WIADOMOŚCI

Boullier: na formułę trzech bolidów potrzebujemy 6 miesięcy
Boullier: na formułę trzech bolidów potrzebujemy 6 miesięcy
Zdaniem Erica Boulliera z zespołu McLarena na wdrożenie w życie, od sezonu 2015, formuły trzech bolidów może zabraknąć czasu.
baner_rbr_v3.jpg
Francuz, który reprezentuje jeden z lepiej sytuowanych zespołów, który w każdej chwili może zostać poproszony przez Berniego Ecclestone’a o wystawienie trzeciego bolidu w przyszłym roku uważa, że jego ekipa dla takiej operacji potrzebuje przynajmniej okresu 6 miesięcy.

Regulamin Formuły 1 przewiduje możliwość wystawienia trzech bolidów przez zespół w przypadku gdyby stawka F1 spadła poniżej 20 kierowców.

„Podwozie dla trzeciego bolidu, logistyka, ludzie do obsługi... Będziemy potrzebowali przynajmniej 6 miesięcy” mówił Boullier. „Uważam, że kierowca to najłatwiejszy element tego zadania.”

Vijay Mallya z Force India uważa, że w przypadku konieczności wystawienia trzeciego bolidu, zespoły powinny otrzymać od Formuły 1 rekompensatę finansową za dodatkowe koszty.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
modafi

26.09.2014 09:33

0

Nie rozumiem... To chyba tylko teoretyzowanie, ponieważ raczej ilość ekip będzie rosła (bądź pozostanie niezmieniona w przypadku wyjścia z F1 Coswortha).


avatar
ipkuser

26.09.2014 09:39

0

@1. Cosworth to dostawca silników a nie zespół wyścigowy (jak Honda dla McLarena)


avatar
wheelman

26.09.2014 10:39

0

@1 są obawy, że Sauber lub/i Caterham ilub/ Marussia wypadną w 2015 ze stawki. W najgorszym przypadku zostaje 8 zespołów x2 co daje 16 samochodów. 4 zespoły dostają szansę wystawienia trzeciego bolidu.


avatar
modafi

26.09.2014 12:48

0

@2. ipkuser oczywiście miałem na myśli Caterhama @3. wheelman Jak dla mnie to wypaść może tylko Caterham. Marussia raczej ma silne zaplecze z Rosji. Nie wydaje mi się, by opuścili stawkę, zwłaszcza, że od tego roku do kalendarza zawitało GP Rosji. Sauber, według mnie, też się jakoś utrzyma. A pamiętajmy, że nowe zespoły pukają do bram F1.


avatar
unknowncaller

26.09.2014 16:56

0

A podobno F1 martwi się, że jest za droga i trzeba ciąć koszty?


avatar
devious

26.09.2014 19:10

0

@4 modafi Marussia ma z Rosją już niewiele wspólnego już prawie pół roku - zmienił się właściciel, nazwa pozostała ale już nie ma żadnego związku z producentem superaut z Rosji - i też finansowania rosyjskiego nie ma lub jest mocno ograniczone. Nie śledzę dokładnie losów Marussi i nie wiem jak tam dokładnie wygląda sprawa własności, jak zwykle są to jakieś spółki z Luksemburga czy innych "dziwnych" krajów za którymi nie wiadomo kto stoi - mnie to nie do końca interesuje więc nie zagłębiałem się co kto i ile ma. Fakt jest jednak faktem, że Marussia cienko przędzie z plotki mówiły jakiś czas temu, że zespół jest wystawiony na sprzedaż. Ile w tym prawdy - nie wiem. Jedyną szansą na przetrwanie Marussi jest chyba utrzymanie 9 miejsca w konstruktorach - co da znacznie większy przelew niż 10 miejsce. Jednakże oznaczać to może jednocześnie koniec Saubera, który za 10 miejsce dostanie jałmużnę - i jedyną nadzieją Szwajcarów pozostanie łaska pana Slima... Choć ja jestem jak zwykle optymistą i liczę, że wszystkie zespoły "jakoś" przetrwają :) Szczególnie szkoda byłoby Saubera...


avatar
Del_Piero

27.09.2014 13:45

0

Po co 3 bolidy? To jest równoznaczne z totalną dominacją 2-3 teamów nad resztą. Gdyby teraz tak było, mielibyśmy na torze 33 bolidy, o conajmniej 10 za dużo.


avatar
Skoczek130

27.09.2014 21:24

0

Nazwa w Marussi została po to, aby dostać kasę. To tak jak w przypadku Midland oraz Spykera... te nazwy się uchowały, bo w trakcie rywalizacji nie ma sensu zmieniać. Caterhama tak samo się to tyczy. Zresztą nazwa BMW Sauber istniała w 2010 roku tylko po to, aby otrzymać kasę za rok 2009. ;)


avatar
socjoświr

27.09.2014 23:39

0

jak dla mnie jakimś rozwiązaniem byłoby powstanie zespołu Sauber Marussia. Zwłaszcza Szwajcarów byłoby szkoda gdyby wypadli za burtę F1. Niestety problemy finansowe ma także lotus i Force India... Formuła 1 od lat nie ma pomysłu na zrównoważone finansowanie zespołów. Ogromną część kasy przejadają struktury zarządzające. Pomysł 3 samochodów pochodzi właśnie od zarządzających darmozjadów, którzy chcą wyciąć kłopotliwy efekt swojej nieudolności jakim są słabsze, bankrutujące zespoły.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu