Lotus postanowił nie składać apelacji, po tym jak FIA odrzuciła jego protest przeciwko zespołowi Mercedesa.
Przed trzecią eliminacją mistrzostw świata F1 w tym sezonie ekipa Erica Boulliera oficjalnie oprotestowała rozwiązanie systemu F-duct w bolidach Mercedesa.Po przesłuchaniu przedstawicieli wszystkich stron, skład czterech sędziów jednomyślnie odrzucił protest.
Mimo, że ekipa Lotusa została poinformowana o możliwości złożenia apelacji w tej kwestii, w rozmowie z dziennikarzem serwisu Autosport.com poinformowała, że nie będzie apelować.
Zespoły muszą wiec teraz podjąć decyzję, czy wdrożenie systemu F-duct sterowanego DRSem jest warte poniesienia kosztów.
12.04.2012 16:44
0
Heh, po co mieliby składac, skoro i tak odrzucony... ;]
12.04.2012 16:45
0
W sumie dobrze, iż nic w tej kwestii nie zmieniono. Merc nadal będzie mieszał w qualu, a potem spadał w dół. Przynajmniej ciekawie jest w pierwszej fazie wyścigu. ;]
12.04.2012 16:52
0
Dobrze się stało. Chociaż teraz FIA wykazała się jakąś konsekwencją.
12.04.2012 17:09
0
Paranoja z tym. Jedni legalni..drudzy juz nie... Na sokolim okiem linki do przejazdów...chyba Kubicy z ostatnich testów.
12.04.2012 17:41
0
@ HornetFire Mike miał najszybicej (; Teraz Lotus, aby dużo nie tracić pewnie weźmie się za F - duck, bo co innego mają do zrobienia?
12.04.2012 17:58
0
1. Tu chyba chodzilo o oddalenie..;p
12.04.2012 18:03
0
...kempa jest bardzo tolerancyjny wobec wpisu 4 i 5. Gdybym to ja byl na jego miejscu was tu by nie bylo. Szczegolnie sokola nie lubie za jego wypisywanie bzdur i udawanie ze cos ma do powiedzenia na temat Kubicy. Tak naprawde jest niedopuszczany tam do stolu, moze jedynie popatrzec przez okno. To samo z polsatem, dobrze zrobili ze porzadek z nim. Jesli chodzi o mnie jestem zdania ze mozna dopuscic do ostrych klotni miedzy ludzmi, bo klotnia jest w sumie tworcza. Nie toleruje natomiast uprawiania kryptoreklamy i popierania konkurencji. Kto chce niech idzie do sokola albo do tego drugiego, co go wichura przewiala ale tutaj u kempy moim zdaniem nie powinni wypisywac tego. Lotus ma zbyt slabe argumenty aby warto bylo ich powaznie traktowac. Robia show medialny, albo maja wlasny inny problem i trzeba go kamuflowac.
12.04.2012 18:12
0
4. HornetFire Hyba? hyba to nie na temat. A co do tematu czytałem raz że R.B. wypowiadał się że system jest tani ale trudny do skopiowania. Co ogólnie jest paradoksem bo im coś trudniej skonstruować to kosztuje wiecej wysiłku i pracy, a co za tym idzie pieniędzy. A Lotusowi sie nie dziwie, raz dostali zielone swiatło od FIA włożyli kase i FIA zabroniła wynalazku.
12.04.2012 18:20
0
I bardzo dobrze. Lotus się już zatkał, więc szumu nie będzie robił. Ciekawie jest w kwalifikacjach jak Mercedes szaleje. ;)
12.04.2012 18:48
0
To prawda.To testy RK
12.04.2012 18:59
0
Ten system jest trudny do skopiowania. Na dobrą sprawę trzeba skonstruować bolid od podstaw dlatego .
12.04.2012 19:35
0
@Święty - po co tracic kasę, skoro apelacja także byłaby odrzucona. Prawo do apelacji ma każdy, chyba że sprawa odbywa się w Sądzie Najwyższym (który te apelacje rozpatruje). Tak więc nie ma sensu próbowac ponownie... ;)
12.04.2012 19:36
0
P.S. Pewnie źle mnie zrozumiałeś.
12.04.2012 19:39
0
A mnie to dalej brzydko pachnie. Lotusowi zabronili, choć też zawieszenie włączane było wraz z hamulcami. U mercedesa F-duct włączany jest wraz z DRS-em. w obu przypadkach nie włącza układów kierowca dodatkowo a to jest główny punkt zgodny z regulaminem. A jednak Merc może więcej. Szkoda!
12.04.2012 19:39
0
@RoyalFlesh F1 - komu, jak komu, ale Tobie nie wypada stawiac takich byków. Pewnie pisałeś szybko i klawa nie domaga. Ale mimo wszystko... przepraszam za głupią zaczepkę. ;]
12.04.2012 22:22
0
system lotusa był aktywowany przez wciśnięcie hamulca a system Merca jest aktywowany przez powietrze lub skrzydło które się tam porusza po aktywacji systemu DRS więc system lotusa był aktywny a system mercedesa jest pasywny i stąd odrzucenie pomysłu lotusa a akceptacja dla systemu Merca
12.04.2012 23:52
0
wg mnie to oprotestowali żeby zabezpieczyć się na wypadek próby późniejszego zdelegalizowania tego systemu: chcą skopiować to rozwiązanie, a co za tym idzie ponieść koszty, ale nie chcą umoczyć pieniędzy w coś, co może zostać później zabronione . Teraz mają pewność, że system jest ok i można (jeśli się chce) w niego inwestować. To również otwiera drogę (ułatwia podjęcie decyzji) innym zespołom.
13.04.2012 07:22
0
#16AlMastar - ale system DRS też włącza kierowca "ręcznie" a przez DRS włączany jest F-duct. W Lotusie też kierowca wciskał hamulec a ten dopiero włączał system utrzymania stałego prześwitu przedniego spojlera. Obydwa systemy włączane są pośrednio przez kierowcę!!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się