „Decydowanie, o tym które opony są przyznawane zespołom lub kiedy zostaną one użyte to praca wykonywana w całości przez FIA, gdy opony opuszczają fabrykę.”
„To kolejny sposób dla zapewnienia naszej bezstronności wobec ekip, co zawsze stanowiło dla nas priorytet jako jedynego dostawcy opon.”
„Sposób w jaki pracują nasi inżynierowie także szanuje tę poufność, która jest dla nas stale najważniejsza.”
24.09.2015 20:35
0
Ciekawe czy SC tez musi jeździć na gumach Pirelli.
25.09.2015 08:17
0
To jest tak głupie że może być prawdziwe...bo taka strata Mercedesa do Ferrari to niedorzeczność.Jeśli to prawda to Pirelli powinno zrobić wypad z F1.
25.09.2015 13:02
0
@marek007 - a jak razem z Mercem testowali w 2013 roku i wprowadzili twardszą mieszanke, która zdecydowanie bardziej leży "srebrnym", to już taki stanowczy nie byłeś. Troche obiektywizmu...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się