Międzynarodowa Federacja Samochodowa po GP Wielkiej Brytanii bardzo szybko podejmuje niezbędne kroki w celu rozwiązania problemów z oponami Pirelli.
FIA zamierza poprosić Światową Radę Sportów Motorowych o przyzwolenie na to, aby podczas testów młodych kierowców na torze Silverstone bolidy mogli prowadzić także kierowcy wyścigowi.Zabieg ten wydaje się więc już tylko formalnością i w dniach 17 – 19 lipca na torze w Silverstone mieć będą miejsce nie testy młodych kierowców a regularny test opon Pirelli.
FIA zastanawia się także nad rozszerzeniem testu o jeden dzień tak, aby ekipy oprócz testów opon mogły także sprawdzić bolidy wraz z młodymi zawodnikami.
Zespół Mercedesa mimo iż testy młodych kierowców drastycznie zmienią swój format nie będzie obecny podczas tych prób po tym jak został ukarany przez Trybunał Międzynarodowy.
FIA po zawetowaniu zmian w ogumieniu przez Ferrari, Lotusa i Force India, zapowiada także ratyfikację zmian w przepisach technicznych tak, aby ostateczna decyzja w kwestii zmian ogumienia należała do Federacji i nie była uzależniona już od jednomyślnej zgody wszystkich zespołów.
01.07.2013 21:14
0
Po czasie okaże się najprawdopodobniej, że kara dla mercedesa wcale taka mała nie była. Może i dobrze, bo chcieli wszystkich przechytrzyć, a tymczasem sami wyjdą jak Zabłocki. Co do samych testów, to powinny być najpierw dwa dni dla etatowych kierowców i opon, a dwa kolejne dla młodych.
01.07.2013 21:18
0
Mercedes sam zgodził się na opuszczenie tego testu - chociaż teoretycznie mógłby w nim uczestniczyć. Mają gest :)
01.07.2013 21:30
0
Będzie padać i tyle zyskają :)))
01.07.2013 21:33
0
Wreszcie sprawiedliwość!
01.07.2013 22:05
0
Jak dla mnie Mercedes powinien byc na testach. Jesli juz tak bardzo chca kary to 2 dni na testach opon a test mlodych kierowcow dla nich wycofany.
01.07.2013 22:33
0
Testowali testowali a opony sie rozlatywały. W Stomilu niech zamówią i bedzie ok.
01.07.2013 23:31
0
No i git :) Ostatnio co sobie pomyślę to zaraz FIA wprowadza (choćby te karne punkty za wykroczenia i jak sie nazbiera to zawieszenie na 1 wyścig - takie rozwiązanie proponowałem w zeszłym roku tutaj na forum i chyba ktoś z FIA czytał moje komentarze tutaj ;p). Mercedes niby się wydymał sam ale jednak co zyskał po tych testach w Hiszpanii to jego - Monako, Kanada i Wlk. Brytania poszły im świetnie więc sporo punktów nadrobili.
01.07.2013 23:45
0
Stomil to Michelin :) Moim zdaniem godna rozważenia była także propozycja powrotu do zeszłorocznych opon, które problemów nie sprawiały. Pirelli w tym roku trochę przeszarżowało i na torach z szybkimi zakrętami jak silverstone to widać najlepiej.
02.07.2013 09:12
0
To jest zaledwie wyrównanie szans w stosunku do Mercedesa. Bo kary żadnej nie było...
02.07.2013 10:11
0
To nie Pirreli tylko FIA przeszarżowało Heh Teraz FIA nie będzie już potrzebowała zgody zespołów na zmieny w trakcie sezonu, dobre Czyli spodziewajmy się Vettela 10krotnym mistrzem świata
02.07.2013 10:15
0
@ 10. Rudolf50 - obyś Kolego nie zapeszył :))))))))
02.07.2013 12:09
0
Moim zdaniem zgoda zespołów na zmiany opon nie powinna być ruszana. FIA i Ecclestone i tak mają dużą władzę.
02.07.2013 13:16
0
No i teraz mamy faktyczną karę dla Merca - a właściwie nie karę, lecz wykorzystanie "przywileju" do testów. Oni już swoje zrobili, teraz czas na innych. Mam nadzieje, że Lotus z Ferrari konstruktywnie wykorzystają czas na torze - liczę na ich mocną drugą połowę sezonu. :))
02.07.2013 13:17
0
@sliwa007 - lepsze to, niż nic. :D
02.07.2013 20:36
0
Byłoby przegięciem, gdyby Merc mógł, po zmianie formatu testów, mógł wziąć w nich udział. 12. Jahar, a ja sądzę że to dobra decyzja, zauważ, że gdyby nie protesty tych trzech ekip, być może nie doszło do takiej sytuacji, jak w ostatnim wyścigu.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się